Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Ik wilde iets met rode bietjes en feta, maar da's koud. Ik wil iets warms. Het is winter, het vriest, er liggen een paar moleculen sneeuw. Iemand een idee voor gekookte koude rode bietjes en feta, maar dan warm?
Door Lizzy
Bieten ploffen in de oven (in alu folie met olijfolie, zout en tijm) en direct als je ze er (na 1 uur) uit haalt gooi je er balsamico op en gebrokkelde feta. En dan eet je dat met je vingers op.
Door Angelique
Anne in Duitsland schreef: Ik wilde iets met rode bietjes en feta, maar da's koud. Ik wil iets warms. Het is winter, het vriest, er liggen een paar moleculen sneeuw. Iemand een idee voor gekookte koude rode bietjes en feta, maar dan warm?
Dat zet je dat in de oven  :biggrin2:
Door BusKay
Lizzy schreef: Bieten ploffen in de oven (in alu folie met olijfolie, zout en tijm) en direct als je ze er (na 1 uur) uit haalt gooi je er balsamico op en gebrokkelde feta. En dan eet je dat met je vingers op.
Vervolgens ga je naar de badkamer om je verbrande vingers onder de lauwe kraan te houden en ze in te smeren met brandzalf.
Het is vanaf dit moment aan te raden uw vingers niet meer af te likken.
Lizzy schreef: Bieten ploffen in de oven (in alu folie met olijfolie, zout en tijm) en direct als je ze er (na 1 uur) uit haalt gooi je er balsamico op en gebrokkelde feta. En dan eet je dat met je vingers op.
Kan dat ook met reeds gekookte bietjes? Of worden die alleen maar warm en slap daardoor?
Angelique schreef: Dat zet je dat in de oven  :biggrin2:
:doh: :P

Ben alleen bang voor slappe bietjes dan, en feta die alleen nog maar zuur smaakt en de consistentie van [vul iets vies in] heeft.

Ben er nog niet helemaal uit. Heb ook nog wat broccoli - misschien die maar stomen, en dan daar blokjes biet en feta doorheen, koud. Of zo.

Eigenlijk heb ik helemaal geen zin in koken, geloof ik. Gelukkig ook geen diepvriesslechts in huis, dus ik zal wel moeten. :D
Door Lizzy
BusKay schreef: Vervolgens ga je naar de badkamer om je verbrande vingers onder de lauwe kraan te houden en ze in te smeren met brandzalf.
Het is vanaf dit moment aan te raden uw vingers niet meer af te likken.
Iets laten afkoelen BusKay :biggrin2:

Ik wou iets schrijven als "daar vreet je je vingers bij op" maar da's niet gelukt :biggrin2:
Door BusKay
Lizzy schreef: Iets laten afkoelen BusKay :biggrin2:
Ik wou iets schrijven als "daar vreet je je vingers bij op" maar da's niet gelukt :biggrin2:
:mbounce:

Wanneer komt je auto??? Las afgelopen weekend iets van een vrouw die met 170 die politie inhaalde en dacht even van Liz heeft haar auto maar ik zal me wellicht vergist hebben...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door