Beterschap!
Moderator: Lizzy
Breezer schreef: Ja die verhalen over entingen heb ik ook gelezen. Maar goed de verhalen zijn zo tegenstrijdig. En omdat mijn ventje nogal een kneusje is, wil ik wat dat betreft geen risico´s lopen. Plus dat wij dit jaar net als vorig jaar naar het buitenland op vakantie gaan, en daar zijn beide inentingen verplicht. Niet dat ik er al eens op gecontroleerd ben, maar beter het zekere voor het onzekere.Ja Breezer, enten is idd onvermijdelijk als je op vakantie gaat. Je hebt trouwens zeker een toffe da. Toen ik tegen die van mij zei dat ik ging barfen zei hij dat hij z'n duitse doggen vroeger precies zo voerde. Nu geeft 'ie ze royal c. Eeuwig zonde..
Net zoiets heb ik ook met tekenbanden, ik vindt het rommel eerste klas. Maar omdat er in Oostenrijk heel zwaar gewaarschuwd wordt voor teken, heb ik er toch maar weer een gekocht. Vorig jaar heb ik hem in Luxemburg gekocht nadat ik een dikke vette teek gevonden had.
Maar om even terug te komen op de dierenarts, die van mij is heel erg goed. Ik heb er ook een gehad waar de folders en zakken brokken je om de oren vlogen. En waar je compleet voor idioot uitgemaakt werd als je uberhaupt maar over iets van Rodi begon.
Maar deze is echt heel tof, ze is helemaal in voor homeopathie en huis tuin en keukenmiddeltjes. En ze vindt het hele barf en kvv gebeuren ook reuze interresant ze wil er alles van weten als ik bij haar ben. Ze vraagt dan meestal met een lachend gezicht wat ik Breezer nu allemaal weer aan het voeren ben. En als ik dan zeg kippenekkie´s en vleugeltjes dan roept ze heel enthousiast ja dat zal ie wel heel erg lekker vinden. Niks geen gezeur over gevaarlijk enzo, nee hoor ze denkt zelfs met me mee.
Helaas is ze nu een paar weken uit de running en is er een vervangende arts, die wel met haar overleg heeft gepleegd hoor, maar heb toch liever haar zelf.
Lizzy schreef: Anders moet je de dosering van het pollenmiddel even tijdelijk verlagen naar bijv. de helft van de dosering.Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar op de bijsluiter staat dat je dan een dosering over moet slaan.
Breezer schreef: Uuuuuhhh de situatie is een beetje veranderd hier, en nu weet ik ff niet wat het verstandigst is.Mijn hond heeft ong. hetzelfde gehad. Niet die onderhuidse bulten maar wel die zogenaamde "puisten".
Alle dikke bulten op z´n borst die eerst nog onderhuids waren zijn nu veranderd. De dikte is nog gelijk, maar bovenhuids zitten nu allemaal pus bultjes. Het lijken net allemaal jeugdpuistjes. Ook is de huid nog wel wat rood, maar voelt aan als olifantenhuid. Heel dik en stug.
Is het nu nog wel verstandig om die zalf erop te blijven smeren, of moet ik het nu ff zo droog mogelijk houden????
Z´n poten zijn trouwens weer helemaal normaal, die ene dikke bult die erop zat is nog wel rood, maar zo goed als weg.
Begin nu toch wel ernstig te twijfelen of de uitslag op z´n borst wel van de pollen komt.
Nitus schreef: Je schreef in een andere topic dat je Breezer een tijdje terug een gerookt runderbot had gegeven. Kan dat verband met de bultjes hebben?Nee dat bot heeft ie dinsdag gekregen, en daarvoor had ie het al.![]()