Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door cheeta
Kim_S schreef:Knollie heeft zandkoliek.
Wat best vreemd is aangezien ze een paar weken geleden nog een psyllium kuurtje gehad heeft uit voorzorg.
Maar het was echt een en al zand in de mest zei de dierenarts, dus daar gaan we maar even vanuit.
Net dus bij de dierenarts een grote pot zand-weg opgehaald voor alle 3 de knollies, kom ik thuis, is het poeder en geen brokjes :-X
Dat gaat dus in geen 100 jaar gegeten worden >:(
(En oja, het moet droog gegeven worden. 50 gram per keer, 2x per dag. Yeah right!)

Nog tips? Als het nat wordt is het net beton, en ze wil niet eens lekkere dingen eten :-\

Al appelmoes geprobeerd?
Door Kim_S
hannabelgje schreef:Kan je niemand inschakelen om te helpen dit weekend Kim?
Nee helaas. Alle familie en (de meeste) vrienden wonen ver weg. En ik wil er gewoon ook zelf zijn, mocht het toch weer mis gaan. Ik ken maar weinig mensen die weten wat ze moeten doen met / bij pony's. En aan de buren wil ik zoiets niet vragen. Als het alleen voeren zou zijn dan was er niks aan de hand, maar medicijnen geven en in de gaten houden of ze pijn heeft en of ze eet en drinkt en mest kan ik niet aan de buren vragen.
Vind het echt niet leuk maar het is niet anders.
Door -Annemarie-
cheeta schreef:Al appelmoes geprobeerd?
Kim_S schreef:Staat op de nominatie! :)
Ja, wilde ik ook net voorstellen.

Grote spuit halen, poeder door de appelmoes mengen, spuit in de mond en hap slik weg. (hopelijk) :-*
Door Kim_S
Ga ik doen. Heb nu alleen een spuitje van 20 ml met kleine opening. Morgen grotere spuit halen en dan hopen dat het werkt.

Thanks voor de hulp en lieve woorden iedereen! Echt heel fijn :-*
Kim_S schreef:Ga ik doen. Heb nu alleen een spuitje van 20 ml met kleine opening. Morgen grotere spuit halen en dan hopen dat het werkt.

Thanks voor de hulp en lieve woorden iedereen! Echt heel fijn :-*
Appelmoes vinden ze hier ook jummie. Idd in een spuit en slobberen maar. Als ze het eenmaal door hebben, staan ze je al op te wachten. Afbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Door eelke
Stroop zou misschien ook kunnen? Wel oppassen geblazen met een shet natuurlijk. Had je de pot niet kunnen ruilen denk je? Of geen kans om dat snel te doen?
Hier ging de poeder door de bietenpulp en dan at ze wel. Die lust verder ook niks. Een wortel is wel leuk maar suikerklontjes zijn moordenaars, evenal pepermuntjes en alle paardenkoekjes. Leek ik maar wat meer op haar ::)
Wel erg balen van je trip...kun je ook niet alleen gaan, en dan later nog eens met zn allen? Zeker als de overnachting al betaald is...

Alle 6 de wipstoeltjesaanbieders netjes gemaild dat ik al voorzien ben, en daarvoor het wipstoeltje opgehaald. Geoefend met de guppen met buggy volgen. Joep kei-blij, Gijs een dikke middelvinger, ga dat ding niet volgen in de huiskamer hee.

@Angelique, maar het is dan ook wel een heel lief neefje!
Door hannabelgje
Het cavia kereltje voelt zich stukken beter vandaag. Hij piept weer en is als eerste bij de deur wanneer hij eten denkt te krijgen. De metacam zal zijn werk wel doen. Zometeen de wond uitspoelen. Ik hoop dat er niet veel rotzooi meer uitkomt.
Door Kim_S
Fijn Hanna!

Hier lijkt knollie ook iets beter. Er is wat zand uit gekomen, niet veel nog maar het is een begin.
Ze haat alles wat ze moet eten, ook de appelmoes ::) Even doorzetten dus steeds.
Maar ze eet wel hooi, en we hebben net lekker buiten in het zonnetje gewandeld en ze heeft ook nog even gegraasd. So far so good dus.
Door Kaio
Beterschap met je knollie Kim!

Ik heb weer eens 2 baksels gemaakt:
Afbeelding
:biggrin2:
Zoals mijn man dat noemt: BOEM!

Maar alles is weer opgeruimd inmiddels en de baksels staan nog in de oven
Door cj
Vanmorgen opgestaan KOUD! Ketelstoring. Meneer gebeld, huppeldepup vervangen, net weg weer storing. Terug nieuwe pomp erin. Weer storing nu nieuwe driewegklep erin en jawel half uur later weer storing. Monteur net weg, bestelt de rest vd onderdelen die nog niet vervangen zijn.
Blijkt dat ik de boel voor onderhoud en onderdelen verzekerd heb.
Toch wel fijn voor een ketel van 14 jaar oud, kost me nu niks. Behalve wat ergernis en kou. Monteurs (ik heb er 4 gehad) waren wel heel aardig!
Saskia
Door kira
Laatste dag van nietsdoen. Morgen nog een mannenwandeling en dan weer naar huis. de dames nog een keer dummy zoeken. Thuis dan weer aftellen naar de volgende keer. Weer wat om naar uit te kijken.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door