Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Afgelopen dinsdag hadden Boeke en ik onze eerste behendigheidsles. :D
Boeke deed het heel erg goed, hij was tijdens het wachten wel druk maar de oefeningen deed hij wel beheerst en kalm. We hebben sprongetjes, de tunnel, paaltjes en de A-schutting geoefend en de touch bij de A deed hij al gelijk goed. :)
Boeke vindt de instructrice heel erg leuk en nadat zij hem drie enthousiast beloond had wilde hij elke keer als ze een naam riep naar haar toe. Daarna hebben we maar even besloten dat zij hem geen aandacht meer geeft en daarna deed Boeke ietjes rustiger tijdens het wachten.
We hebben al vaker een beetje behendigheid gedaan, op de vorige cursus en ook thuis wat, dus Boeke wist ook al een beetje wat de bedoeling was.
Hierbij was foto's en een filmpje van gister in het parkje naast onze tuin. Wij hebben zelf 2 sprongen, een hoepel, een slurf en paaltjes. We hadden een sprong, de slurf opgerold tot tunnel en een sprong achter elkaar staan. Na een paar keer hebben we de eerste sprong met de hoepel omgewisseld.
Vandaag had Boeke wat minder concentratie en wilde graag met alle stokken rondlopen maar met een heleboel geduld en heel veel "Boeke los" deed hij het best wel goed. :cool:

Afbeelding

Afbeelding

Door de hoepel
Afbeelding

Afbeelding
Hij is ook weer kort geknipt dus ziet er nu weer heel puppy achtig uit. :smitten:
Ik zat al te wachten op het moment dat boeke om de tunnel zou lopen ;D

Maar als dit de eerste keer is vind ik persoonlijk de sprongen wel wat te hoog staan hoor, persoonlijk zou ik errst zeggen aanleren wat de bedoeling is en daarna pas hoogte opbouwen.
Die tweede hebben we inderdaad lager gezet nadat we het filmpje gemaakt hadden, toen zagen we dat er best wel een verschil tussen die twee zat en dat de laatste toch wel hoog was.
Er zit geen aanduiding op dus als je het neerzet en er niet goed op let zie je niet zo snel of het te hoog is, en Boeke spring er ruim overheen dus het viel ons ook niet gelijk op. Ik bedenk met net dat ik gewoon wat tape op de paaltjes moet plakken, niet eerder aan gedacht de afgelopen 6 jaar dat we die set hebben. :P

Al snapt hij het springen al best goed moet ik zeggen. We hebben ook al vaker wat behendigheid dingen gedaan, op de vorige gehoorzaamheidscursus hebben we twee keer een halve les behendigheid gedaan en thuis heb ik al wel eens eerder de hoepel en tunnel neergezet. :)
Foto's van een paar weken geleden in de tuin, ik ging de krokussen en narcissen fotograferen dus de hondjes waren natuurlijk ook mee.

Hmmm, zou hij kapot zijn? :g:
Afbeelding

Afbeelding

Onschuldig enzo :biggrin2:
Afbeelding

:-*
Afbeelding

Waar het mij die middag eigelijk om ging:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fototechnisch zijn ze niet helemaal oke maar ik vond ze toch erg leuk gelukt. :)
Afbeelding

Afbeelding
Door Shanti en co
frodo quin schreef:Mooie foto's. Heb je eigenlijk ook geen turnen voor honden? Zou wel wat voor Boeke zijn denk ik ;D
Haha ja daar zou meneertje stuiterbal wel goed in zijn, handstand, koprol, hoge sprong. :D
Door Shanti en co
En kwam nog meer foto's tegen die ik nog niet uitgezocht had. Maar goed dat de examens er aankomen, dan heb ik tenminste tijd over. :biggrin2:

Shanti loopt graag rond met een stok in haar bek en dan heeft Boeke ook ineens interesse in stokken. ::) Hij pakt ze alleen altijd vanaf de andere kant vast dan Shanti en moet daardoor scheef rennen met een kromme nek zonder goed te zien waar hij heen rent, gek beest. :biggrin2:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is toch wel mooi die ijzel, al ben ik ook erg blij dat het nu eindelijk weer warm wordt. :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ietsje onderbelicht maar hij komt zo blij aangerend. :D
Afbeelding
Door kira
Ik heb laatst Boeki zijn broer gezien. Die leek erg op een poedel. En was hopeloos verliefd op mijn berenmeisje. Was een lieverd en het leuke was dat ik direct zag nee geen echte poedel, zal toch niet wetter met poedel zijn.
Door Shanti en co
Wat leuk! :)

Ik hoop dat mijn enkel snel weer goed is en dat ik binnenkort langs kan komen om zelf te zien hoe leuk die beren zijn :D , de afgelopen weken was ik druk en nu kan ik niet zo goed lopen maar ach, het weer wordt wel steeds beter. :biggrin2:
Door Shanti en co
Op naar de uiterwaarden, zag baas mooie bloemetjes dus moesten ze weer wachten en poseren ::)
Afbeelding

Afbeelding

In de uiterwaarden mochten ze gelukkig wel lekker vrij
Afbeelding

Nee toch niet, baas wil vandaag een mooie kopfoto maken :biggrin2:
Afbeelding
Mission accomplished :smitten:
Afbeelding

En zoals altijd, Shanti heeft een stok dus die moet wel super duper leuk zijn dus meneer wil die stok! :D
Afbeelding

Maar ze wil hem niet eens afgeven :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Shanti en co
frodo quin schreef:Wat een mooie foto's weer. Ik vind ze er ook heel leuk uitzien samen :)
Bedankt.
Shanti was een van de redenen dat we een tweede hond wilden dus we zijn ontzettend blij dat ze het zo goed kunnen vinden en gewoon gezellig samen rondlopen, spelen maar elkaar ook gewoon met rust laten als de ander er geen zin in heeft.
Qua fotograferen is wit en zwart wel erg moeilijk maar die uitdaging is ook wel weer leuk natuurlijk. :)
Fenixjuh schreef:Wat een prachtige 'kop-foto's'maak je :smitten: Echt gaaf!! Ik ga eens kijken of mijn camera ook zo'n gave optie heeft :D
Bedankt! Boeke is ook wel een makkelijk en braaf fotomodel, hij vindt het geen probleem om naar dat "enge oog" te kijken. Het is veel moeilijker om een mooie foto van Shanti te maken want die kijkt heel snel weg van de camera, gelukkig vindt ze snoepjes en speeltjes vaak net wel interessant genoeg om toch mijn kant op te kijken.

Woensdag zijn we weer begonnen met een apporteercursus. De dag ervoor hadden we ook nog behendigheid gehad dus hij was heerlijk rustig gister. :biggrin2:
Boeke vond het weer geweldig maar was hij drúk! :o Bij behendigheid was hij de eerste lessen ook te enthousiast en druk maar met hem steeds afleiden door rond te lopen en aandacht oefeningen te doen en spelletjes is dat goed gekomen en nu kan hij redelijk rustig wachten dus over een paar lessen apporteren zal dat wel beter gaan. En de volgende les hebben we geen behendigheid meer de dag ervoor dus dan is het al wat makkelijker voor meneer om zich te concentreren.
Door dinky89
Vraag van een leek: wat stel je in bij die 2e foto zodat de bloem scherp is en de achtergrond als het ware geblurred?
Heb zelf een fujifilm finepix 1500 ( http://www.fujifilm.com/support/digital ... pix_s1500/ )en probeer zulke foto's meestal te maken via macrostand omdat ik dan grootste kans heb dat het lukt maar volgens mij zou ik andere stand moeten gebruiken?

En ja, ik ben me zeker bewust van het feit dat ik voor echt scherpe foto's de spiegelreflex van mijn vriend zou moeten pakken ;)
Door Shanti en co
dinky89 schreef:Vraag van een leek: wat stel je in bij die 2e foto zodat de bloem scherp is en de achtergrond als het ware geblurred?
Heb zelf een fujifilm finepix 1500 ( http://www.fujifilm.com/support/digital ... pix_s1500/ )en probeer zulke foto's meestal te maken via macrostand omdat ik dan grootste kans heb dat het lukt maar volgens mij zou ik andere stand moeten gebruiken?

En ja, ik ben me zeker bewust van het feit dat ik voor echt scherpe foto's de spiegelreflex van mijn vriend zou moeten pakken ;)
Macrostand geeft volgens mij ook dit effect maar alleen als jouw onderwerp dichtbij is.

Ik heb bij deze foto een klein diafragma getal gebruikt waardoor de diafragma opening groot is en ik zat dichtbij de bloem met een brandpuntsafstand van 25mm (weinig ingezoomd).
Ik stel alles zelf in bij mijn camera maar je kan ook het diafragma vast zetten en de camera de rest laten bepalen, bij jouw camera is dat de Aperture Priority AE. Als je dan een zo klein mogelijk diafragma getal kiest wordt de scherptediepte kleiner en krijg je dat blurr effect. De camera kiest zelf welke andere instellingen er nodig zijn.
Er staat bij (super)macro een kleinere scherpstelafstand dan bij de andere opties dus de macro optie zal ook nog iets daarmee doen maar doordat de lenzen natuurlijk niet veranderen moet hij anders ook wel dichtbij scherp kunnen stellen lijkt me.

Voor dat effect hoef je trouwens niet perse dichtbij het onderwerp te zijn, het hangt van de afstand tussen jou en je onderwerp en jou en de achtergrond af.
Dit roodborstje was redelijk ver weg maar de bomen zaten daar weer een stuk achter, de takken ervoor waren dichtbij het vogeltje dus die zijn nog wel scherp jammergenoeg. Maar als ik vlakbij gezeten had waren de takken verhouding veel dichterbij geweest dan het vogeltje en zouden de takken niet scherp zijn geweest.
Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door