Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Erna schreef: Jawel hoor, dat kan prima.
;-)
Dat is dan weer jouw persoonlijke mening ;-)
Ik vind niet dat je je nabestaanden op kunt zadelen met dat soort kosten, het gaat niet om 2 tientjes, maar om fors geld. Als daar geen verzekering voor is of geen geld beschikbaar (spaargeld van overledenen) vind ik (mening, geen feit) dat je dat niet kunt maken.

Suzanne
Suzanne schreef: ;-)
Dat is dan weer jouw persoonlijke mening ;-)
Ik vind niet dat je je nabestaanden op kunt zadelen met dat soort kosten, het gaat niet om 2 tientjes, maar om fors geld. Als daar geen verzekering voor is of geen geld beschikbaar (spaargeld van overledenen) vind ik (mening, geen feit) dat je dat niet kunt maken.

Suzanne
Je mag natuurlijk vinden wat je wilt maar het is natuurlijk een beetje raar om hierover een mening te hebben terwijl je die helemaal niet kunt hebben in deze. Je kent de mensen niet, je kent hun financiele situatie niet, je hebt geen flets benul van hoeveel geld er vrij komt wanneer iemand dood gaat. Dus waar heb je het over?
Lizzy schreef: Je mag natuurlijk vinden wat je wilt maar het is natuurlijk een beetje raar om hierover een mening te hebben terwijl je die helemaal niet kunt hebben in deze. Je kent de mensen niet, je kent hun financiele situatie niet, je hebt geen flets benul van hoeveel geld er vrij komt wanneer iemand dood gaat. Dus waar heb je het over?
Ik heb het ook niet over een specifiek iemand. De vraag was toch algemeen bedoeld?
Bovendien zeg ik meermalen "of een verzekering of geld beschikbaaar"....
De nabestaanden ermee opzadelen vind ik een no-go, ongeacht wie de overledene is en wie de nabestaanden.

Suzanne
Suzanne schreef: Ik heb het ook niet over een specifiek iemand. De vraag was toch algemeen bedoeld?
Bovendien zeg ik meermalen "of een verzekering of geld beschikbaaar"....
De nabestaanden ermee opzadelen vind ik een no-go, ongeacht wie de overledene is en wie de nabestaanden.

Suzanne
Dat zei je dus niet meerdere malen, in eerste instantie schreef je gewoon dit:

"Ik mag hopen dat 99% van de mensen zo'n ding WEL heeft! Je kunt je nabestaanden toch niet opzadelen met uitvaartkosten?
Als je het simpel doet, echt "onder de grond frommelen" kost dat al 2000-3000 euro. Wil je nog een kopje koffie en met fatsoen vervoe van overledenen enzo.. zit je zo aan 7000 - 10.000 euro.

Mijn persoonlijke mening is dat je het niet kunt maken zo'n verzekering niet te hebben.

Natuurlijk is het niet gratis, zo'n verzekering. Maar ja... "doodgaan" is niet gratis!

Suzanne".
Heb er 1 die mijn ouders hebben afgesloten toen ik klein was en 1 die ik heb afgesloten toen bleek dat de eerste niet toereikend was.

Als er zekerheid is dat er voldoende spaargeld is bij overlijden dan is zo'n polis onnodig. Punt is dat kapitaal vaak in een huis zit en daar maak je niet altijd snel harde euro's van.

Maar, weten wat de wensen van de overledene zijn is minstens zo belangrijk heb ik ervaren. Heb nu al paar keer meegemaakt dat niemand een idee had wat de wensen zijn.

Mijn opa heeft t daarentegen al jaren klaar liggen. Incl adressenlijsten, cd's met gewenste muziek, etc etc.
Lizzy schreef: Ik vroeg het me ineens af. Vast omdat Leo en ik geen uitvaartverzekering hebben. Wie van jullie heeft er wel een en waarom?
Huh...heb je plannen??  :biggrin2: :biggrin2:

Hier ook geen we hebben een uitgebreide reservepot voor dit soort zaken... verzekeren kost geld en nu heb ik het in eigen hand/bezit...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door