Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
Meer een amusant momentje misschien, maar het maakt me toch ook wel gelukkig. Ik gaf net alle honden een stuk gedroogde elandenlong, iedereen op de plek waar ie op dat moment lag, dwz. Max, Scotch en Laika in een mand in de woonkamer; Lupi stond naast me te dribbelen. Haar nam ik mee naar mijn werkkamer (naast de woonkamer), waar ik het stukje long in haar reisbox legde. Ze vliegt naar binnen, pakt de long, loopt weer terug naar de woonkamer en gaat pal voor Max' neus haar long opknabbelen. En Max die rustig ligt toe te kijken, ook al heeft hij zijn eigen stukje al op. Zo fijn dat er geen onderlinge voedernijd is, en dat Lupi graag bij de anderen wil zijn!
Door constance.blokzijl
Borke schreef:Wat fijn van Blacky :biggrin2: Lida

Vandaag vakantie naar Oostenrijk geregeld, dat wordt onze eerste keer in dat land samen met hond, we gaan eigenlijk altijd naar het hondvriendelijke Frankrijk. Naar Karinthie waar wij beiden nog nooit zijn geweest!
Spannend om iets nieuws te doen, ik ben heel benieuwd hoe Sofi het daar zal hebben...?
Wij gaan de laatste jaren altijd naar Oostenrijk, wij vinden het heel erg fijn, onze honden worden daar niet gediscrimineerd Afbeelding dat wil dus zeggen, als er een muilkorf om moet, moet dat bij alle honden, ze mogen niet los, tenzij je ze muilkorfd (dus ook mini hondjes)
Afgelopen wintersport kwamen we een stel tegen met een golden. Die waren dus heel erg ontevreden omdat ze het een hond onvriendelijk land vonden, wel wel om dezelfde regels!
We raakten hierover aan de praat, en uiteindelijk, gezien van ons standpunt, met Amerikaanse bulldog die door de meeste gezien wordt als pitbul of kempfhund, begrepen ze wel waarom wij het dan een fijn land vonden....

Ze mogen mee in de liftjes, Lola vind dat het einde, en vaak in die grote waar je met heel veel in gaat moet je wat betalen voor de hond. En moeten ze gekorfd, maar dat wordt ook altijd wel benoemd.
Zoals gezegd, wij vinden het geweldig, Karintië is ook erg mooi! Veel plezier alvast!

Edit; tip vergeten! Wil je regelmatig met de kabelbaan en/of hoch Alm strassen bezoeken, koop dan een Kärntencard. De meeste liftjes zijn dan gratis en de Nockalmstrasse en Malta hochalmstrasse zijn dan ook gratis Afbeelding
Laatst gewijzigd door constance.blokzijl op wo 24 feb 2016, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anne in Zweden
constance.blokzijl schreef:Wij gaan de laatste jaren altijd naar Oostenrijk, wij vinden het heel erg fijn, onze honden worden daar niet gediscrimineerd Afbeelding dat wil dus zeggen, als er een muilkorf om moet, moet dat bij alle honden, ze mogen niet los, tenzij je ze muilkorfd (dus ook mini hondjes)
Afgelopen wintersport kwamen we een stel tegen met een golden. Die waren dus heel erg ontevreden omdat ze het een hond onvriendelijk land vonden, wel wel om dezelfde regels!
We raakten hierover aan de praat, en uiteindelijk, gezien van ons standpunt, met Amerikaanse bulldog die door de meeste gezien wordt als pitbul of kempfhund, begrepen ze wel waarom wij het dan een fijn land vonden....

Ze mogen mee in de liftjes, Lola vind dat het einde, en vaak in die grote waar je met heel veel in gaat moet je wat betalen voor de hond. En moeten ze gekorfd, maar dat wordt ook altijd wel benoemd.
Zoals gezegd, wij vinden het geweldig, Karintië is ook erg mooi! Veel plezier alvast!
Klopt, dat is heel fijn, dat alles-of-niets-principe. Wij zijn een keer met de honden in Wenen geweest en moesten een stuk met het OV afleggen. Daar geldt als regel: alle honden een muilkorf om, geen discussie. Maakt dat je heel ontspannen kunt reizen daar!
Door constance.blokzijl
Anne in Duitsland schreef:
Klopt, dat is heel fijn, dat alles-of-niets-principe. Wij zijn een keer met de honden in Wenen geweest en moesten een stuk met het OV afleggen. Daar geldt als regel: alle honden een muilkorf om, geen discussie. Maakt dat je heel ontspannen kunt reizen daar!
Ja ik houd daar wel van, en ook boxers worden nog wel gezien als kempfhund, dus jij zult er ook wel eens tegen aan lopen....
Door Anne in Zweden
constance.blokzijl schreef:Ja ik houd daar wel van, en ook boxers worden nog wel gezien als kempfhund, dus jij zult er ook wel eens tegen aan lopen....
We hadden Laika destijds nog niet, maar een husky is natuurlijk gewoon een grijze herder en dus net zo eng. ::) :biggrin2:

Klopt dat de boxer ook als vechthond wordt gezien, al moet ik daar altijd weer om lachen. Bij 99% van de boxers loop je volgens mij alleen het risico te worden doodgeslabberd van vreugde! ;D
Door Kaela
Anne in Duitsland schreef:
We hadden Laika destijds nog niet, maar een husky is natuurlijk gewoon een grijze herder en dus net zo eng. ::) :biggrin2:

Klopt dat de boxer ook als vechthond wordt gezien, al moet ik daar altijd weer om lachen. Bij 99% van de boxers loop je volgens mij alleen het risico te worden doodgeslabberd van vreugde! ;D
Nou volgens mij vallen er toch regelmatig dooien door hun kwispelstaarten hoor! ;D ;D ;D

Mijn geluksmomentje van de dag: mijn fijnste collega mag blijven in de reorganisatie en nog met een fijner contract ook. Zo happy! Ik gun het nog veel meer mensen heel erg, maar mijn vriendinnetje het meest van iedereen.
Door constance.blokzijl
Krijg net een appje van iemand van de hondenclub; of ik nog een paar mooie foto's van Brutus heb, hij wilde een herinneringsfilmpje maken voor mij maar had nog wat foto's nodig...
Vind ik dus superlief!
Door Sonja
Vrije dag vandaag. Koter vanochtend laten spelen bij De Speeldoos. Die ligt nu moe en voldoen een middagdutje te doen. Ik ben net even huishoudelijk bezig geweest en ga nu even lekker met een bakkie thee een filmpje kijken. Die rust...
Door dinky89
Vanmorgen vrij genomen van mijn werk zodat ik heerlijk rustig kon liggen lezen in bed en het huis even samen had met Dinky zonder dat er dingen moesten gebeuren :D Was voor het eerst sinds maanden en wat bleek ik er enorm aan toe te zijn!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door