Lizzy schreef:Nou dit dus precies. Linga heeft al symptomen, ze hoest....Hoesten deed Max ook, maar dat was na één Milbemax dus voorbij. Op welke termijn zouden de klachten zoals hierboven beschreven dan moeten optreden, weet je daar iets over? Mijn da (dit was in Zweden trouwens) heeft niets over een dergelijk risico gezegd. Maar goed, bij Max hoorde ze ook niets in hart en longen; jouw Linga had een knispergeluid ergens, als ik het goed heb begrepen? En ik weet dus ook niet of Max de Franse hartworm had (die Angiodinges) of een andere soort. De uitslag van het lab ligt ook nog in een bureaula in Zweden, kan ik dus niet nakijken nu.
We zijn net terug van onze DA. We hebben een bloed onderzoekje laten doen om te kijken of alles van binnen nog goed werkt en we gaan morgen, zodra de praktijk de deuren opent, de eerste pil Milbemax geven.
Ik zal je zeggen dat ik er hard over twijfel om alle 3 mijn andere honden en ook Linga in de toekomst preventief te gaan ontwormen met Milbemax. Want voor het mooie zijn nu eigenlijk te laat. Ze hoest al. Maar ja, verder heeft ze geen symptomen en hoe hadden we anders moeten weten dat ze deze hartworm heeft? Ik doe nog wel 2 keer per jaar een preventief hartwormonderzoek
Hoe dan ook, ik duim hard dat het allemaal met een sisser afloopt. En wat het preventieve ontwormen betreft, tja. Ik heb dat ook zitten overwegen, na dit gedoe met Max. We hebben er gewoon geen zicht op, of er slakjes lopen op de grassprieten die onze honden eten. Dat risico is altijd aanwezig. Gek genoeg echter hebben we allebei maar één hond van de drie/vier die longworm heeft ontwikkeld, terwijl de anderen in dezelfde omgeving rondlopen en aan dezelfde grassprieten knabbelen. Heel vreemd.