Hope schreef:(...) Oude stempel is wel oké verder? Op internet zag ik goede reacties voorbij komen van deze kliniek en de kattenopvang werkt ook met ze samen. Ze hebben een actie voor zwerfkatten en wilden Lotje en Jimmy daar wel bij doen omdat wij ze hebben opgevangen.
Klinkt mij als een fijne da 'zonder flauwekul'.
Voor wat betreft de 'ouderwetse' visie op de minimale leeftijd van castratie, zie ik dat zelf niet als ouderwets (wat zegt dat over mij??

) Ik ben óók geen liefhebber van het castreren van kittens/pups. Dat ik het fijn vind een teefje niet vóór de eerste loopsheid te castreren is niet vanwege de gezondheid (het kent voor- én nadelen honden vroeg te castreren, wat het zwaarste moet wegen voor die hond weet alleen de toekomst) maar m.n. omwille van de hele ontwikkeling, het volwassen worden. Is dat belangrijk voor een huisdier? Vermoedelijk niet.. Maar het staat mij tegen, zó jong hormonaal in te grijpen. En een da is ook maar en mens. Hij is niet noodzakelijk niet op de hoogte van de nieuwste inzichten & ontwikkelingen, hij kan ook gewoon weerzin voelen tegen jonge castratie. Ik vind het voor een da pleiten dat hij dat standpunt durft in te nemen, met het risico een klant kwijt te raken aan een collega die het wél doet.