Jaaa, een laarzentopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Jaaa, een laarzentopic

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

-Saskia- schreef:
Hahaha, en dáárom is laarzen kopen horror. Als je een set vindt die lekker zitten, zie het eruit als boer Geert en andersom.
oo leuk uitziende laarzen heb ik genoeg ;D Maar ja daar ga je geen km's op lopen, laat staan met beren :2funny:
Pauline schreef:Oh die kuiten...., breek me de bek niet open. 33,5 :o :o :o dat heb ik volgens mij al om mijn enkels...... :-X
Nouja,
Mijn linker kuit is 1 cm dikker dan mijn rechter. O my!
Maar mijn enkels met kuiten omtrek schelen 17 en 18 cm dus. Laarzen moeten dus 38 cm zijn voor mij.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

zurca schreef:
Echt mooi zijn ze niet nee maargoed ik ga voor gemak en functioneel en dat zijn deze laarzen absoluut.
Ik draag ze met steunzolen en ze zitten, voor mij, als pantoffels. Heb ze gekocht, diezelfde middag zo 10 km op gelopen. Geen blaar, geen zeetvoeten en zeer zeker geen koude voeten.
Ze zijn met neopreen en zelfs met vorst loop ik mijn voeten lekker warm.
De bovenkant is ook neopreen en zou je om kunnen klappen.
De omtrek op het breedtste deel is 40 cm. (Aan de buitenkant gemeten) Als je de laars omklapt is tie 30cm hoog en gewoon zo is tie 40cm hoog.
Echter..ik zou proberen om ze ergens te passen. Of anders bij een webshop waar je goed kan retouneren.
Ik heb overgens een smalle voet, de laars is ook niet echt breed en met mijn stuenzolen zitten ze lekker passend zonder strak te zitten...
klinkt alsof ze me mogelijk kunnen passen
Maar idd ik moet ze wel ergens kunnen uitproberen.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Kaela schreef:Ik heb een paar Aigle Iso Parcours en die lopen zalig. Totaal niet te vergelijken met de rubber laarsjes van de foto! Heerlijk warm en comfi. Mijn enige probleem is dat maat 36 me nog te groot valt, maar ja, daar kan aigle ook niets aan doen.

Het kost wat, maar ik vind ze de prijs na 3 jaar nog altijd dubbel en dwars waard.

Ik loop al bijna 14 jaar op m'n Aigle Iso Parcours, maar nu zijn ze ook echt wel aan vervanging toe. :shy:
Helemaal mee eens, prima laarzen. Ik zoek alleen nog een winkel in het Noorden waar ik ze kan passen (en kopen) want i-net bestellen zonder passen doe ik liever niet.
Kaela, waar heb jij ze gekocht?
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

-Annemarie- schreef:

Ik loop al bijna 14 jaar op m'n Aigle Iso Parcours, maar nu zijn ze ook echt wel aan vervanging toe. :shy:
Helemaal mee eens, prima laarzen. Ik zoek alleen nog een winkel in het Noorden waar ik ze kan passen (en kopen) want i-net bestellen zonder passen doe ik liever niet.
Heeft de Paardendrogist in Roden ze niet? Of Dursyedog, is dezelfde winkel.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

Ik heb zelf Ariat natuurrubberen laarzen, ze lopen zalig, zit voetbed in. Maar binnen het jaar gaan ze scheuren bij mn grote teen waar je je voet buigt. Is wel garantie maar ben het nu wel zat om iedere keer nieuwe te gaan vragen.

Dus ben ook op zoek!!! ;)
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Hier ook Aigle Parcours Iso. Lekker warm, zeer waterdicht, en heel erg soepele schacht. En echt heel lelijk zijn ze nou ook weer niet, vergeleken met die Dunlops. :biggrin2: Ik bestel ze wel gewoon via internet, want ruilen mag altijd.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

lianneke schreef:Heeft de Paardendrogist in Roden ze niet? Of Dursyedog, is dezelfde winkel.

Heb net even gekeken op de website, helaas niet. Misschien dat ik ze dan toch maar ergens online bestel, ruilen kan idd altijd.

Oh, en nu weet ik ook meteen weer waarom ik nooit bij Dursydog naar binnen ga. Die hebben veel te leuke dingen! ;D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Duitsland schreef:Hier ook Aigle Parcours Iso. Lekker warm, zeer waterdicht, en heel erg soepele schacht. En echt heel lelijk zijn ze nou ook weer niet, vergeleken met die Dunlops. :biggrin2: Ik bestel ze wel gewoon via internet, want ruilen mag altijd.
Kan ook als ik enigszins het idee heb dat het past. Maar ja het begint al met de maat 36 of 37. Dan schachthoogte en schachtwijdte, dan of mijn enkel niet te los zit. ;D
En vaak is terugsturen ook niet gratis, en aangezien ik het te veel variablen vind dat het niet bij een keer terugsturen blijft....
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

-Annemarie- schreef:

Ik heb ze online besteld, geen idee meer waar. Ik heb ze gepast bij Dursydog.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik weet niet of ze dit zijn, maar hier is retourneren gratis:

http://www.decathlon.nl/laarzen-parcour ... oCCjvw_wcB
D&K
2-sterren
2-sterren

Bericht door D&K »

heeft Agradi niet wat? Die hebben nu ook weer 30% korting

deze vind ik mooi:
http://www.agradi.nl/horka-outdoor-laar ... art-36.htm
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Pauline schreef:Ik weet niet of ze dit zijn, maar hier is retourneren gratis:

http://www.decathlon.nl/laarzen-parcour ... oCCjvw_wcB
Nee, dit zijn degene zonder neopreen. En het is nou juist de neopreen die voor de warme voetjes zorgt.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik houd nog altijd van mijn dubarry's. Door ze regelmatig in het vet te zetten blijven ze waterdicht, ik loop er mee door de zee en door drassige weilanden. Echt heel erg super waterdicht.. nee. Niet genoeg onderhoud = niet waterdicht.

Voor rubberen laarzen.. ik ben altijd aan het zoeken naar een fijn en goed exemplaar dat zeewater proof is en dus langer dan 1 jaar mee gaat. Op dit moment gebruik ik Le Chameau country lady. Zitten goed en kan er goed op lopen. Hoe lang ze mee gaan zal de tijd moeten leren. Mijn aigles gaven na 1 jaar de brui eraan en de ariats die erop volgden hebben een opstaand randje aan de binnenkant, wat ongelofelijk pijn doet met lange wandelingen.

Neopreen wil ik niet meer, dat gaat op den duur stuk aan de binnenkant, lastig om te repareren en doordat het kapot is loop ik weer met blaren van het schuren. Dan liever jersey aan de binnenkant met een stel goede wollen wandelsokken.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Op cq rond 10 november 2011 kocht ik aigle neopreen laarzen ik loop er het hele jaar op. In de zomer iets warm maar ja zijn daar niet voorgemaakt. Waterdicht zee wind zand modder bestendig en ook na x keren vollopen omdat ik zelf dan te ver het water in ga zodat bronneke de kant niet op hoeft met apporteren nog altijd perfect. Gezien vier jaar een betere investering als mijn dubarrys die wel waterdicht waren maar na zes maanden geheel versleten en lekten en ook goedkoper als vier jaar twee keer per seizoen ANWB of welkoop laarzen kopen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

D&K schreef:heeft Agradi niet wat? Die hebben nu ook weer 30% korting

deze vind ik mooi:
http://www.agradi.nl/horka-outdoor-laar ... art-36.htm
Ja die zijn ook niet persee waterdicht. Die had ik al gezien idd.

Els&Flow schreef:Ik houd nog altijd van mijn dubarry's. Door ze regelmatig in het vet te zetten blijven ze waterdicht, ik loop er mee door de zee en door drassige weilanden. Echt heel erg super waterdicht.. nee. Niet genoeg onderhoud = niet waterdicht.

Voor rubberen laarzen.. ik ben altijd aan het zoeken naar een fijn en goed exemplaar dat zeewater proof is en dus langer dan 1 jaar mee gaat. Op dit moment gebruik ik Le Chameau country lady. Zitten goed en kan er goed op lopen. Hoe lang ze mee gaan zal de tijd moeten leren. Mijn aigles gaven na 1 jaar de brui eraan en de ariats die erop volgden hebben een opstaand randje aan de binnenkant, wat ongelofelijk pijn doet met lange wandelingen.

Neopreen wil ik niet meer, dat gaat op den duur stuk aan de binnenkant, lastig om te repareren en doordat het kapot is loop ik weer met blaren van het schuren. Dan liever jersey aan de binnenkant met een stel goede wollen wandelsokken.
Zo een binnenkant als de 'dunlops' bedoel je? Euh dat gaat hier niet werken. ;) de araits waren dat ook rubberen?

kira schreef:Op cq rond 10 november 2011 kocht ik aigle neopreen laarzen ik loop er het hele jaar op. In de zomer iets warm maar ja zijn daar niet voorgemaakt. Waterdicht zee wind zand modder bestendig en ook na x keren vollopen omdat ik zelf dan te ver het water in ga zodat bronneke de kant niet op hoeft met apporteren nog altijd perfect. Gezien vier jaar een betere investering als mijn dubarrys die wel waterdicht waren maar na zes maanden geheel versleten en lekten en ook goedkoper als vier jaar twee keer per seizoen ANWB of welkoop laarzen kopen.
De anwb laarzen vn mij zijn al 3 jaar oud, maar loop er niet continue op.
De aigles zou ik echt een winkel voor moeten vinden want die zouden wel eens te hoog kunnen zijn voor mij om te beginnen en dan de rest nog.

Vind het nl ook nog veel geld allemaal voor plastc ( want zo komt rubber nog steeds op me over) laarzen, kom nog niet van dat beeld af denk ik :)

Plaats reactie