Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
Ja dat zal ik dan maar doen. Ik denk dat ik dan gewoon 1 capsule per dag geef en eens kijken of het dan beter gaat.

Z´n poten en borst zijn al wel iets minder rood, maar ik juich niet te vroeg.
Door Nathalie B
Hoi, op dit moment is er een discussie gaande of elk jaar inenten wel nodig is. Er zijn verschillende honden overleden aan entingen. Uit onderzoek blijkt dat honden na 10 jaar nog steeds antistoffen in hun bloed hebben. Jaarlijks inenten kan dus zelfs schadelijk zijn. Ik heb ergens gelezen dat dierenartsen zelfs bijeenkomsten hebben om te kijken of ze op andere manieren het geld van de entingen kunnen verdienen.
Dat jouw hond kort na de enting last heeft gekregen vind ik wel erg toevallig. Je DA zal het niet gauw toegeven denk ik maar van vers voer moeten ze meestal ook niks weten. (vind je het gek met al die zakken brokken op de schap in de praktijk).
Ik wil overigens niet alle da's over 1 kam scheren hoor maar misschien is dit iets om over na te denken.
Door Breezer
Ja die verhalen over entingen heb ik ook gelezen. Maar goed de verhalen zijn zo tegenstrijdig. En omdat mijn ventje nogal een kneusje is, wil ik wat dat betreft geen risico´s lopen. Plus dat wij dit jaar net als vorig jaar naar het buitenland op vakantie gaan, en daar zijn beide inentingen verplicht. Niet dat ik er al eens op gecontroleerd ben, maar beter het zekere voor het onzekere.

Net zoiets heb ik ook met tekenbanden, ik vindt het rommel eerste klas. Maar omdat er in Oostenrijk heel zwaar gewaarschuwd wordt voor teken, heb ik er toch maar weer een gekocht. Vorig jaar heb ik hem in Luxemburg gekocht nadat ik een dikke vette teek gevonden had.

Maar om even terug te komen op de dierenarts, die van mij is heel erg goed. Ik heb er ook een gehad waar de folders en zakken brokken je om de oren vlogen. En waar je compleet voor idioot uitgemaakt werd als je uberhaupt maar over iets van Rodi begon.

Maar deze is echt heel tof, ze is helemaal in voor homeopathie en huis tuin en keukenmiddeltjes. En ze vindt het hele barf en kvv gebeuren ook reuze interresant ze wil er alles van weten als ik bij haar ben. Ze vraagt dan meestal met een lachend gezicht wat ik Breezer nu allemaal weer aan het voeren ben. En als ik dan zeg kippenekkie´s en vleugeltjes dan roept ze heel enthousiast ja dat zal ie wel heel erg lekker vinden. Niks geen gezeur over gevaarlijk enzo, nee hoor ze denkt zelfs met me mee.

Helaas is ze nu een paar weken uit de running en is er een vervangende arts, die wel met haar overleg heeft gepleegd hoor, maar heb toch liever haar zelf.
Door Breezer
O,ja en dan nog even een update:

Vandaag was z´n borst weer vuurrood, maar ik denk dat dat ook komt omdat we gisteren cursus hebben gehad en dat wordt op een grasveld gegeven.

Z´n poten gaan wel de goede kant op de bult tussen z´n tenen is al aardig geslonken.

Ik smeer hem nu 3x per dag in met de cortison zalf, en verder ga ik morgen z´n borst en poten weer wassen met de berkenteer shampoo.
Ook krijg hij nu ´s ochtend en ´s avonds 5 ml vloeibare pure visolie, en 1 capsule borageolie door z´n voer.
Plus 1x per dag 1 capsule probiotica.
De pollendruppels hou ik nog even om de 5 dagen aan.

Verder las ik ook vandaag nog even de bijsluiter door van de pollendruppels. En daar staat in dat de klachten in het begin kunnen verergeren.
Ik heb mijn hoop dus nu daar maar op gevestigd dat dat het is.

En anders dan zal ie toch maar even een paar weken op de prednison moeten als dat wel helpt. Totdat onze vakantie voorbij is, en dan in Juli de allergie test laten doen.

Nou ik hou jullie op de hoogte hoe het nu allemaal verder verloopt.
Door Nathalie B
Breezer schreef: Ja die verhalen over entingen heb ik ook gelezen. Maar goed de verhalen zijn zo tegenstrijdig. En omdat mijn ventje nogal een kneusje is, wil ik wat dat betreft geen risico´s lopen. Plus dat wij dit jaar net als vorig jaar naar het buitenland op vakantie gaan, en daar zijn beide inentingen verplicht. Niet dat ik er al eens op gecontroleerd ben, maar beter het zekere voor het onzekere.

Net zoiets heb ik ook met tekenbanden, ik vindt het rommel eerste klas. Maar omdat er in Oostenrijk heel zwaar gewaarschuwd wordt voor teken, heb ik er toch maar weer een gekocht. Vorig jaar heb ik hem in Luxemburg gekocht nadat ik een dikke vette teek gevonden had.

Maar om even terug te komen op de dierenarts, die van mij is heel erg goed. Ik heb er ook een gehad waar de folders en zakken brokken je om de oren vlogen. En waar je compleet voor idioot uitgemaakt werd als je uberhaupt maar over iets van Rodi begon.

Maar deze is echt heel tof, ze is helemaal in voor homeopathie en huis tuin en keukenmiddeltjes. En ze vindt het hele barf en kvv gebeuren ook reuze interresant ze wil er alles van weten als ik bij haar ben. Ze vraagt dan meestal met een lachend gezicht wat ik Breezer nu allemaal weer aan het voeren ben. En als ik dan zeg kippenekkie´s en vleugeltjes dan roept ze heel enthousiast ja dat zal ie wel heel erg lekker vinden. Niks geen gezeur over gevaarlijk enzo, nee hoor ze denkt zelfs met me mee.

Helaas is ze nu een paar weken uit de running en is er een vervangende arts, die wel met haar overleg heeft gepleegd hoor, maar heb toch liever haar zelf.

Ja Breezer, enten is idd onvermijdelijk als je op vakantie gaat. Je hebt trouwens zeker een toffe da. Toen ik tegen die van mij zei dat ik ging barfen zei hij dat hij z'n duitse doggen vroeger precies zo voerde. Nu geeft 'ie ze royal c. Eeuwig zonde..
Ik hoop dat het gauw goed komt met je hond.
Door Breezer
Lizzy schreef: Anders moet je de dosering van het pollenmiddel even tijdelijk verlagen naar bijv. de helft van de dosering.
Ja daar zat ik ook al aan te denken, maar op de bijsluiter staat dat je dan een dosering over moet slaan.
Ik heb hem gisteren nog wel gewoon de volledige dosering gegeven.

Maar idd als het zo blijft dan geef ik hem de volgende keer even 5 druppels ipv 10.
Door Breezer
Ik kwam trouwens in de koelkast ook nog schapenvet blokjes met zeewier tegen. Kan ik die er ook gewoon bij geven?? Of wordt het dan veel te veel vet??
Door Breezer
Uuuuuhhh de situatie is een beetje veranderd hier, en nu weet ik ff niet wat het verstandigst is.

Alle dikke bulten op z´n borst die eerst nog onderhuids waren zijn nu veranderd. De dikte is nog gelijk, maar bovenhuids zitten nu allemaal pus bultjes. Het lijken net allemaal jeugdpuistjes. Ook is de huid nog wel wat rood, maar voelt aan als olifantenhuid. Heel dik en stug.
Is het nu nog wel verstandig om die zalf erop te blijven smeren, of moet ik het nu ff zo droog mogelijk houden????

Z´n poten zijn trouwens weer helemaal normaal, die ene dikke bult die erop zat is nog wel rood, maar zo goed als weg.

Begin nu toch wel ernstig te twijfelen of de uitslag op z´n borst wel van de pollen komt.
Laatst gewijzigd door Breezer op vr 20 mei 2005, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Ik weet niet waar je verstandig aan doet qua smeren. Maar ik geloof dat ik naar een homeopathisch/holistisch DA zou gaan. Ik begin zo langzamerhand ook te geloven dat de pollen er niks mee te maken hebben.
Door Nitus
Je schreef in een andere topic dat je Breezer een tijdje terug een gerookt runderbot had gegeven. Kan dat verband met de bultjes hebben? :-\
Door Nathalie B
Breezer schreef: Uuuuuhhh de situatie is een beetje veranderd hier, en nu weet ik ff niet wat het verstandigst is.

Alle dikke bulten op z´n borst die eerst nog onderhuids waren zijn nu veranderd. De dikte is nog gelijk, maar bovenhuids zitten nu allemaal pus bultjes. Het lijken net allemaal jeugdpuistjes. Ook is de huid nog wel wat rood, maar voelt aan als olifantenhuid. Heel dik en stug.
Is het nu nog wel verstandig om die zalf erop te blijven smeren, of moet ik het nu ff zo droog mogelijk houden????

Z´n poten zijn trouwens weer helemaal normaal, die ene dikke bult die erop zat is nog wel rood, maar zo goed als weg.

Begin nu toch wel ernstig te twijfelen of de uitslag op z´n borst wel van de pollen komt.
Mijn hond heeft ong. hetzelfde gehad. Niet die onderhuidse bulten maar wel die zogenaamde "puisten".
Dat was volgens mijn da een bacterie. Die kunnen trouwens heel hardnekkig zijn. Tender heeft toen ab gehad maar het kwam steeds terug.
Hij at toen nog brokken en toen ik overstapte op vers, verdween de uitslag helemaal! Het is ook niet meer teruggekomen.
Maar jij voert al volledig vers toch?
Door Breezer
Nitus schreef: Je schreef in een andere topic dat je Breezer een tijdje terug een gerookt runderbot had gegeven. Kan dat verband met de bultjes hebben? :-\
Nee dat bot heeft ie dinsdag gekregen, en daarvoor had ie het al.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door