Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Borke schreef:Wat fijn van BlackyWij gaan de laatste jaren altijd naar Oostenrijk, wij vinden het heel erg fijn, onze honden worden daar niet gediscrimineerdLida
Vandaag vakantie naar Oostenrijk geregeld, dat wordt onze eerste keer in dat land samen met hond, we gaan eigenlijk altijd naar het hondvriendelijke Frankrijk. Naar Karinthie waar wij beiden nog nooit zijn geweest!
Spannend om iets nieuws te doen, ik ben heel benieuwd hoe Sofi het daar zal hebben...?
constance.blokzijl schreef:Wij gaan de laatste jaren altijd naar Oostenrijk, wij vinden het heel erg fijn, onze honden worden daar niet gediscrimineerdKlopt, dat is heel fijn, dat alles-of-niets-principe. Wij zijn een keer met de honden in Wenen geweest en moesten een stuk met het OV afleggen. Daar geldt als regel: alle honden een muilkorf om, geen discussie. Maakt dat je heel ontspannen kunt reizen daar!dat wil dus zeggen, als er een muilkorf om moet, moet dat bij alle honden, ze mogen niet los, tenzij je ze muilkorfd (dus ook mini hondjes)
Afgelopen wintersport kwamen we een stel tegen met een golden. Die waren dus heel erg ontevreden omdat ze het een hond onvriendelijk land vonden, wel wel om dezelfde regels!
We raakten hierover aan de praat, en uiteindelijk, gezien van ons standpunt, met Amerikaanse bulldog die door de meeste gezien wordt als pitbul of kempfhund, begrepen ze wel waarom wij het dan een fijn land vonden....
Ze mogen mee in de liftjes, Lola vind dat het einde, en vaak in die grote waar je met heel veel in gaat moet je wat betalen voor de hond. En moeten ze gekorfd, maar dat wordt ook altijd wel benoemd.
Zoals gezegd, wij vinden het geweldig, Karintië is ook erg mooi! Veel plezier alvast!
Anne in Duitsland schreef:Ja ik houd daar wel van, en ook boxers worden nog wel gezien als kempfhund, dus jij zult er ook wel eens tegen aan lopen....
Klopt, dat is heel fijn, dat alles-of-niets-principe. Wij zijn een keer met de honden in Wenen geweest en moesten een stuk met het OV afleggen. Daar geldt als regel: alle honden een muilkorf om, geen discussie. Maakt dat je heel ontspannen kunt reizen daar!
constance.blokzijl schreef:Ja ik houd daar wel van, en ook boxers worden nog wel gezien als kempfhund, dus jij zult er ook wel eens tegen aan lopen....We hadden Laika destijds nog niet, maar een husky is natuurlijk gewoon een grijze herder en dus net zo eng.
Anne in Duitsland schreef:Nou volgens mij vallen er toch regelmatig dooien door hun kwispelstaarten hoor!
We hadden Laika destijds nog niet, maar een husky is natuurlijk gewoon een grijze herder en dus net zo eng.![]()
![]()
Klopt dat de boxer ook als vechthond wordt gezien, al moet ik daar altijd weer om lachen. Bij 99% van de boxers loop je volgens mij alleen het risico te worden doodgeslabberd van vreugde!