Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door -Saskia-
frodo quin schreef:Neen, ik kan me helemaal niets meer van die maanden herinneren. Ik heb door mijn leven heen wel op en af bij psychologen en psychiaters gepasseerd. Over velen niet te spreken trouwens, maar er is nooit iets van autisme uitgekomen. Zelf vind ik dat ik er wel wat trekken van heb, maar ik pas blijkbaar toch niet in één van die aandoeningen. De combinatie van de depressies, laag zelfbeeld en vooral angst zorgen blijkbaar voor een aantal symptomen (zoals veel behoefte voor controle, perfectionistisch,...) die kunnen doen denken aan autisme . Als volwassene heb je eigenlijk ook de symptomen die ik in mijn vorige post omschreef, maar gewoon niet zo extreem. Ik was dan wel oud voor mijn leeftijd, maar wel nog een jong kind en dat type emoties zijn nooit makkelijk om mee om te gaan, maar voor zo'n jong kind waarschijnlijk gewoon niet mogelijk, met als gevolg dat je compleet dichtklapt.
Nou, jeetje. Inderdaad heftig - ik heb er weinig andere woorden voor. 3 Jaar oud... pfjoe.
Door Hope
MargaS schreef:Zijn je schildklierwaardes wel eens onderzocht? Jouw klachten komen me bekend voor. Bij 30% van de burnouts is er sprake van schildklierafwijkingen ipv burnout.
Ja, niet zo lang geleden nog. Alles was goed gelukkig :)

Een depressie op zo'n jonge leeftijd, jemig...
Door Lil
Hope: hopelijk gaat het snel beter. Ik heb paar jaar geleden terwijl ik bij de psycholoog behoorlijk hoog scoorde ervoor gekozen om geen medicatie te nemen om zo meer profijt uit die behandeling te halen. Dit heeft super uitgepakt. Ik hoop dus dat het jou zonder medicatie ook snel beter gaat.

Frodo Quin, wat ontzettend heftig. Pffff geen woorden voor.
Laatst gewijzigd door Lil op vr 22 apr 2016, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
Is emdr een idee voor je Marloes? Ik heb diverse malen een burn out gehad doordat mijn angststoornis niet herkend was. Dat vreet zoveel energie dat je nooit meer goed oplaad met slapen(als je dat al kan) en helpt niet mee uit een depressie te komen. Ik heb de laatste keer niet voor ad gekozen gezien mijn slechte ervaringen hiermee.
Een goede psycholoog veel ervaring met ptts en angststoornissen en ervaren met emdr. Dat heeft me heel veel gebracht.
Ik zal nooit klachten vrij worden, echter het is nu behapbaar en na een hevige schrik herstel ik binnen een paar uur ipv met een week of helemaal niet en het spriaalde uit controle. De psychiater houdt de supervisie natuurlijk die stuurt de behandelaar en de behandeling aan.
Door Radja
Ik haat mijn lichaam! Ik haat mijn aandoeningen! Ik sta 6,5 uur in de keuken om voor 5 personen ravioli te maken,ja 6,5 uur incl saus en vulling,deeg maken enz! En nu ben ik meer dan kapot,stuk,pijn overal in mijn K*t,Kl*te lichaam/longen!!!! En ik haat nu ff ook mijn K papegaai!! Die mijn perfecte ravioli heeft behoorlijk beschadigd,lees proberen op te eten!! Ik haat nu alles en iedereen! Ik ben zo ontzettend moe!! Zit te huilen op de bank,maar moet nu de ravioli gaan koken! Heb er geen zin meer in,maar wil het ook niet aan iemand anders overlaten,dus...... Ga het zelf doen,maar ben zo moe!
Door Anne in Zweden
Radja schreef:Ik haat mijn lichaam! Ik haat mijn aandoeningen! Ik sta 6,5 uur in de keuken om voor 5 personen ravioli te maken,ja 6,5 uur incl saus en vulling,deeg maken enz! En nu ben ik meer dan kapot,stuk,pijn overal in mijn K*t,Kl*te lichaam/longen!!!! En ik haat nu ff ook mijn K papegaai!! Die mijn perfecte ravioli heeft behoorlijk beschadigd,lees proberen op te eten!! Ik haat nu alles en iedereen! Ik ben zo ontzettend moe!! Zit te huilen op de bank,maar moet nu de ravioli gaan koken! Heb er geen zin meer in,maar wil het ook niet aan iemand anders overlaten,dus...... Ga het zelf doen,maar ben zo moe!
:bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Adem in, adem uit. Iedereen, ook iemand met een gezond lichaam, zou na 6,5 uur koken instorten, zeker als er ook nog eens een papegaai komt voorproeven. Huil Scheld even lekker uit, en als je het koken van de ravioli echt niet aan iemand anders wilt overlaten, bedenk dan dat je alleen nog maar water hoeft te koken, de ravioli erin moet doen, de kookwekker moet zetten en een paar minuten moet wachten tot die gaat. Ravioli afgieten, klaar. Tafel dekken mogen de anderen doen. Straks lekker met z'n allen aan tafel, gezellig. Papegaai ondersteboven in z'n kooi hangen tijdens het eten, dan komt het helemaal goed. Als ie klachten heeft, dan stuur hem maar naar mij. Gegarandeerd dat ie na 1700 km vliegen even geen praatjes meer heeft. :biggrin2:

:-* :-*
Door frodo quin
Radja schreef:Ik haat mijn lichaam! Ik haat mijn aandoeningen! Ik sta 6,5 uur in de keuken om voor 5 personen ravioli te maken,ja 6,5 uur incl saus en vulling,deeg maken enz! En nu ben ik meer dan kapot,stuk,pijn overal in mijn K*t,Kl*te lichaam/longen!!!! En ik haat nu ff ook mijn K papegaai!! Die mijn perfecte ravioli heeft behoorlijk beschadigd,lees proberen op te eten!! Ik haat nu alles en iedereen! Ik ben zo ontzettend moe!! Zit te huilen op de bank,maar moet nu de ravioli gaan koken! Heb er geen zin meer in,maar wil het ook niet aan iemand anders overlaten,dus...... Ga het zelf doen,maar ben zo moe!
Je mag ook even alles en iedereen haten inclusief de vogel en effe janken en schreeuwen. Het is zo lief van jou dat je je zo uitslooft voor je familie, maar als het te veel wordt dan is het te veel hé. Zij begrijpen dat ook wel. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. :bigarmhug:
Door Radja
frodo quin schreef:
Je mag ook even alles en iedereen haten inclusief de vogel en effe janken en schreeuwen. Het is zo lief van jou dat je je zo uitslooft voor je familie, maar als het te veel wordt dan is het te veel hé. Zij begrijpen dat ook wel. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. :bigarmhug:
:-* :-* :-* dank je! En mijn lieve lieve schoondochter wast nu alles af wat niet in de afwasmachine mag! Ondanks dat zij ook de hele dag gewerkt heeft! Ook zoonlief is bezig zijn pa te helpen,peter is begonnen aan onze verbouwing,schuur wordt wc en frituur/airfryer/broodbak hok en de carporte wordt de keuken!

Maar mijn 6,5 uur werken aan het eten, was meer dan heerlijk! donderju wat was dat Heeeeeerlijk! Had ze wel gewaarschuwd,mocht het eten vreselijk zijn,zeg dan dat het lekker is! Anders................ ;) heb nooit 1 van mijn kinderen een tik verkocht,dat zou dan de eerste zijn :biggrin2: geweest!
Door frodo quin
Radja schreef::-* :-* :-* dank je! En mijn lieve lieve schoondochter wast nu alles af wat niet in de afwasmachine mag! Ondanks dat zij ook de hele dag gewerkt heeft! Ook zoonlief is bezig zijn pa te helpen,peter is begonnen aan onze verbouwing,schuur wordt wc en frituur/airfryer/broodbak hok en de carporte wordt de keuken!

Maar mijn 6,5 uur werken aan het eten, was meer dan heerlijk! donderju wat was dat Heeeeeerlijk! Had ze wel gewaarschuwd,mocht het eten vreselijk zijn,zeg dan dat het lekker is! Anders................ ;) heb nooit 1 van mijn kinderen een tik verkocht,dat zou dan de eerste zijn :biggrin2: geweest!
Ik denk dat ze vogellief op hun dak hadden gekregen als ze hadden durven beweren dat het niet lekker was ;) Verbouwingen zijn ook altijd zo'n gedoe, meestal is het resultaat het wel waard hoor, maar de weg er naar toe is niet altijd fijn. Gaat het nu al een beetje beter met de pijn? Hoe gaat het trouwens met je allergieën nu je terug kattenvriendjes in huis hebt?
Door constance.blokzijl
Ik ben moe... 3 weken gebroken nachten door schatje Harry breekt me op, het lukt hem gewoon nog niet om de nacht door te komen zonder tussendoor te plassen. Anders is hij echt nat in de bech. En ik heb wel vrij van het werk, maar dat zijn de middagen, dus ik moet wel om 5 uur eruit als ik moet werken, gister en vandaag een evenement op de hondenclub, ook om 6 uur opstaan... Nu ben ik gewoon misselijk van de moeheid...
Door Radja
frodo quin schreef:Ik denk dat ze vogellief op hun dak hadden gekregen als ze hadden durven beweren dat het niet lekker was ;) Verbouwingen zijn ook altijd zo'n gedoe, meestal is het resultaat het wel waard hoor, maar de weg er naar toe is niet altijd fijn. Gaat het nu al een beetje beter met de pijn? Hoe gaat het trouwens met je allergieën nu je terug kattenvriendjes in huis hebt?
;D ;D ;D
Verbouwing krijg ik zo veel meer keuken en werkruimte voor terug,waardoor koken ook een stuk makkelijker wordt :D

Met mijn allergie gaat het redelijk,dat valt me eerlijk gezegd 100% mee! Met Mazzel was het veel erger! Nu geen uitslag. Alleen de gebruikelijke klachten.
Door Radja
Anne in Duitsland schreef::bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:

Adem in, adem uit. Iedereen, ook iemand met een gezond lichaam, zou na 6,5 uur koken instorten, zeker als er ook nog eens een papegaai komt voorproeven. Huil Scheld even lekker uit, en als je het koken van de ravioli echt niet aan iemand anders wilt overlaten, bedenk dan dat je alleen nog maar water hoeft te koken, de ravioli erin moet doen, de kookwekker moet zetten en een paar minuten moet wachten tot die gaat. Ravioli afgieten, klaar. Tafel dekken mogen de anderen doen. Straks lekker met z'n allen aan tafel, gezellig. Papegaai ondersteboven in z'n kooi hangen tijdens het eten, dan komt het helemaal goed. Als ie klachten heeft, dan stuur hem maar naar mij. Gegarandeerd dat ie na 1700 km vliegen even geen praatjes meer heeft. :biggrin2:

:-* :-*

Kom nog maar weer een keer een bakkie doen,dan heb ik of ff rust of jij ziet wat de schat allemaal uitvreet en klets de oren van je hoofd :biggrin2:
Door Anne in Zweden
Aaaargh! Had gisteren boodschappen willen doen voor de komende week, maar dacht uiteindelijk: ach, ik ga maandag wel, ik heb nog net genoeg in huis om te overleven. Kom ik uit de douche vanochtend, is er een heuse sneeuwstorm aan de gang! :o Er ligt al weer 5 cm sneeuw! Wat op zich niet erg zou zijn, ware het niet dat je vanaf 15 april geen winterbanden met spikes meer om je auto mag hebben, en aangezien ik die heb, liggen bij mij dus sinds 15 april de zomerbanden er weer omheen. Wat ook prima kon, want de wegen waren vrij en het weer was goed. En nou dit dus. Ik kan geen boodschappen gaan doen, want je moet hier banden om je wagen hebben die 'geschikt zijn voor de weersomstandigheden'. Heb geen eten meer in huis. Geen fruit, geen groenten. Straks raak ik ingesneeuwd. Verhonger ik. Word ik pas in juli ontdekt, helemaal gemummificeerd, met een van honger vertrokken grimas op mijn gezicht. :crying: *werpt uitgemergelde blik op de honden; heeft nog wel ketjap...* :dog:

Anderzijds: maar goed dat ik niet al om tien uur naar de stad was gereden om boodschappen te doen, want dan had ik nu dus niet terug naar huis gekund. Elluk nadeel...

Afbeelding

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door