Moderator: Lizzy
eelke schreef:Waar was jij eigenlijk mee? Kan me zo voorstellen dat het weer enorm van invloed is nu... (hier wel)Ik was met Beaphar shampoo met conditioner op basis van havermeel. Vooralsnog werkt die het beste.
Hope schreef: Maandag ook de da even bellen voor zijn edele delenAl gekeken of er geen teek zit?![]()
Hij sopt het namelijk nogal, uuuh, overdreven.
sella schreef:Zijn testikels zijn niet enorm vergroot als in aktief door een loopse lola? Dan likte Shay ook alles stuk van de druk op de balzak.
Buffel heeft het ook slecht.
Ik was hem met een kokoszeepbar die ik bij loulands bestel. Daar was dr vroom heel erg over te spreken dat ik dat doe.
Ik blaas de vacht altijd uit en doe nooit meer kammen omdat dit ook de chronische rui bevorderd.
Op fb eens kijken op de groep vacht en vel van jet bleijhoven.
Echt al zoveel geleerd wat mijn ventje Buffel helpt.
sella schreef:Je blaast met de haarrichting mee? En goed kort vanaf de huid beginnen met blazen?Ik ga zeker even die site bekijken, thx!
Ik doe nu vanaf december de bad en blaas methode voor het vachtherstel en jeuk beperking, dat is wekelijks wassen goed in weken(ca 30 minuten) en dan naspoelen met verdunde appelazijn, afdrogen en even bij laten komen en dan droogblazen vanaf de huid met de haarrichting mee in korte draaiende bewegingkjes. Ook een mooi filmpje van op die fb groep. Ze haren beiden nu stukken minder dan vorig jaar deze tijd, echter nog steeds wel veel. Dat doen heel veel honden en katten.
Ik heb begrepen dat niet jeuk honden iedere 2 weken voor 6 weken en dan maandelijks, ik doe nu wekelijks voor Buffel voor de jeuk naast afspoelen tussen door.
Ik zou per ruiseizoen nu een betere rui periode moeten krijgen.
We wachten het af.
smulpaap schreef:Je zou eerst eens goed kunnen observeren hoe Nelson poept . En dan bedoel ik het persen .
Naar mijn mening mogen ze best even moeite doen . Als ik Amber even neem als voorbeeld , dat is twee - drie keer even moeite doen en persen en dan komt de drol tevoorschijn
( Best een leuk praatje) Ikzelf hou dus niet van te keiharde knikkers , maar van een stevige drol . En die heeft Amber . Op 50 % goed bevleesd vleesbot
Ik persoonlijk heb met alle vier mijn honden nooit problemen ondervonden met een percentage van 50 % goed bevleesde vleesbotten .
Hope schreef:Dan poept hij te makkelijk. Hij gaat zitten en hop, het komt eruit.Ja hoor , je zou dan best eens 50 % kunnen proberen . Wild is natuurlijk ietwat ""harder "" maar liever wild en ""harder "" dan die kale vleesbotten
Het is niet hard, zeker niet. Het zijn wel drollen, niet vloeibaar of papperig (inderdaad, wat een leuk praatje) maar ook zeker niet hard. Misschien ben ik dan toch wat te voorzichtig en mag hij meer vleesbot. Ik zou het natuurlijk eens naar 50% kunnen brengen en kijken wat er dan gebeurd.
Het komt misschien ook wel doordat ik het laatste half jaar bijna alleen nog wild vleesbot geef via lijntjes of jagers uit de buurt. Dat is gewoon echt stukken beter bevleesd dan dat kale vleesbot van bijvoorbeeld dogmeat.