Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

De eerste aardbeien staan al in bloei. Verder komt alles langzaam maar zeker op. Dit jaar heb ik weinig groente, de vriezer zit nog vol, maar we hebben wel veel bloemen gezaaid. Het wordt dit jaar dus een heel fleurige groente tuin.
is er iemand die wat pastinaakzaadjes wil ? Ik heb net een zakje binnengekregen en heb maar een klein tuintje, dus niet zoveel nodig. Ze zijn maar een jaar kiemkrachtig, dus lang bewaren heeft geen zin.
Stuur dan maar even een peebeetje :)
Vanmiddag eindelijk begonnen in de moestuin. De eerste mm is ingezaaid. Ik heb verschillende soorten spinazie gezaaid, radijsjes, verschillende soorten sla, krulandijvie, lenteuitjes (tegen ongedierte) en snijbiet. De rode biet ben ik vergeten te zaaien.
Ik ga deze of volgende week tomaten en komkommerplanten halen bij het tuincentrum. En ik moet deze week wat verse zaden halen van pluksla en kijken voor nog andere leuke zaden.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Alles doet het best goed in de mm bakken

Radijs,wortel,sugar snaps en palmkool die doen het echt goed,de rest duurt wat langer.
Binnen courgette en komkommer gezaaid.De courgette groeit echt vlug,daarintegen de komkommer een stuk langzamer,de komkommer zijn nog een iel stekkie terwijl de courgette al een stevige plantje aan het worden is.

Ik had tomaat gedaan volgens het youtube filmpje.
Gewoon plakjes in de aarde,maar die gaan helemaal schimmelen ze stonden binnen,maar heb ze toch maar buiten gezet.
Tomaat zaaien wilde bij mij dit jaar net. Ik heb het volgens de manier van Jelle gedaan, maar alleen maar schimmel. Nu nog zelf zaaien is wel heel laat, dus heb 2 plantjes gekocht. Cherrytomaatjes en trostomaten.

Ik heb ook nieuwe aardbeienplantjes gehaald. Die ik had kwamen altijd pas zo laat op gang. Deze zouden het eerder moeten gaan doen. We gaan het meemaken!
Kaela schreef:Tomaat zaaien wilde bij mij dit jaar net. Ik heb het volgens de manier van Jelle gedaan, maar alleen maar schimmel. Nu nog zelf zaaien is wel heel laat, dus heb 2 plantjes gekocht. Cherrytomaatjes en trostomaten.

Ik heb ook nieuwe aardbeienplantjes gehaald. Die ik had kwamen altijd pas zo laat op gang. Deze zouden het eerder moeten gaan doen. We gaan het meemaken!

Ja ik las het idd in de nieuwsbrief van Jelle,dat het nu alweer te laat is voor tomaten te zaaien,nouja laat deze staan kijken of het nog wat gaat doen(ondanks de schimmel).

Ik heb nog aardebeien van vorige en die komen weer helemaal bij/op.
Heb nu ook framboos aardbeien en ananas aardbeien plantjes,kijken of die het ook gaan doen
judith1967 schreef:Ja ik las het idd in de nieuwsbrief van Jelle,dat het nu alweer te laat is voor tomaten te zaaien,nouja laat deze staan kijken of het nog wat gaat doen(ondanks de schimmel).

Ik heb nog aardebeien van vorige en die komen weer helemaal bij/op.
Heb nu ook framboos aardbeien en ananas aardbeien plantjes,kijken of die het ook gaan doen
Misschien kan het nog wel hoor, maar dan moet je een beetje mazzel hebben in de late zomer/nazomer. En aangezien hier in het noorden alles al een tikje langzamer gaat, heeft dat voor mij geen zin meer. Die paar graden verschil maakt toch best veel verschil, dat merken we in deze tijd van het jaar heel erg als we een keer naar het zuiden des lands afreizen.

Leuk, ik zag die plantjes ook bij de intratuin staan. Ben benieuwd of dat lekker is!
Door Kaio
Oneee! Ik had een aantal kruiden buiten staan in potten, al 2 weken met veel liefde aan het verzorgen voordat ze overgeplant worden, heeft het vannacht gevroren :crying:
Kunnen ze dat nog overleven?
Oneee! Ik had een aantal kruiden buiten staan in potten, al 2 weken met veel liefde aan het verzorgen voordat ze overgeplant worden, heeft het vannacht gevroren :crying:
Kunnen ze dat nog overleven?
Kruiden zijn taaier dan je denkt. :) Als je ze goed water geeft en een tijdje uit de volle zon houdt (uitdroging is nu Staatsvijand nummer 1!), kan het goed dat ze het overleven. Hoe verder ze zijn bij de nachtvorst, hoe groter de kans dat ze weer opknappen.
Het enige kruid dat ik ken dat absoluut niet tegen nachtvorst kan is basilicum, dat heb ik echt tot na de IJsheiligen binnen.

Even off-topic: hopelijk blijft de regen de komende dagen even weg, dan kan die zeiknatte klei eens drogen. Kan ik eindelijk mijn aardappeltjes, worteltjes en prei in de grond stoppen...
Door Kaio
mariekes_katten schreef:Kruiden zijn taaier dan je denkt. :) Als je ze goed water geeft en een tijdje uit de volle zon houdt (uitdroging is nu Staatsvijand nummer 1!), kan het goed dat ze het overleven. Hoe verder ze zijn bij de nachtvorst, hoe groter de kans dat ze weer opknappen.
Het enige kruid dat ik ken dat absoluut niet tegen nachtvorst kan is basilicum, dat heb ik echt tot na de IJsheiligen binnen.

Even off-topic: hopelijk blijft de regen de komende dagen even weg, dan kan die zeiknatte klei eens drogen. Kan ik eindelijk mijn aardappeltjes, worteltjes en prei in de grond stoppen...

Oo goed dat je het zegt zou ze anders in de zon laten staan om lekker op te warmen ;D :-[
Maar helaas stond er dus wel basilicum erbij, want dat is een van mijn favorieten. Dus daarvan wordt het dan weer nieuwe kopen.
Ok, ijsheiligen gegoogled, dus basilicum pas na half mei buiten zetten.
Bij de planten uit de supermarkt heb ik binnen ook altijd moeite om ze in leven te houden, dit incl de basilicum waren 'echte'.
Ach ja dan moet ik rond half mei maar een nieuw plantje kopen, en ondertussen wachten of mijn zaadjes uitkomen :)
Kaela schreef:Misschien kan het nog wel hoor, maar dan moet je een beetje mazzel hebben in de late zomer/nazomer. En aangezien hier in het noorden alles al een tikje langzamer gaat, heeft dat voor mij geen zin meer. Die paar graden verschil maakt toch best veel verschil, dat merken we in deze tijd van het jaar heel erg als we een keer naar het zuiden des lands afreizen.

Leuk, ik zag die plantjes ook bij de intratuin staan. Ben benieuwd of dat lekker is!
Ik ga nu niks meer zaaien of een t.plant kopen.
Ben eerlijk gezegd toch niet zo gek op tomaatjes :-[
Hou ik weer wat meer ruimte over voor andere plantjes ;D
judith1967 schreef:Ik ga nu niks meer zaaien of een t.plant kopen.
Ben eerlijk gezegd toch niet zo gek op tomaatjes :-[
Hou ik weer wat meer ruimte over voor andere plantjes ;D
Ik heb wel een paar tomatenplantjes voor je Judit, heb er toch teveel :P :P
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door