Aaaargh! Had gisteren boodschappen willen doen voor de komende week, maar dacht uiteindelijk: ach, ik ga maandag wel, ik heb nog net genoeg in huis om te overleven. Kom ik uit de douche vanochtend, is er een heuse sneeuwstorm aan de gang!

Er ligt al weer 5 cm sneeuw! Wat op zich niet erg zou zijn, ware het niet dat je vanaf 15 april geen winterbanden met spikes meer om je auto mag hebben, en aangezien ik die heb, liggen bij mij dus sinds 15 april de zomerbanden er weer omheen. Wat ook prima kon, want de wegen waren vrij en het weer was goed. En nou dit dus. Ik kan geen boodschappen gaan doen, want je moet hier banden om je wagen hebben die 'geschikt zijn voor de weersomstandigheden'. Heb geen eten meer in huis. Geen fruit, geen groenten. Straks raak ik ingesneeuwd. Verhonger ik. Word ik pas in juli ontdekt, helemaal gemummificeerd, met een van honger vertrokken grimas op mijn gezicht.

*werpt uitgemergelde blik op de honden; heeft nog wel ketjap...*
Anderzijds: maar goed dat ik niet al om tien uur naar de stad was gereden om boodschappen te doen, want dan had ik nu dus niet terug naar huis gekund. Elluk nadeel...