sheela schreef: Mischa,Hoi Sheela,
Fijn dat je schatjes er goed bij varen. Is niet leuk om ze te zien lijden.
Maar ik merk ook op dat zelfs al staat de deur wagenwijd open ze toch nog binnen plassen. Wel practisch altijd op dezelfde plaatsen. Ik denk dat telkens als hun geur verwijderd wordt door mijn zeepsopje ze de behoefte hebben hun territorium nog eens te markeren.
Het sproeien is feitelijk begonnen toen hier op korte periode meerdere volwassen katten werden afgeleverd.
Ik heb 4 katten die aangeven als ze buiten willen, dan beginnen ze aan de deur te miauwen. Maar als het even niet gaat dan leggen ze zich erbij neer en slapen ze.
Dan is het denk ik niet de kift dat ze niet naar buiten kunnen.
Ik denk eerder dat de sproeiende katten erg onder de indruk waren van dat nieuwe volk dat ooit binnenkwam en zo hun onzekerheid hebben willen compenseren. Misschien dat een homeopatisch arts er iets mee kan met een middeltje dat hun zelfvertrouwen een beetje oppept. Nou moet ik wel zeggen dat ik vooral verstand heb van mijn eigen katten en niet katten in het algemeen, dus misschien zit ik er helemaal naast. 8)
Als ze echt tegen de muur sproeien kun je op die plaatsen eens zilverpapier tegen de muur plaatsen. Ik heb weleens gehoord dat ze zich dan rotschrikken van het geluid dat het maakt als ze daar tegenaan sproeien. Wie weet ook iets om te proberen?
Groetjes