Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Poeh, altijd lastig zulke dingen Eelke. Mijn ouders hebben inderdaad ook meegemaakt met konijn die een steeds terugkerend abces had door een doorgegroeide tand. Die hebben ze op een gegeven moment daardoor ook laten gaan omdat ze iedere paar weken weer naar DA konden en ze dat zielig vonden voor het arme beestje. Duim voor je dat het bij die van jullie echt goed weg gaat Eelke!
Door eelke
Dank je!

Nee iedere keer narcose gaat gewoon echt niet. Dan zou het een binnenkonijn worden en alleen dat al vind ik te zielig.
Gelukkig is ie wel best braaf en niet zo snel in de stress. Vorige konijnen lagen laveloos in hun hok na da bezoek, uit te hijgen, maar deze kan het niet veel boeien. Alleen het geknijp in zijn wang vind ie niet tof maar dat lijkt me logisch. Dierenarts kon gewoon met zijn vinger in zijn bek. Dat is wel fijn want anders zou het al heel snel opgehouden... :-\
Door hannabelgje
Bah Eelke ik hoop dat je nijn toch op gaat knappen. Is dat recovery voer van de da niks? Daar zitten heel veel vezels in en dat eten ze heel graag.
Vandaag neemt mijn broer mij mee naar Star Wars in 3d. Hij heeft em al gezien maar offert zich op omdat hij vindt dat ik em gezien moet hebben in de bios.
Door eelke
hannabelgje schreef:Bah Eelke ik hoop dat je nijn toch op gaat knappen. Is dat recovery voer van de da niks? Daar zitten heel veel vezels in en dat eten ze heel graag.
Vandaag neemt mijn broer mij mee naar Star Wars in 3d. Hij heeft em al gezien maar offert zich op omdat hij vindt dat ik em gezien moet hebben in de bios.
Dat is van dat vloeibare? Hij moet juist kauwen natuurlijk... zijn brokjes eet ie goed, maar dan liever brokjes met zo veel mogelijk vezels. Dus nu weer meer brokjes, maar dan betere. Als het dan toch rok moet zijn...en dat dan afbouwen zodat hij weer normaal hooi gaat eten. Al zit ie dat nu ook al te doen, dus de pijnstillers zullen zijn werk doen nu :)
Weer fijn met Charlie naar het nog wat witte bos geweest en verder weer hard aan het werk.

Vandaag zou mijn moeder jarig zijn geweest, ze zou 75 jaar zijn geworden. Blijft toch een nare dag. :'(
Heb 2 orchideeen gehaald, daar was ze altijd gek op, ze staan mooi bij haar foto.
eelke schreef:
Dat is van dat vloeibare? Hij moet juist kauwen natuurlijk... zijn brokjes eet ie goed, maar dan liever brokjes met zo veel mogelijk vezels. Dus nu weer meer brokjes, maar dan betere. Als het dan toch rok moet zijn...en dat dan afbouwen zodat hij weer normaal hooi gaat eten. Al zit ie dat nu ook al te doen, dus de pijnstillers zullen zijn werk doen nu :)
Ja dat is die vloeibare. Ik dacht dat het puur om de vezels ging.
De film was zo geweldig! Echt jeugdsentiment. Echt ervan genoten. Ik vind eigenlijk dat ze alle films gewoon in 3d uit moeten brengen Afbeelding .
Door Angelique
Charlie Angel schreef:Weer fijn met Charlie naar het nog wat witte bos geweest en verder weer hard aan het werk.

Vandaag zou mijn moeder jarig zijn geweest, ze zou 75 jaar zijn geworden. Blijft toch een nare dag. :'(
Heb 2 orchideeen gehaald, daar was ze altijd gek op, ze staan mooi bij haar foto.

:-*
Door Kim_S
Charlie Angel schreef:Weer fijn met Charlie naar het nog wat witte bos geweest en verder weer hard aan het werk.

Dikke knuffel :-*
Door zurca
Charlie Angel schreef:
:bigarmhug: :bigarmhug:
Door Angelique
Wat een gedoe met nijn Eelke, hopelijk slaat de spuit aan en hoeft die niet nog een keer onder narcose (of einde verhaal) :(

Ik heb een zielige kip. die vond ik voor 14 dagen geleden smorgens in het hok met een draainek. Even flink gegoogled en zou goed moeten komen, dus kip naar binnen gehaald en daar rustig afwachten. Idd was het 4 dagen later voor 90% beter, dat was 8 dagen later nog net zo, maar meneer vond het niks in de bench, dus maar weer naar buiten gezet. Alwaar hij feestelijk bijna door zijn medekippen in de pan werd gehakt. :-X

Dus kip in een aparte ren gezet in de hoop dat ze weer wennen. Maar hij mag in de grote ren lopen, zoalng hij maar niet in de buurt van de anderen komt, want dan beginnen ze meteen te hakken met z'n allen. En alleen in zijn eigen ren is die sukkel niks anders aan het doen dan proberen over het hek te komen om naar zijn hakkende familie te gaan. Ook snapt hij niet dat hij nu in dat andere hok moet slapen en kan ik 'm iedere avond opgerold voor het hekje oppakken om in zijn hok te zetten. Dat laatste is niet zo erg om te doen, maar het is gewoon sneu dat hij alleen maar bij de anderen wil zijn en dat hun hem er echt niet meer bij willen hebben.

Hij loopt natuurlijk ook nog best wat debiel met zijn kop te zwaaien, dat zal ook niet meehelpen bij de heracceptatie in de groep. :-\ Nu wil ik best een paar dames voor hem erbij gaan halen als gezelschap, maar wie weet gaan die 'm ook wel hakken omdat hij zo raar met zijn kop loopt te zwaaien. Af en toe denk ik dat hij beter dood had kunnen gaan :(
Door Angelique
hannabelgje schreef:Hier gaan ze met een draainek altijd dood. Maar meestal mankeren ze meer dan alleen een draainek.
Geen idee, ik had het ook nog nooit gezien. Hij eet en drinkt prima en kan ook uren gewoon rondscharrelen, alleen als het druk wordt en als die je aan wil kijken als je naast 'm staat gaat die nek weer zwabberen. Nu was dit wel dat omvalkuiken toendertijd toen ze net uit het ei kwamen, dus wie weet heeft het wel nooit echt goed gezeten bij 'm.

Las idd dat het veel bij zijdehoenders voorkwam. Dit is één van de brahmandotten.
Door hannabelgje
Bij mijn zijdehoenders heb ik dan echt neurologische afwijkingen, verlammingen, van die gekke oogbewegingen en eten doen ze ook niet meer. Het gaat ook vrij vlug. Volgens mijn da is het dan een bacterie en bij kippen slaat dat heel vlug op de hersenen zegt hij. Geen idee of dat waar is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door