Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Toen ik terugkwam van de Fressnapf, hoorde ik haar weer dwars door drie deuren heen miauwen dat ze honger had en graag NU! METEEN! een bord met eten wilde, dank u beleefd. :biggrin2: Kijk, zo ken ik m'n Moeke weer! Ze heeft een aantal verschillende tubetjes leversmeervraagmenietwatpaté opgeslobberd, en als ik er nog drie had leeggeknepen, had ze die waarschijnlijk ook nog genuttigd. Ze heeft ook een dag of vier maar heel weinig gegeten, zal wel razende honger hebben. Ik hoop dat ze van het eten nog wat extra opknapt.

Zo gek, ik stond bij de da, had al besloten haar te laten inslapen, had Herr Antje al opgetrommeld van zijn werk, en liep toen weer de behandelkamer in, en ik keek naar d'r en dacht: nee, dit mag ik niet voor jou beslissen, dat dit jouw laatste levensdag is. Niet nu. Niet zo plotseling. Dat is niet aan mij. Het gevoel was te sterk om te negeren.
Anne in Duitsland schreef:Toen ik terugkwam van de Fressnapf, hoorde ik haar weer dwars door drie deuren heen miauwen dat ze honger had en graag NU! METEEN! een bord met eten wilde, dank u beleefd. :biggrin2: Kijk, zo ken ik m'n Moeke weer! Ze heeft een aantal verschillende tubetjes leversmeervraagmenietwatpaté opgeslobberd, en als ik er nog drie had leeggeknepen, had ze die waarschijnlijk ook nog genuttigd. Ze heeft ook een dag of vier maar heel weinig gegeten, zal wel razende honger hebben. Ik hoop dat ze van het eten nog wat extra opknapt.

Zo gek, ik stond bij de da, had al besloten haar te laten inslapen, had Herr Antje al opgetrommeld van zijn werk, en liep toen weer de behandelkamer in, en ik keek naar d'r en dacht: nee, dit mag ik niet voor jou beslissen, dat dit jouw laatste levensdag is. Niet nu. Niet zo plotseling. Dat is niet aan mij. Het gevoel was te sterk om te negeren.

Fijn dat Moeke heeft gegeten,hoop dat ze ervan opknapt en dat ze nog lekker kan genieten,liefst zo lang mogelijk!
Radja schreef:Fijn dat Moeke heeft gegeten,hoop dat ze ervan opknapt en dat ze nog lekker kan genieten,liefst zo lang mogelijk!
Ze heeft net weer drie van die Liquid Snack buisjes van Vitakraft op, plus wat stukjes biologische kippenlever. En toen stond ze nog steeds te mauwen dat ze meer wilde. Aah, kan ik een beetje rustiger gaan slapen!
Anne in Duitsland schreef:Ze heeft net weer drie van die Liquid Snack buisjes van Vitakraft op, plus wat stukjes biologische kippenlever. En toen stond ze nog steeds te mauwen dat ze meer wilde. Aah, kan ik een beetje rustiger gaan slapen!
Dat klinkt in ieder geval positief :-*
Ik zat even te denken: als ze de vrijdag nou toch met vlag en wimpel haalt, wat zou ik haar dan kunnen voeren? Vijftien van die zakjes liquid meuk per dag lijkt me nou ook niet gezond. Wat was er ook alweer met het nierdieet? Geen rood vlees, geen vet, geen orgaan, witte vis, zoiets? Ik ga in ieder geval een bouillonnetje voor d'r trekken, want veel drinken blijft wel belangrijk, lijkt me.

En die nierwaarden? Kan iemand daar nog iets over zeggen? De richtwaarden voor creatinine is max. 1,8 (Moeke > 10, onmeetbaar), en voor urea rond de 54 (Moeke > 300), zei de da.
Bahhh

Ik was er al bang voor...

Je hebt een goede beslissing genomen.
En hoe het loopt dat weet je niet, echter had onze hond na het infuus een opleving, ik heb hem ieder half uur een of andere koetsjing nog wat thee gegeven om te reinigen.. de hele nacht opgeweest. Hij heeft een plas gedaan, hij heeft gepoept. ik belde de dierenarts op dat we voor het volgende infuus kwamen..Ik was zó overtuigt dat hij het ging redden... en binnen een uur ging hij zo hard achteruit... dat we wel naar de arts gingen, maar niet meer voor het infuus.

Ik hoop dat Moeke nog een tijdje mee gaat, maar het kan alle kanten op.
Geniet van haar zolang het kan <3
Ik hoop dat Moeke weer een heel stuk bijtrekt, maar ik ben er bang voor, Anne. Als ik mijn voorgangers en de bevindingen van je da zo lees, zeggen mijn verstand en gevoel dat het al heel ver gevorderd is en dit een tijdelijke opleving is door de medicijnen die ze gekregen heeft.. Desnoods geef je haar 15 buisjes vloeibare snacks per dag en liters bouillon, maar neem je beslissing liever een dag te vroeg, dan een uur te laat. Voor mij was Mickey het eerste beest dat ik moest laten inslapen en als ik daaraan denk, komen de herinneringen ook weer boven. Ik wens je alvast heel veel sterkte en wijsheid. :bigarmhug:
Jakkes dat klinkt helemaal niet goed :(
Hier ook een kat met nierfalen binnen 2 weken na constatering in laten slapen. Meer dan 10 jaar geleden, maar ik weet het nog heel goed. Onze lieve Snoezepoes :'(

Hoop dat we het allemaal mis hebben en dat ze gewoon weer opknapt! :-*
EliScooby schreef:Ik hoop dat Moeke weer een heel stuk bijtrekt, maar ik ben er bang voor, Anne. Als ik mijn voorgangers en de bevindingen van je da zo lees, zeggen mijn verstand en gevoel dat het al heel ver gevorderd is en dit een tijdelijke opleving is door de medicijnen die ze gekregen heeft.. Desnoods geef je haar 15 buisjes vloeibare snacks per dag en liters bouillon, maar neem je beslissing liever een dag te vroeg, dan een uur te laat. Voor mij was Mickey het eerste beest dat ik moest laten inslapen en als ik daaraan denk, komen de herinneringen ook weer boven. Ik wens je alvast heel veel sterkte en wijsheid. :bigarmhug:
Dat denk ik ook wel, hoor. Ze is weer helemaal de oude ineens. Die nierwaarden kun je gewoon niet negeren. En nogmaals, ik wil haar niet nog maandenlang dagelijks naar de da slepen voor medicatie en een onderhuids infuus. Als het leven geleefd is, is het geleefd. Maar vanmiddag was het gevoel te sterk dat inslapen te vroeg kwam.

Dank je voor de hug. Hug trug!
Als ze al misselijk is en niet meer wilde eten en de waarden zo hoog zijn, zou ik haar persoonlijk alleen nog maar lekkere (barf)hapjes geven met een hoop Ipakitine er doorheen gemengd. Maar ik heb nog de email van Tannetje liggen met een advies voor een nierendieet. Ik kan het je morgen wel even forwarden, ik lig nu namelijk al in bed. Het moet hier trouwens ook nog in gezondheid staan, ik heb de email een paar jaar geleden met toestemming van Tannetje gepubliceerd.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Mowgli schreef:Als ze al misselijk is en niet meer wilde eten en de waarden zo hoog zijn, zou ik haar persoonlijk alleen nog maar lekkere (barf)hapjes geven met een hoop Ipakitine er doorheen gemengd. Maar ik heb nog de email van Tannetje liggen met een advies voor een nierendieet. Ik kan het je morgen wel even forwarden, ik lig nu namelijk al in bed. Het moet hier trouwens ook nog in gezondheid staan, ik heb de email een paar jaar geleden met toestemming van Tannetje gepubliceerd.

Ik heb de link naar de post waarin ik de e-mail van Tannetje publiceerde gevonden: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 6#p2236926

Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door