Winternieke schreef:Tsja, het is toch altijd inderdaad maar weer afwachten waar het spul vandaan komt. We willen zelf ook geen rotzooi eten, dus bij voorkeur geef ik het ook niet aan de hond. Dat is sowieso al een reden waarom ik wil barfen: waar het vlees vandaan komt weet ik wellicht niet altijd met zekerheid, maar ik kan tenminste nog zien wat mijn hond eet. Voordat ik überhaupt een hond had, heb ik de uitzending van Keuringsdienst van waarde over diervoeding gezien en toen riep ik al "als ik ooit een hond krijg, dan zet ik 'm niet op brokken". Maar ik vind het eerlijk gezegd wel een hele onderneming om er én voor te zorgen dat hij uitgebalanceerd eten krijgt, én dat ik ook nog zoveel mogelijk verschillende diersoorten kan vinden, én de hele meuk te portioneren en in te pakken....naja, het zal de onervarenheid ook wel zijn, maar ik heb momenteel het idee dat ik alleen nog maar met het eten van de hond bezig ben, haha. Nu heb ik zelf honger 
Haha, ik herken het.
De hond van mijn ouders heeft jaren op brokken gestaan, tot hij bijna dood ging. Toen zei de dierenarts: laat hem maar inslapen, komt nooit meer goed. Ik had nog 1 laatste redmiddel: barf. En dat ben ik dus van de ene op de andere dag gaan doen.
In het begin heb ik echt heel vaak de hele vriezer het huis uit willen knikkeren. Dan stond ik weer met mijn rekenmachine, mijn snijplank en mijn plastic zakjes. Een hond die zat te kwijlen (maakt toch allemaal niks uit baas, als het maar véél is!) en ik die echt geen idee had hoe ik er ooit voor moest zorgen dat alles netjes in de vriezer lag en ik een handig systeem vond om een fatsoenlijk menu te ontdooien.
Ik vergat vaak 's avonds vlees te ontdooien. Ik vergat vaak te portioneren en stond dan weer midden in de nacht vlees te snijden. Of ik had alles geportioneerd en meneer werd te dik. Of te dun. Of hij bleek allergisch. Had ik de vriezer vol met lam, kon hij niet tegen lam. Grrrrr!
Maar.... het is allemaal goed gekomen.
Als je nu eerst eens een fijn menu samenstelt met wat je gewoon simpel kan krijgen (via bijvoorbeeld dogmeat of een andere online aanbieder). Dan kan je wat ervaring en handigheid krijgen in het samenstellen, portioneren en voeren. Als dat dan allemaal lekker gaat probeer je eens wat biologisch vlees te pakken te krijgen. Lukt dat dan niet, dan heb je altijd gewoon wat in je vriezer liggen.