Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Het lukt mij dit jaar niet om werk, moestuin, huishouden en mijn werk voor de vereniging te combineren. We slaan dus de moestuin over dit jaar. Ik kweek nu alleen onkruid in mijn bakken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Aardbeien zijn verpieterd, ene peper te vroeg door de kabouter ongeoorloofd geoogst, andere peper en paprika bijna door de slakken om zeep geholpen. Maar die laatste twee beginnen wel weer wat bloemetjes te krijgen.
Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten ::)

We zijn in ieder geval niet van het wokken en roerbakken, dus die optie vervalt in ieder geval.
Kaela schreef:Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten ::)

We zijn in ieder geval niet van het wokken en roerbakken, dus die optie vervalt in ieder geval.

Peultjes, als in die dunne platte waar de boontjes nog niet in doorgegroeid zijn?
Kort blancheren en serveren bij of door gekookte worteltjes. :) Of blancheren, af laten koelen en door een salade doen.
koekje schreef:Ook lekker in de groentemix voor woef :biggrin2:
Woef vreet in principe alles, maar jammer genoeg krijgt ie tegenwoordig buikpijn van groente.

Ik heb een deel voor morgen voor bij de worteltjes die al op de planning stonden, thanks Annemarie. En een deel is voor de schoonouders, want het was heul veul!
Kaela schreef:Iemand leuke receptjes voor peulen? Ik kan gaan oogsten, maar ik heb nog nooit iets met peulen klaargemaakt. Ik vrees ook dat wij ze niet graag lusten ::)

Ik had er niet veel aan dus: Langer laten hangen, dan de doperwtjes tijdens ontbijt in een boerenomelet mikken :) Die paar boontjes/peultjes die bij mij opkomen.... ::) >:(
Aardappels en tomaten naast de kas.
Afbeelding

Pepers van Meneer in de kas.
Afbeelding

De eerste rode aardbei in de moestuin(bak).
Afbeelding

Hond helpt onkruid wieden.
Afbeelding

En de insecten doen hun werk bij de Japanse wijnbes en rozenbottel.
Afbeelding

Afbeelding

Verder hebben we al heerlijk asperges en rabarber uit de tuin gegeten. De kruiden doen het goed, en de bak met bonen en lathyrus heeft de overlopende dakgoot gelukkig ook overleefd. :)

Door laten groeien tot je doperwten hebt.
Afbeelding

Bijna anderhalve kilo kruisbessen! :o De helft ligt in de vriezer, van de rest jam gemaakt.

Afbeelding

Japanse wijnbes begint nu ook, die is zó lekker!

Afbeelding

We eten binnenkort bietjes.

Afbeelding

En snijbiet.

Afbeelding

De rozenbottel begint te kleuren, nu nog oranje maar straks mooi dieprood.

Twee zakken aardappels gerooid, alleen vergeten foto's van te maken. Er staan nog meer zakken, het loof is er al wel af.
Zag de larven van de Coloradokever zitten. :-X Spuiten doen we niet, dus huppetee weg ermee. Het blad dan hè. ;)

Hoe gaat het bij jullie? :)
In het voorjaar uitgelopen aardappelen gepoot die ik eens over had. Ze kwamen van een plaatselijk perceel van natuurmonumenten. Gister voor de grap eens een plant gerooid. Zaten gewoon hartstikke veel piepers aan ;D ;D ;D . Vond het zo grappig.
Waar je lol mee kunt hebben he..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door