Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
Waar was jij eigenlijk mee? Kan me zo voorstellen dat het weer enorm van invloed is nu... (hier wel)
Door Hope
eelke schreef:Waar was jij eigenlijk mee? Kan me zo voorstellen dat het weer enorm van invloed is nu... (hier wel)
Ik was met Beaphar shampoo met conditioner op basis van havermeel. Vooralsnog werkt die het beste.
Door sella
Zijn testikels zijn niet enorm vergroot als in aktief door een loopse lola? Dan likte Shay ook alles stuk van de druk op de balzak.
Buffel heeft het ook slecht.
Ik was hem met een kokoszeepbar die ik bij loulands bestel. Daar was dr vroom heel erg over te spreken dat ik dat doe.
Ik blaas de vacht altijd uit en doe nooit meer kammen omdat dit ook de chronische rui bevorderd.
Op fb eens kijken op de groep vacht en vel van jet bleijhoven.
Echt al zoveel geleerd wat mijn ventje Buffel helpt.
Door Hope
sella schreef:Zijn testikels zijn niet enorm vergroot als in aktief door een loopse lola? Dan likte Shay ook alles stuk van de druk op de balzak.
Buffel heeft het ook slecht.
Ik was hem met een kokoszeepbar die ik bij loulands bestel. Daar was dr vroom heel erg over te spreken dat ik dat doe.
Ik blaas de vacht altijd uit en doe nooit meer kammen omdat dit ook de chronische rui bevorderd.
Op fb eens kijken op de groep vacht en vel van jet bleijhoven.
Echt al zoveel geleerd wat mijn ventje Buffel helpt.

Bedankt voor de tips!

Zijn gesop lijkt meer de piemel zelf te zijn, al komt er geen pus uit.
Kammen doe ik ook niet, ik blaas wel elke dag flink met de waterblazer anders krijgt hij meer jeuk.

Iemand nog een idee wat ik aan dat verharen kan doen, buiten 2x per dag stofzuigen?
Door sella
Je blaast met de haarrichting mee? En goed kort vanaf de huid beginnen met blazen?
Ik doe nu vanaf december de bad en blaas methode voor het vachtherstel en jeuk beperking, dat is wekelijks wassen goed in weken(ca 30 minuten) en dan naspoelen met verdunde appelazijn, afdrogen en even bij laten komen en dan droogblazen vanaf de huid met de haarrichting mee in korte draaiende bewegingkjes. Ook een mooi filmpje van op die fb groep. Ze haren beiden nu stukken minder dan vorig jaar deze tijd, echter nog steeds wel veel. Dat doen heel veel honden en katten.
Ik heb begrepen dat niet jeuk honden iedere 2 weken voor 6 weken en dan maandelijks, ik doe nu wekelijks voor Buffel voor de jeuk naast afspoelen tussen door.
Ik zou per ruiseizoen nu een betere rui periode moeten krijgen.
We wachten het af.
Door Hope
sella schreef:Je blaast met de haarrichting mee? En goed kort vanaf de huid beginnen met blazen?
Ik doe nu vanaf december de bad en blaas methode voor het vachtherstel en jeuk beperking, dat is wekelijks wassen goed in weken(ca 30 minuten) en dan naspoelen met verdunde appelazijn, afdrogen en even bij laten komen en dan droogblazen vanaf de huid met de haarrichting mee in korte draaiende bewegingkjes. Ook een mooi filmpje van op die fb groep. Ze haren beiden nu stukken minder dan vorig jaar deze tijd, echter nog steeds wel veel. Dat doen heel veel honden en katten.
Ik heb begrepen dat niet jeuk honden iedere 2 weken voor 6 weken en dan maandelijks, ik doe nu wekelijks voor Buffel voor de jeuk naast afspoelen tussen door.
Ik zou per ruiseizoen nu een betere rui periode moeten krijgen.
We wachten het af.
Ik ga zeker even die site bekijken, thx!
Ons bezoekje aan de dierenarts was niet voor niets.
1 ontstoken oor en zwaar verstopte anaalkieren met een beginnende ontsteking.

Conclusie: Nelson is een bikkel, hij laat geen pijn zien of ongemak zien. De da vond het bizar dat zijn oor zo ontstoken was zonder dat hij schudde, klapperde, een scheve kop had of krabde. De schelp was ietsje warmer maar niet rood of vies en toch zit er een dikke ontsteking in het oor.

Hij had erg verstopte anaalklieren. Ze leegdrukken ging bijna niet zonder het te laten knappen, wat de kans op een ontsteking zou doen toenemen. Met veel geduld en een lieve hond is het uiteindelijk toch gelukt. En echt, buiten die natte plek op het kussen van afgelopen week heb ik geen dingen gezien waarvan ik dacht: daar is iets mis.

Maar goed. De vraag kwam welke brok ik voerde. Ik legde uit dat ik barf geef en we kwamen in een leuk gesprek. Eindelijk eens een da die geen discussie start maar oprecht geïnteresseerd is. Toen ik haar vertelde wat ik allemaal voer en waarom zei ze dat ze vond dat ik er meer over wist dan zij en dat Nelson er perfect uitzag. Ze zei alleen dat ik moest kijken of hij niet té makkelijk kon poepen waardoor de anaalklieren niet meer geleegd worden.

Kan dat? Hij krijgt nu 45% erg goed bevleesd vleesbot (zeker 50-50 vlees en bot, eerder minder bot dan meer).
De da zei dat ik meer bot mocht voeren als de rest van het menu dan in verhouding bleef.
Wat fijn dat je nu de oorzaak weet en dat er iets aan gedaan kan worden! Dat geeft rust he. ;)
Gelukkig geen ernstige of moeilijke dingen!

Ik heb ook een hond gehad waarbij de anaalklieren steeds gingen ontsteken. Ik kreeg ook het advies dat het beter is om iets hardere ontlasting te hebben die de anaalklieren wat uitdrukken tijdens het poepen.

Hopelijk knapt Nelson nu snel op!!
Wat een bikkel zeg, dat hij niet laat zien dat hij oorontsteking heeft!
Je zou eerst eens goed kunnen observeren hoe Nelson poept . En dan bedoel ik het persen .
Naar mijn mening mogen ze best even moeite doen . Als ik Amber even neem als voorbeeld , dat is twee - drie keer even moeite doen en persen en dan komt de drol tevoorschijn
( Best een leuk praatje :biggrin2: ) Ikzelf hou dus niet van te keiharde knikkers , maar van een stevige drol . En die heeft Amber . Op 50 % goed bevleesd vleesbot
Ik persoonlijk heb met alle vier mijn honden nooit problemen ondervonden met een percentage van 50 % goed bevleesde vleesbotten .
smulpaap schreef:Je zou eerst eens goed kunnen observeren hoe Nelson poept . En dan bedoel ik het persen .
Naar mijn mening mogen ze best even moeite doen . Als ik Amber even neem als voorbeeld , dat is twee - drie keer even moeite doen en persen en dan komt de drol tevoorschijn
( Best een leuk praatje :biggrin2: ) Ikzelf hou dus niet van te keiharde knikkers , maar van een stevige drol . En die heeft Amber . Op 50 % goed bevleesd vleesbot
Ik persoonlijk heb met alle vier mijn honden nooit problemen ondervonden met een percentage van 50 % goed bevleesde vleesbotten .

Dan poept hij te makkelijk. Hij gaat zitten en hop, het komt eruit.
Het is niet hard, zeker niet. Het zijn wel drollen, niet vloeibaar of papperig (inderdaad, wat een leuk praatje :biggrin2: ) maar ook zeker niet hard. Misschien ben ik dan toch wat te voorzichtig en mag hij meer vleesbot. Ik zou het natuurlijk eens naar 50% kunnen brengen en kijken wat er dan gebeurd.
Het komt misschien ook wel doordat ik het laatste half jaar bijna alleen nog wild vleesbot geef via lijntjes of jagers uit de buurt. Dat is gewoon echt stukken beter bevleesd dan dat kale vleesbot van bijvoorbeeld dogmeat.
Hope schreef:Dan poept hij te makkelijk. Hij gaat zitten en hop, het komt eruit.
Het is niet hard, zeker niet. Het zijn wel drollen, niet vloeibaar of papperig (inderdaad, wat een leuk praatje :biggrin2: ) maar ook zeker niet hard. Misschien ben ik dan toch wat te voorzichtig en mag hij meer vleesbot. Ik zou het natuurlijk eens naar 50% kunnen brengen en kijken wat er dan gebeurd.
Het komt misschien ook wel doordat ik het laatste half jaar bijna alleen nog wild vleesbot geef via lijntjes of jagers uit de buurt. Dat is gewoon echt stukken beter bevleesd dan dat kale vleesbot van bijvoorbeeld dogmeat.
Ja hoor , je zou dan best eens 50 % kunnen proberen . Wild is natuurlijk ietwat ""harder "" maar liever wild en ""harder "" dan die kale vleesbotten
Als ik Xavi meer vleesbot voer dan valt het direcr uit zijn kont direct uit elkaar. Lijkt wel stof. :biggrin2:
Ik vraag me dan af of het dan wel hard is geweest.. dus ik weet niet of dat helpt.
Als ik hem pens erbij voer krijg hij duidelijk compact hardere drollen.

Beterschap voor Nelson!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door