Ja die zijn ook niet persee waterdicht. Die had ik al gezien idd.
Els&Flow schreef:Ik houd nog altijd van mijn dubarry's. Door ze regelmatig in het vet te zetten blijven ze waterdicht, ik loop er mee door de zee en door drassige weilanden. Echt heel erg super waterdicht.. nee. Niet genoeg onderhoud = niet waterdicht.
Voor rubberen laarzen.. ik ben altijd aan het zoeken naar een fijn en goed exemplaar dat zeewater proof is en dus langer dan 1 jaar mee gaat. Op dit moment gebruik ik Le Chameau country lady. Zitten goed en kan er goed op lopen. Hoe lang ze mee gaan zal de tijd moeten leren. Mijn aigles gaven na 1 jaar de brui eraan en de ariats die erop volgden hebben een opstaand randje aan de binnenkant, wat ongelofelijk pijn doet met lange wandelingen.
Neopreen wil ik niet meer, dat gaat op den duur stuk aan de binnenkant, lastig om te repareren en doordat het kapot is loop ik weer met blaren van het schuren. Dan liever jersey aan de binnenkant met een stel goede wollen wandelsokken.
Zo een binnenkant als de 'dunlops' bedoel je? Euh dat gaat hier niet werken.

de araits waren dat ook rubberen?
kira schreef:Op cq rond 10 november 2011 kocht ik aigle neopreen laarzen ik loop er het hele jaar op. In de zomer iets warm maar ja zijn daar niet voorgemaakt. Waterdicht zee wind zand modder bestendig en ook na x keren vollopen omdat ik zelf dan te ver het water in ga zodat bronneke de kant niet op hoeft met apporteren nog altijd perfect. Gezien vier jaar een betere investering als mijn dubarrys die wel waterdicht waren maar na zes maanden geheel versleten en lekten en ook goedkoper als vier jaar twee keer per seizoen ANWB of welkoop laarzen kopen.
De anwb laarzen vn mij zijn al 3 jaar oud, maar loop er niet continue op.
De aigles zou ik echt een winkel voor moeten vinden want die zouden wel eens te hoog kunnen zijn voor mij om te beginnen en dan de rest nog.
Vind het nl ook nog veel geld allemaal voor plastc ( want zo komt rubber nog steeds op me over) laarzen, kom nog niet van dat beeld af denk ik