Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

judith1967 schreef:;D ;D Ik ook niet,even een oproepje plaatsen? ;)
Zo vreselijk veel hebben we er ook niet. Ik plant ze wel en hopelijk hebben we dan een mooie tomatenoogst dit jaar. Lekker saus van maken en invriezen.
Door Martine-Tom
Nynke schreef:Zo vreselijk veel hebben we er ook niet. Ik plant ze wel en hopelijk hebben we dan een mooie tomatenoogst dit jaar. Lekker saus van maken en invriezen.
Bij ruimtegebrek heb ik wel een tuin in de aanbieding :biggrin2:
Martine-Tom schreef:Bij ruimtegebrek heb ik wel een tuin in de aanbieding :biggrin2:
Klopt, maar geen kas !! En tomaten in de volle grond vind ik niks. Doen ze het hardstikke goed, heb je een weekje regen in augustus en is alles beschimmeld.
Ik heb nu al een paar jaar tomatenplanten gehad.Grote tomaten en vorig jaar cherrytomaatjes,maar ik vind bij allebei de schil zo ontzettend taai.Weet niet wat ik verkeerd doe/heb gedaan
Dus daarom had ik zoiets van dit jaar even geen tomaatjes
Pfff ja, mijn courgette plantjes hebben het zwaar.

De brocolli buiten gaat super, en mijn ah moestuin mini plantjes lijken tot nu toe ook wel te overleven.

En mijn bonen komen gewoon maar niet op.
judith1967 schreef:Ik heb nu al een paar jaar tomatenplanten gehad.Grote tomaten en vorig jaar cherrytomaatjes,maar ik vind bij allebei de schil zo ontzettend taai.Weet niet wat ik verkeerd doe/heb gedaan
Dus daarom had ik zoiets van dit jaar even geen tomaatjes
Wat regelmatiger water geven dacht ik.

OT: Ik heb roest in mijn knoflook en daar ben ik niet blij mee :'( :'( :'( Dat betekent dat ik, als ze de oogsttijd halen, waarschijnlijk veel kleinere bollen krijg dan in de planning was >:( Daarnaast kan ik het volgend moestuinjaar geen alliumsoorten, dus knoflook, ui en prei, planten. Da's mooi k*t.
Nynke schreef:Wat regelmatiger water geven dacht ik.

OT: Ik heb roest in mijn knoflook en daar ben ik niet blij mee :'( :'( :'( Dat betekent dat ik, als ze de oogsttijd halen, waarschijnlijk veel kleinere bollen krijg dan in de planning was >:( Daarnaast kan ik het volgend moestuinjaar geen alliumsoorten, dus knoflook, ui en prei, planten. Da's mooi k*t.

Oooh ik dacht komt mss door teveel water.
Vorig jaar stonden ze gewoon in grote bloempotten,en had geen plek om ze in de kas te zetten
Vandaag eindelijk naar tuincentrum kunnen gaan. Resultaat is drie komkommerplanten, twee courgettes, een bak gemengde sla en veul tomatenplantjes. Kosten totaal ongeveer 15 euro.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Afgelopen herfst heb ik bij de Jumbo een korianderplantje gekocht. Om er zo lang mogelijk plezier van te hebben heb ik het in de kas geplant. We hebben inderdaad wekenlang kunnen genieten van verse koriander. Door de zachte winter en de beschutte standplaats heeft het plantje de winter overleefd en is nu uitgegroeid tot een struik van meer dan 1 meter hoog, alleen het is geen koriander meer, het is selderij. Nu is het wel familie van elkaar, maar ik begrijp niet hoe dit kan gebeuren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door