Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kaela schreef:Tomaat zaaien wilde bij mij dit jaar net. Ik heb het volgens de manier van Jelle gedaan, maar alleen maar schimmel. Nu nog zelf zaaien is wel heel laat, dus heb 2 plantjes gekocht. Cherrytomaatjes en trostomaten.
Ik heb ook nieuwe aardbeienplantjes gehaald. Die ik had kwamen altijd pas zo laat op gang. Deze zouden het eerder moeten gaan doen. We gaan het meemaken!
judith1967 schreef:Ja ik las het idd in de nieuwsbrief van Jelle,dat het nu alweer te laat is voor tomaten te zaaien,nouja laat deze staan kijken of het nog wat gaat doen(ondanks de schimmel).Misschien kan het nog wel hoor, maar dan moet je een beetje mazzel hebben in de late zomer/nazomer. En aangezien hier in het noorden alles al een tikje langzamer gaat, heeft dat voor mij geen zin meer. Die paar graden verschil maakt toch best veel verschil, dat merken we in deze tijd van het jaar heel erg als we een keer naar het zuiden des lands afreizen.
Ik heb nog aardebeien van vorige en die komen weer helemaal bij/op.
Heb nu ook framboos aardbeien en ananas aardbeien plantjes,kijken of die het ook gaan doen
Oneee! Ik had een aantal kruiden buiten staan in potten, al 2 weken met veel liefde aan het verzorgen voordat ze overgeplant worden, heeft het vannacht gevrorenKruiden zijn taaier dan je denkt.![]()
Kunnen ze dat nog overleven?
mariekes_katten schreef:Kruiden zijn taaier dan je denkt.Als je ze goed water geeft en een tijdje uit de volle zon houdt (uitdroging is nu Staatsvijand nummer 1!), kan het goed dat ze het overleven. Hoe verder ze zijn bij de nachtvorst, hoe groter de kans dat ze weer opknappen.
Het enige kruid dat ik ken dat absoluut niet tegen nachtvorst kan is basilicum, dat heb ik echt tot na de IJsheiligen binnen.
Even off-topic: hopelijk blijft de regen de komende dagen even weg, dan kan die zeiknatte klei eens drogen. Kan ik eindelijk mijn aardappeltjes, worteltjes en prei in de grond stoppen...
Kaela schreef:Misschien kan het nog wel hoor, maar dan moet je een beetje mazzel hebben in de late zomer/nazomer. En aangezien hier in het noorden alles al een tikje langzamer gaat, heeft dat voor mij geen zin meer. Die paar graden verschil maakt toch best veel verschil, dat merken we in deze tijd van het jaar heel erg als we een keer naar het zuiden des lands afreizen.Ik ga nu niks meer zaaien of een t.plant kopen.
Leuk, ik zag die plantjes ook bij de intratuin staan. Ben benieuwd of dat lekker is!
judith1967 schreef:Ik ga nu niks meer zaaien of een t.plant kopen.Ik heb wel een paar tomatenplantjes voor je Judit, heb er toch teveel
Ben eerlijk gezegd toch niet zo gek op tomaatjes![]()
Hou ik weer wat meer ruimte over voor andere plantjes
Nynke schreef:Ik heb wel een paar tomatenplantjes voor je Judith, heb er toch teveel![]()
judith1967 schreef:Ik zou niet weten wie![]()
![]()
Bedankt voor je aanbod
![]()
![]()
![]()
Maar hoeft niet,hoor,maak er iemand anders maar blij mee
Nynke schreef:Ik zou niet weten wie