Lizzy schreef:Waar stuur jij de mest naartoe? (want ik kreeg pas na het weekend de uitslag dus dat schiet dan niet op om daar op te wachten alvorens de volgende op te sturen).
In dat artikel staat trouwens dat de ontlasting van 3 dagen kunt inzamelen (en ondertussen de ontlasting invriezen) en dan in 1 keer kunt opsturen. Heb jij het daar met Rolf over gehad?
Wat ik me ook af vroeg: hoe lang heb jij je hond rustig gehouden na het ingeven van de Milbemax? Betekende dat dat je je hond niet meer mee nam naar het bos? Hoe deed je dat in huis? Deed je dat na iedere pil Milbemax, dus 4 keer achter elkaar?
Ik neem op zondag een monster en stuur het (tegenwoordig) naar Het Woud, eerder naar UKG. Het Woud heeft 't dan op maandag en zet de test meteen in (heb ik gechecked op data ontvangst/uitslag onderzoek). Uitslag van regulier onderzoek volgt dan op dinsdag voormiddag, uitslag van de FH test volgt (wgns de duur van die test) op woensdag, eveneens begin v/d middag. Je kunt dan op woensdag een 2e monster sturen, dat wordt dan donderdag ontvangen en de test ingezet, vrijdag resultaat. Zo nodig/gewenst, stuur je zondag een 3e monster.
Rolf Nijsse heeft me uitgelegd dat het absoluut geen probleem is dat er steeds enkele dagen tussen zitten. Het gaat er om dat het niet steeds in dezelfde mate in de ontlasting zit en daardoor een keer over het hoofd gezien kan worden.
Het in de koelkast bewaren tot verzending is extra zorgvuldig, want dat verlengd de duur dat ze op te sporen zijn (ze moeten nog bewegelijk zijn). Bewaar je de monsters echter enkele
dagen koel voor verzending, zodat je er 3 tegelijk kunt sturen, dan blijkt uit onderzoek dat je ondanks de koeling tgv de tijd zoveel leven verliest, dat je net zo veel hebt aan 1 vers gestuurd monster, dan aan de verzameling van 3 opeenvolgende dagen (info Nijsse, die dit heel uitvoerig onderzocht heeft en echt zijn passie heeft in dit soort onderzoek). Onderzoek wees uit dat je het beste vers kunt verzenden tbv de Baermann test en vervolgens 1-2 keer herhalen.
Daantje heeft idd de gehele behandelperiode rustig aan gedaan. Maar ik merkte (tot mijn schrik) ook duidelijk dat de behandeling impact had (van volledig klachtenvrije hond naar snotterige oogjes, kuchje, oorontstekinkje, sneller moe). Ik nam haar niet mee naar het bos, ze liep alleen aangelijnd door de wijk. Geen spel, geen training, geen inspannende dingen. E.e.a. op nadrukkelijk advies van rolf Nijsse. Dus ik zou Linga zéker weerhouden van inspanningen als spel, rennen, zwemmen.. Beperken tot lullige aangelijnde wandelingetjes, niet te lang ook.. Bestwil

En dat wat nodig is om dat te bereiken, dat moet dan maar. Langs die weg maak je het risico op verstoppingen zo laag mogelijk.
Ik zoek onze ervaringen preciezer voor je op maar heb trammelant met mijn mailbox.. daar heb ik verslagen in zitten (ik ben geweldig begeleid door Rolf en rapporteerde hem regelmatig over het verloop). De zoekfunktie in mijn mailbox ontbreekt en zo nog wat gekkigheden.. Maar ik duik er in zodra ik die mailbox weer normaal gekregen heb!! hopelijk later deze dag!
Zoals ik het me herinner, zijn de eerste 4-5 dagen na inname steeds de pittigste geweest en ging het de laatste week van die maand behandeling weer oké. Desalniettemin heb ik me hier 4 weken aan gehouden. Better safe than sorry..