Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Bietenaardappelsalade met gebakken makreelfilet ( voor het eerst helemaal zelf smurrie eruit gehaald en gefileerd! :coolsmiley: ) en zelf ingemaakte komkommer.
Moet zeggen: :dribble:
( volgende keer niet plannen op dezelfde dag dat we glasvlies plakken of iets anders klussen, visje fileren en ontgraten kost nl. Een beetje tijd ;D )
Door BusKay
Kaio schreef:Bietenaardappelsalade met gebakken makreelfilet ( voor het eerst helemaal zelf smurrie eruit gehaald en gefileerd! :coolsmiley: ) en zelf ingemaakte komkommer.
Moet zeggen: :dribble:
( volgende keer niet plannen op dezelfde dag dat we glasvlies plakken of iets anders klussen, visje fileren en ontgraten kost nl. Een beetje tijd ;D )
Je hoeft em niet te fileren... Je kunt ook de smurrie eruit halen / uitwassen / drogen / huidje even insnijden / om en om in de korianderpoeder..z/p
4 minuten op iedere kant in de pan met olie bakken op een matig (half) vuur en smullen :o :o
Door Kaio
BusKay schreef:Je hoeft em niet te fileren... Je kunt ook de smurrie eruit halen / uitwassen / drogen / huidje even insnijden / om en om in de korianderpoeder..z/p
4 minuten op iedere kant in de pan met olie bakken op een matig (half) vuur en smullen :o :o
Het fileren doe ik voor manlief ;D Die moet geen hele vis, ieuw graatjes ::)
Ik gooi hem ook het liefst heel in de pan ;)
Door MillyMol
Voor vanavond staat een chateaubriand van het Bommelse Aquitaine (ofwel: Bommelse Blonde) rund op het menu.
Uurtje van te voren ingesmeerd met olie en dan nog even koel weggezet. Daarna onder de grill op een grillrooster in een bakblik plaatsen en nog een keer besmeren met een mengsel van gesmolten geklaarde boter en cointreau. 20-25 minuten grillen, regelmatig draaien en besmeren met boter/cointreau mengsel.
Pas bij het eruit halen bestrooien met zout en peper. !0 minuten laten rusten op voorverwarmde schaal en afdekt met aluminiumfolie.

Lekker met frieten en bearnaisesaus. Zelfgemaakt natuurlijk en zoveel mogelijk met biologische producten :bop:
Door Mowgli
Pasta. Wat erbij weet ik nog niet. Mijn Schatzi heeft boodschappen gedaan toen ik nog bij mijn ouders was en ik heb nog niet gekeken wat hij gehaald heeft.
Toe hebben we stoofperen. Ik heb een 5 kilozak Westfriese wilde gieseman geïmporteerd :biggrin2: Ik kan hier in Berlijn nergens stoofperen vinden..
Door Lizzy
MillyMol schreef:Voor vanavond staat een chateaubriand van het Bommelse Aquitaine (ofwel: Bommelse Blonde) rund op het menu.
Uurtje van te voren ingesmeerd met olie en dan nog even koel weggezet. Daarna onder de grill op een grillrooster in een bakblik plaatsen en nog een keer besmeren met een mengsel van gesmolten geklaarde boter en cointreau. 20-25 minuten grillen, regelmatig draaien en besmeren met boter/cointreau mengsel.
Pas bij het eruit halen bestrooien met zout en peper. !0 minuten laten rusten op voorverwarmde schaal en afdekt met aluminiumfolie.

Lekker met frieten en bearnaisesaus. Zelfgemaakt natuurlijk en zoveel mogelijk met biologische producten :bop:
MillyJamieMol deel 2 ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door