Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

zurca schreef:Ik ga er vanuit dat je het wel weet maar voor de zekerheid; Er zijn mediterrane hondenziektes die een hondenleven lang zich ineens kunnen uiten. De testen die nu gedaan zijn geven dus geen garantie op een hond die deze ziektes niet heeft....

Maar als ik het goed begrijp gaan jullie haar vandaag ophalen? Heel veel plezier!!! :bigarmhug:
Ik weet het... Maar een hond kan altijd ziek worden, dat hoort bij het leven. Dat ze nu negatief is, vind ik al heel fijn, en verder: komt tijd, komt raad! :-*

We hebben haar inderdaad vandaag opgehaald. Het is een doepiewoepie, maar grote genade, wat een gratenpakhuis. D'r heupbotten steken uit, ze is een en al ruggengraat en rib. Als ze 18 kilo weegt, is het veel. En dat voor een hond van bijna twee jaar en 56 cm hoog... :( Maar dat krijgen we wel rechtgetrokken. Vanavond heeft ze alvast een dikke kwartel, een hoop rundvlees en een stel kippenhartjes op, totaal zo'n 700 gram. Ze vond het erg lekker, en ze kraakte de kwartel goed!

De kennismaking met de honden verliep vooral buiten heel goed. Laika en Max was helemaal geen probleem, Scotch een beetje omdat die altijd wat te graag wil kennismaken. Hem heeft ze op een gegeven moment wat haren uit z'n vacht gehapt. Maar gelukkig is Scotch met teefjes een gentleman die niet in de verdediging gaat, dus één NEE van mij en Lupi was weer rustig. In de woonkamer hebben we haar wel aan de lijn gehouden, omdat ze de katten wel errug interessant vond en ook wat onaardig tegen de andere honden deed omdat zij de aandacht opeiste en niet wilde delen. Maar ze luistert heel goed naar haar naam en is bovendien totaal gefixeerd op eten, dus dat is allemaal wel om te buigen.

Ben nu he-le-maal bekaf, maar ben blij dat ze er is. Ik denk dat het een heel mooi boxertje wordt, en ben ervan overtuigd dat ze over een paar dagen al een stuk relaxter in de omgang met de anderen is!
Door EliScooby
Anne in Duitsland schreef:Ik weet het... Maar een hond kan altijd ziek worden, dat hoort bij het leven. Dat ze nu negatief is, vind ik al heel fijn, en verder: komt tijd, komt raad! :-*

We hebben haar inderdaad vandaag opgehaald. Het is een doepiewoepie, maar grote genade, wat een gratenpakhuis. D'r heupbotten steken uit, ze is een en al ruggengraat en rib. Als ze 18 kilo weegt, is het veel. En dat voor een hond van bijna twee jaar en 56 cm hoog... :( Maar dat krijgen we wel rechtgetrokken. Vanavond heeft ze alvast een dikke kwartel, een hoop rundvlees en een stel kippenhartjes op, totaal zo'n 700 gram. Ze vond het erg lekker, en ze kraakte de kwartel goed!

De kennismaking met de honden verliep vooral buiten heel goed. Laika en Max was helemaal geen probleem, Scotch een beetje omdat die altijd wat te graag wil kennismaken. Hem heeft ze op een gegeven moment wat haren uit z'n vacht gehapt. Maar gelukkig is Scotch met teefjes een gentleman die niet in de verdediging gaat, dus één NEE van mij en Lupi was weer rustig. In de woonkamer hebben we haar wel aan de lijn gehouden, omdat ze de katten wel errug interessant vond en ook wat onaardig tegen de andere honden deed omdat zij de aandacht opeiste en niet wilde delen. Maar ze luistert heel goed naar haar naam en is bovendien totaal gefixeerd op eten, dus dat is allemaal wel om te buigen.

Ben nu he-le-maal bekaf, maar ben blij dat ze er is. Ik denk dat het een heel mooi boxertje wordt, en ben ervan overtuigd dat ze over een paar dagen al een stuk relaxter in de omgang met de anderen is!
Oh, wat fijn dat ze lekker meebarft! Echt super hoe jullie ermee omgaan, maarre, geen foto's? :biggrin2:
EliScooby schreef:Oh, wat fijn dat ze lekker meebarft! Echt super hoe jullie ermee omgaan, maarre, geen foto's? :biggrin2:
Christene, ik heb nog geen seconde de kans gehad! ;D Maar ze komen eraan, ik beloof het!

Het is wel een schatje hoor. Ze sliep vannacht samen met Max bij ons op de slaapkamer en heeft één keer op de vloer geplast (sorry, huisbaas :shy: ), maar toen begon ze zo hard te dribbelen dat ik er wakker van werd en even met haar de tuin in ben gegaan, waar ze nog een keer heeft geplast, en ik meen ook gepoept. Ze drinkt dan ook ontzettend veel (althans, zo lijkt het voor mij als versvoerder). Vanochtend heeft ze weer een portie barf gehad, plus alle restjes die Moeke had laten staan, en nu ligt ze braaf te wachten op wat komen gaat. Herstel, ze staat net weer op om water te drinken. Geen onvertogen woord met de andere honden vanochtend, en ook de katten lijken veilig, al vinden die zelf dat ze in levensgevaar verkeren momenteel. ::) Maar ze jaagt ze niet achterna in ieder geval, al loopt ze er wel naartoe om nader kennis te maken. Maar dan maken ze wel dat ze wegkomen.

Arm ding, aan haar tepels te zien heeft ze al een nestje gehad ook. :-X :( Nog geen twee, graatmager, nauwelijks genoeg voedingsstoffen in d'r lijfje om zichzelf in leven te houden, laat staan een stel pups. Maar liever niet nadenken over de vraag wat er van die pups is geworden...

Maar alles komt goed! Zo meteen even een wandelingetje maken met het gezelschap - ben benieuwd! :biggrin2:
Door Radja
Aaaaaah wat fijn dat ze er is en dat het goed gaat samen met de anderen :D

Soms is het idd beter om niet na te denkn over het verleden en/of de pups, daar ga je kapot aan :-[

Maar met deze dame gaat het goed komen,die heeft een fatastisch nieuw huis :-*
Door eelke
Kijk dat zijn goede verhalen!

Haha ik werd zaterdagavond gekscherend opgebeld door mijn zusje of ik nog een dood konijn wilde, had ze aangereden. Ohh ja die wil ik wel! Oh. Dus heeft mijn heldhaftige zusje het konijn bekeken, in een vuilniszak gedaan, en in de vriezer gestopt, zodat puppieGijs weer wat te eten heeft :biggrin2:

Verder ga ik hier starten met een GroteSchoonmaak, en lekker een eind lopen, de zon schijnt!!
Ik lees/plaats hier vrij weinig maar wat een super nieuws Anne! Een hond erbij, wat heeft zij het ontzettend getroffen bij jullie. Als ik dit zo lees gaat dat helemaal goed komen, ook met jullie andere honden. Ik ben ontzettend benieuwd naar de toekomst, wat een gave ná (van voor en na :biggrin2: ) foto's ga je krijgen, wat zal ze opknappen!
Vanochtend met het hele stel wezen wandelen - ging perfect zo, met vier honden! Lupi aan de heupgordel met een rollijn, de heren aan de 25 meterlijn en Laika als altijd los. Bij terugkomst dacht ik: ik ga toch maar een bench voor d'r kopen, want ze krabt als een gek aan de deuren als ze mij niet ziet, en ik wist ook niet of ik haar al alleen kon laten in huis met de anderen, en wat ze dan zou uitvreten. Dus ik naar de Fressnapf, bench halen. Kom ik terug: heeft ze het gepresteerd om de doos met stukjes gedroogde kiptips die achter tegen de muur op een grote hoge tafel stond (die ook nog eens half door een kast wordt afgedekt, dus slecht bereikbaar) te trekken. Het was een chaos in de kelder (hoewel ik haar samen met Laika en Max daar had gelaten, dus niet in haar eentje), en ze had ook nog geplast en een beetje gepoept. Die bench loont zich dus nu al! ;D Het goede nieuws is dat ze blijkbaar geen voernijd heeft, want ik neem aan dat Laika en Max ook wel een paar kiptips hebben weggesnaaid. :D
Vanavond moeten we een paar uur op verjaardagsbezoek; ben blij dat ik nu met een gerust hart van huis kan!

Onderweg had ze ook gepoept. Sjizzus wat een hoop. Ze was meteen een kilo lichter volgens mij. Die zitten er nu wel weer aan, in de vorm van kiptips. De lunch die ik voor haar gepland had, verschuif ik wel naar later vanmiddag. :biggrin2:
Door Mowgli
Anne in Duitsland schreef:
Christene, ik heb nog geen seconde de kans gehad! ;D Maar ze komen eraan, ik beloof het!

Het is wel een schatje hoor. Ze sliep vannacht samen met Max bij ons op de slaapkamer en heeft één keer op de vloer geplast (sorry, huisbaas :shy: ), maar toen begon ze zo hard te dribbelen dat ik er wakker van werd en even met haar de tuin in ben gegaan, waar ze nog een keer heeft geplast, en ik meen ook gepoept. Ze drinkt dan ook ontzettend veel (althans, zo lijkt het voor mij als versvoerder). Vanochtend heeft ze weer een portie barf gehad, plus alle restjes die Moeke had laten staan, en nu ligt ze braaf te wachten op wat komen gaat. Herstel, ze staat net weer op om water te drinken. Geen onvertogen woord met de andere honden vanochtend, en ook de katten lijken veilig, al vinden die zelf dat ze in levensgevaar verkeren momenteel. ::) Maar ze jaagt ze niet achterna in ieder geval, al loopt ze er wel naartoe om nader kennis te maken. Maar dan maken ze wel dat ze wegkomen.

Arm ding, aan haar tepels te zien heeft ze al een nestje gehad ook. :-X :( Nog geen twee, graatmager, nauwelijks genoeg voedingsstoffen in d'r lijfje om zichzelf in leven te houden, laat staan een stel pups. Maar liever niet nadenken over de vraag wat er van die pups is geworden...

Maar alles komt goed! Zo meteen even een wandelingetje maken met het gezelschap - ben benieuwd! :biggrin2:
Dat klinkt in ieder geval als een goede eerste nacht Anne. Wat de huisbaas niet weet, wat hem niet deert ;)

Ik hoop dat het vele drinken binnenkort gaat normaliseren, geen idee hoe dat met honden is, maar misschien is ze nog aan het "bijtanken"? Of heeft ze naast te weinig eten ook te weinig water gehad en heeft ze naast vreetzucht ook drinkzucht (bestaat zoiets??) en drinkt dus veel omdat ze onbeperkt toegang tot water heeft?

Soms is het inderdaad beter niet te denken aan het verleden, maar om vooruit te kijken naar de mooie tijd die Lupi samen met de familie Anne in D. gaat krijgen :-*
Anne in Duitsland schreef:Vanochtend met het hele stel wezen wandelen - ging perfect zo, met vier honden! Lupi aan de heupgordel met een rollijn, de heren aan de 25 meterlijn en Laika als altijd los. Bij terugkomst dacht ik: ik ga toch maar een bench voor d'r kopen, want ze krabt als een gek aan de deuren als ze mij niet ziet, en ik wist ook niet of ik haar al alleen kon laten in huis met de anderen, en wat ze dan zou uitvreten. Dus ik naar de Fressnapf, bench halen. Kom ik terug: heeft ze het gepresteerd om de doos met stukjes gedroogde kiptips die achter tegen de muur op een grote hoge tafel stond (die ook nog eens half door een kast wordt afgedekt, dus slecht bereikbaar) te trekken. Het was een chaos in de kelder (hoewel ik haar samen met Laika en Max daar had gelaten, dus niet in haar eentje), en ze had ook nog geplast en een beetje gepoept. Die bench loont zich dus nu al! ;D Het goede nieuws is dat ze blijkbaar geen voernijd heeft, want ik neem aan dat Laika en Max ook wel een paar kiptips hebben weggesnaaid. :D
Vanavond moeten we een paar uur op verjaardagsbezoek; ben blij dat ik nu met een gerust hart van huis kan!

Onderweg had ze ook gepoept. Sjizzus wat een hoop. Ze was meteen een kilo lichter volgens mij. Die zitten er nu wel weer aan, in de vorm van kiptips. De lunch die ik voor haar gepland had, verschuif ik wel naar later vanmiddag. :biggrin2:
Wat een draakje. Klinkt naar de streken van Shanny, de hond van mijn Schatzi :D
Door zurca
Wat een verhalen al, die gaat zich vast snel thuis voelen Anne!
Vaak hebben "zulke" honden even tijd nodig om hun ware ik te laten zien, nou dat gaat wat beloven als ik dit nu al zo lees :biggrin2: :-*
Heerlijk dat ze nu thuis is!
zurca schreef:Wat een verhalen al, die gaat zich vast snel thuis voelen Anne!
Vaak hebben "zulke" honden even tijd nodig om hun ware ik te laten zien, nou dat gaat wat beloven als ik dit nu al zo lees :biggrin2: :-*
Heerlijk dat ze nu thuis is!
't Is wel een tante met karakter in ieder geval! Het is ontzettend modderig buiten, dus moet ik de honden na iedere wandeling droogblazen met de waterblazer, maar juffer staat er gewoon naast te kijken, zonder angst. En ik heb haarzelf ook al een stukje drooggeblazen (in een lagere stand; in de hoogste stand zou ze tegen het plafond waaien! :D ). En bij de wandeling vanmiddag kwam er een luidruchtige brommer langs, en ook daarvan keek ze niet op of om. Ze is blijkbaar niet erg angstig.
De kalkoenen waar we altijd langs moeten, dat was natuurlijk een ander verhaal. Ik had de rollijn vastgezet, omdat de kalkoen momenteel op een leeftijd zijn dat ze met zijn allen op ons af komen gehobbeld, maar trekken dat madam deed! Dat vond ze maar rare beesten, da's duidelijk.
Maar ze is heel lief. En hongerig. Onderweg vanavond liep ze een stukje de akker op, en ze kwam terug met een naar dood beest stinkende, half vergane lap in d'r bekkie. Die was ze serieus bezig op te eten... :-X Gelukkig liet ze het toe dat we d'r kaken van elkaar trokken en de lap verwijderden. Zulke dingen moeten we natuurlijk niet in het maag-darmkanaal hebben. :o
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door