Syrae schreef:hier ook nog mensen die geïnteresseerd zijn in tuinieren volgens de permacultuur principes?Nog nooit van gehoord.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Syrae schreef:hier ook nog mensen die geïnteresseerd zijn in tuinieren volgens de permacultuur principes?Nog nooit van gehoord.
hannabelgje schreef:Welke zaden hebben jullie bij jelle besteld?"
Dreetje schreef:Ik wil graag knoflook uit eigen tuin, hoe kan ik dat het beste doen?Zorgen dat je pootknoflook hebt en deze bij voorkeur poten op 10 oktober, 10 cm uit elkaar, rijen ook 10 cm uit elkaar. 10/10/10/10 dus. Maar nu kun je ook nog knoflook poten, de bolletjes zullen dan alleen kleiner blijven. Hoe groter de pootteen, hoe groter de bol die je oogst.
Nynke schreef:Zorgen dat je pootknoflook hebt en deze bij voorkeur poten op 10 oktober, 10 cm uit elkaar, rijen ook 10 cm uit elkaar. 10/10/10/10 dus. Maar nu kun je ook nog knoflook poten, de bolletjes zullen dan alleen kleiner blijven. Hoe groter de pootteen, hoe groter de bol die je oogst.Dank je wel Nynke, ook voor de link.
http://www.mooiemoestuin.nl/groenteteel ... /knoflook/
Het belangrijkste is dat je knoflook koopt die niet uit China komt, want die is niet voor het NL klimaat en veel te lang bewaard. Bij sommige toko's verkopen ze knoflook waar je al groene puntjes aan ziet zitten, die kun je nu proberen te poten.
hannabelgje schreef:Ik ben ook een beetje aan het kijken waar ik mijn zaadjes vandaan ga halen. Die van Jelle vind ik te duur.Denk dat wij ze gewoon weer bij de Boerenbond gaan halen. De zaden van Vreekens zijn heel duur en hebben het bij ons echt superslecht gedaan. Aardappelen wordt weer de biologische Carolus. Geweldige opbrengst, geen ziektes, lekkere aardappel en we hebben er precies tot de jaarwisseling van kunnen eten, toen werden ze wat slechter en waren ze ook gewoon op.
judith1967 schreef:Gaan jullie dan nu al buiten zaaien?? Ik vind het echt nog veels te koud