Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door BusKay
hannabelgje schreef: Ik ben echt heel hard aan het solliciteren voor ander werk. Maarja dat doe ik al een half jaar. Afbeelding
Wish you luck!! Ik zou me er niet voor schamen als je vrijdag zou "moeten" gaan, werken kan leuk zijn.. maar ten kostte van alles??  ??? ???
Door Mowgli
hannabelgje schreef: Ik ben echt heel hard aan het solliciteren voor ander werk. Maarja dat doe ik al een half jaar. Afbeelding
Ik duim echt heel hard dat je snel iets anders vindt Hanna  :-*
Ik ben ook niet tevreden met mijn werkgever (en vooral niet met de opdrachtgever waarvoor wij telefoneren), maar als ik jouw verhaal zo lees, mag ik nog in mijn handen knijpen..
Door hannabelgje
Mowgli schreef: Ik duim echt heel hard dat je snel iets anders vindt Hanna  :-*
Ik ben ook niet tevreden met mijn werkgever (en vooral niet met de opdrachtgever waarvoor wij telefoneren), maar als ik jouw verhaal zo lees, mag ik nog in mijn handen knijpen..
Mijn vriendin die er ook werkt kreeg niet eens vrij voor de crematie van de oma van haar man. Ze moest maar ruilen met iemand. Ze is gewoon niet gaan werken die dag. Wel eerst gebeld dat ze niet kwam werken uiteraard. 
Door Mowgli
hannabelgje schreef: Mijn vriendin die er ook werkt kreeg niet eens vrij voor de crematie van de oma van haar man. Ze moest maar ruilen met iemand. Ze is gewoon niet gaan werken die dag. Wel eerst gebeld dat ze niet kwam werken uiteraard. 
Belachelijk! Volgens mij is de werkgever verplicht een dag vrij te geven, ook voor "aangetrouwde" familieleden.
Door dinky89
Mowgli schreef: Belachelijk! Volgens mij is de werkgever verplicht een dag vrij te geven, ook voor "aangetrouwde" familieleden.
Kan best zijn dat dat alleen geldt voor schoonouders en schoonzussen/broers en niet een generatie ouder (dus schoongrootouders).
Ik heb ook tijdje voor klantenservice gewerkt maar dan bij bedrijf zelf. AlLe gesprekken werden daar gelijk beoordeelt qua gesprekstijd, of het nou simpel meterstanden doorgeven was of een complex probleem met flink uitzoekerij  :-X ken ook wel de verhalen dat medewerkers telefoon daarom maar snel op gingen hangen om de gemiddelde gesprekstijd te verkorten of de wachtrij korter te maken......
Door Mowgli
dinky89 schreef: Ik heb ook tijdje voor klantenservice gewerkt maar dan bij bedrijf zelf. AlLe gesprekken werden daar gelijk beoordeelt qua gesprekstijd, of het nou simpel meterstanden doorgeven was of een complex probleem met flink uitzoekerij  :-X ken ook wel de verhalen dat medewerkers telefoon daarom maar snel op gingen hangen om de gemiddelde gesprekstijd te verkorten of de wachtrij korter te maken......
Wij krijgen iedere dag een overzicht van onze "cijfers", de AHT oftwel average handling time is het belangrijkst. Dat is de tijd die je nodig hebt voor een gesprek én de tijd om het ticket te schrijven en door te sturen. Die is bij ons zo belachelijk laag, dat het niet te doen is binnen 225 seconden een klant naar behoren te helpen en het ticket te schrijven. Zeker niet zolang onze opdrachtgever de chaos aan zijn kant en de problemen met de server niet heeft opgelost.
Door Martine-Tom
Mowgli schreef: Wij krijgen iedere dag een overzicht van onze "cijfers", de AHT oftwel average handling time is het belangrijkst. Dat is de tijd die je nodig hebt voor een gesprek én de tijd om het ticket te schrijven en door te sturen. Die is bij ons zo belachelijk laag, dat het niet te doen is binnen 225 seconden een klant naar behoren te helpen en het ticket te schrijven. Zeker niet zolang onze opdrachtgever de chaos aan zijn kant en de problemen met de server niet heeft opgelost.
ik werkte op de klantenservice van een energiemaatschappij, op een dag kwam ik op mn werk hadden ze een piepschuimen wand gemaakt met bootjes op prikkers en daarop alle namen vd medewerkers, degene die het snelst was had het voorste bootje...ik kon nog net mn lachen inhouden, hoe kinderachtig.
2 dagen later gzd een andere baan en gelijk vertrokken.
Door Mowgli
Martine-Tom schreef: ik werkte op de klantenservice van een energiemaatschappij, op een dag kwam ik op mn werk hadden ze een piepschuimen wand gemaakt met bootjes op prikkers en daarop alle namen vd medewerkers, degene die het snelst was had het voorste bootje...ik kon nog net mn lachen inhouden, hoe kinderachtig.
2 dagen later gzd een andere baan en gelijk vertrokken.
Belachelijk! Ik zie wel dat bij andere afdelingen in ons bedrijf waar de klantenservice medewerkers naast hulp bieden ook verkopen (andere abonnementen, nieuwe hardware, etc.), op dat belachelijke scherm de naam staat van de medewerker met de beste verkoopcijfers, of de naam van de medewerker die de laatste verkoop heeft afgesloten.

Bij ons was er afgelopen juni ook een "wedstrijd". De drie beste AHT-tijden kregen een waardebon voor een bekende webwinkel naar keuze en ook de drie die de meeste vooruitgang boekten met de AHT-tijd kregen een waardebon.

Wij zouden iedere week een "peptalk" met de teammanager moeten krijgen waar bepaalde doelen worden gezet en besproken. Ik werk al sinds januari bij dit bedrijf voor dit project en toe nu toe heb ik geen enkele peptalk gekregen, mijn collega's ook niet.
Door BusKay
Mowgli schreef:
Bij ons was er afgelopen juni ook een "wedstrijd". De drie beste AHT-tijden kregen een waardebon voor een bekende webwinkel naar keuze en ook de drie die de meeste vooruitgang boekten met de AHT-tijd kregen een waardebon.
Vervolgens komt de baas met de mededeling "zie je wel dat het kan!!"

Hij zal wellicht pas tevreden zijn met een AHT van 210 seconden, want dan kan ie met weer een man minder...  >:( >:(
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Ik denk serieus dat callcenteragents het slechtst behandeld worden van al het personeel. Het werk zelf vind ik best leuk,maar de manier waarop we moeten werken is echt belachelijk.
klopt, we hadden ooit een grote stroomstoring, dus veel telefoontjes van bezorgde en boze mensen, kregen we 25 sec ok het af te handelen ::)
Bij ons had je 3 soorten medewerkers, de beginners (uitzendkrachten) degenen die al langer via het uzb binnen waren en onder andere voorwaarden en degenen die op vast contract van het bedrijf werkten.

Ik viel onder de eerste wat inhield dat je 3 dagen werkte en een 4e oproepbaar was...wat inhield dat je die dag niks kon doen want je was tot 13 uur oproepbaar, degenen met een beter uzb contract waren tot 10 uur oproepbaar en de vasten hadden dat helemaal niet.
Ook bij pauzes zat er verschil in, de vasten mochten lunch of avondeten inhet bedrijfsrest eten, de uzb ers moesten zelf eten meenemen en hadden een hoekje op de afdeling met een paar stoelen en een magnetron (moest je dus stil zijn want jper zaten gewoon mensen naast je te bellen...echt zo leuk was het daar ::)

Het werk ensich was leuk, de omstandigheden gewoon niet.
Door BusKay
Sta er niet gek van te kijken als bij Hanna op de werkvloer alleen de 1e operator en 1of2 assistenten op de eigen loonlijst staan.
Dit soort bedrijven zijn nl. vaak erg onzeker van hun inkomsten. De SLA's zijn nogal uiteenlopend...
Wat balen voor je Hanna, een leuke job is zo belangrijk!

OT: eigenlijk heel verdrietig zijn... Wat weer een leuke dag met de hondenclub had moeten zijn is voor mij niet leuk geweest. Hoe bezopen mensen kunnen reageren, zo dwaas, maakt dat ik heel teleurgesteld ben vandaag...
We hadden een jacht evenement georganiseerd, op een openbaar strand hier in de buurt. In augustus al contact geweest met beheer of dat mocht, toestemming gekregen en we mochten zelfsmerend stuk afzetten als we wilden. Hebben wij niet voor gekozen, wij hebben middels bordjes aangeven of men op een bepaald stuk ( meer in het bos) de honden wilden aanlijnen ivm een hondenevenement.
Ik was met Lola bezig met een speur stukje, er was een spoor uitgezet naar een konijnenhol waar een konijn in lag, er waren ook 2 lege holen. Kom er uit het niets een grote snauzer achtige hond die vol op Lola duikt, die hond beet niet ofzo maar Lola had wel zo'n grote hond over zich heen, nou is Lola niet zo van vreemde honden die zo op haar duiken en als het te lang duurt bijt ze echt goed van zich af.dus vriendelijk gevraagd of die man zijn hond terug kon roepen en aanlijnen omdat we bezig waren met een evenement. Nou.... Daar kwamen geen vriendelijke woorden uit, hij riep zijn hond niet terug, zijn hond mocht daar los lopen en nog meer van dit gebrul. O en mijn hond had dit gedrag maar te accepteren.... Lola wordt ondertussen steeds opgefokter door het geschreeuw van die man en die hond die nog steeds over haar heen hangt, ondertussen houd ik haar vast bij haar halsband zodat ze niet kan bijten.
Die man loopt eindelijk door terwijl hij nog steeds  schreeuwt dat hij weigert om rekening te houden met ons en wij wel kunnen zeggen dat we iets organiseren enzovoorts en brult me vervolgens toe laat je hond maar los hoor, die doet niks. En Lola beet vervolgens wel, heeft die man niet eens gezien. Hond opgefokt, ik ondertussen ook, dus eerst Lola maar naar de auto gebracht. Hierdoor heeft ze voor mijn idee niet echt veel lol geha, maar vooruit, Brutus vond het wel dikke pret.
En helaas zijn er ook nog 3 meldingen bij de politie binnen gekomen, dus die kwamen ook nog even...nu hadden wij het goed voor elkaar, maar gewoon 3 meldingen... Ben zo teleurgesteld...
Door cj
He balen Constance!
Weekend Achterhoek gehad, heerlijk gewandeld op de Buurse heide. Ik wil daar wonen!!!!!!!
Moest vanmiddag nog even naar V&D voor rituals (cadeautje). Was in de aanbieding bij het Prijzencircus. Giftset afgeprijsd naar 15 euro. Kom ik bij de kassa, zegt die mevr. het zijn er 2 voor 15... Ik euhhhh staat nergens, maar bedankt. Pak er gelijk 6. De hele rij achter mij pakte toen ook stapels van die dingen.
Kijk ik thuis op de website is het gewoon 1 voor 15.
Nou ja, nu 6 voor 45.
Saskia
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door