Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Kim_S schreef:Knollie heeft zandkoliek.
Wat best vreemd is aangezien ze een paar weken geleden nog een psyllium kuurtje gehad heeft uit voorzorg.
Maar het was echt een en al zand in de mest zei de dierenarts, dus daar gaan we maar even vanuit.
Net dus bij de dierenarts een grote pot zand-weg opgehaald voor alle 3 de knollies, kom ik thuis, is het poeder en geen brokjes![]()
Dat gaat dus in geen 100 jaar gegeten worden![]()
(En oja, het moet droog gegeven worden. 50 gram per keer, 2x per dag. Yeah right!)
Nog tips? Als het nat wordt is het net beton, en ze wil niet eens lekkere dingen eten
hannabelgje schreef:Kan je niemand inschakelen om te helpen dit weekend Kim?Nee helaas. Alle familie en (de meeste) vrienden wonen ver weg. En ik wil er gewoon ook zelf zijn, mocht het toch weer mis gaan. Ik ken maar weinig mensen die weten wat ze moeten doen met / bij pony's. En aan de buren wil ik zoiets niet vragen. Als het alleen voeren zou zijn dan was er niks aan de hand, maar medicijnen geven en in de gaten houden of ze pijn heeft en of ze eet en drinkt en mest kan ik niet aan de buren vragen.
cheeta schreef:Al appelmoes geprobeerd?
Kim_S schreef:Staat op de nominatie!Ja, wilde ik ook net voorstellen.
Kim_S schreef:Ga ik doen. Heb nu alleen een spuitje van 20 ml met kleine opening. Morgen grotere spuit halen en dan hopen dat het werkt.Appelmoes vinden ze hier ook jummie. Idd in een spuit en slobberen maar. Als ze het eenmaal door hebben, staan ze je al op te wachten.
Thanks voor de hulp en lieve woorden iedereen! Echt heel fijn