Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
hannabelgje schreef: Ik ben echt heel hard aan het solliciteren voor ander werk. Maarja dat doe ik al een half jaar.Wish you luck!! Ik zou me er niet voor schamen als je vrijdag zou "moeten" gaan, werken kan leuk zijn.. maar ten kostte van alles?? ??? ???![]()
hannabelgje schreef: Ik ben echt heel hard aan het solliciteren voor ander werk. Maarja dat doe ik al een half jaar.Ik duim echt heel hard dat je snel iets anders vindt Hanna![]()
Mowgli schreef: Ik duim echt heel hard dat je snel iets anders vindt HannaMijn vriendin die er ook werkt kreeg niet eens vrij voor de crematie van de oma van haar man. Ze moest maar ruilen met iemand. Ze is gewoon niet gaan werken die dag. Wel eerst gebeld dat ze niet kwam werken uiteraard.
Ik ben ook niet tevreden met mijn werkgever (en vooral niet met de opdrachtgever waarvoor wij telefoneren), maar als ik jouw verhaal zo lees, mag ik nog in mijn handen knijpen..
hannabelgje schreef: Mijn vriendin die er ook werkt kreeg niet eens vrij voor de crematie van de oma van haar man. Ze moest maar ruilen met iemand. Ze is gewoon niet gaan werken die dag. Wel eerst gebeld dat ze niet kwam werken uiteraard.Belachelijk! Volgens mij is de werkgever verplicht een dag vrij te geven, ook voor "aangetrouwde" familieleden.
Mowgli schreef: Belachelijk! Volgens mij is de werkgever verplicht een dag vrij te geven, ook voor "aangetrouwde" familieleden.Kan best zijn dat dat alleen geldt voor schoonouders en schoonzussen/broers en niet een generatie ouder (dus schoongrootouders).
dinky89 schreef: Ik heb ook tijdje voor klantenservice gewerkt maar dan bij bedrijf zelf. AlLe gesprekken werden daar gelijk beoordeelt qua gesprekstijd, of het nou simpel meterstanden doorgeven was of een complex probleem met flink uitzoekerijWij krijgen iedere dag een overzicht van onze "cijfers", de AHT oftwel average handling time is het belangrijkst. Dat is de tijd die je nodig hebt voor een gesprek én de tijd om het ticket te schrijven en door te sturen. Die is bij ons zo belachelijk laag, dat het niet te doen is binnen 225 seconden een klant naar behoren te helpen en het ticket te schrijven. Zeker niet zolang onze opdrachtgever de chaos aan zijn kant en de problemen met de server niet heeft opgelost.ken ook wel de verhalen dat medewerkers telefoon daarom maar snel op gingen hangen om de gemiddelde gesprekstijd te verkorten of de wachtrij korter te maken......
Mowgli schreef: Wij krijgen iedere dag een overzicht van onze "cijfers", de AHT oftwel average handling time is het belangrijkst. Dat is de tijd die je nodig hebt voor een gesprek én de tijd om het ticket te schrijven en door te sturen. Die is bij ons zo belachelijk laag, dat het niet te doen is binnen 225 seconden een klant naar behoren te helpen en het ticket te schrijven. Zeker niet zolang onze opdrachtgever de chaos aan zijn kant en de problemen met de server niet heeft opgelost.ik werkte op de klantenservice van een energiemaatschappij, op een dag kwam ik op mn werk hadden ze een piepschuimen wand gemaakt met bootjes op prikkers en daarop alle namen vd medewerkers, degene die het snelst was had het voorste bootje...ik kon nog net mn lachen inhouden, hoe kinderachtig.
Martine-Tom schreef: ik werkte op de klantenservice van een energiemaatschappij, op een dag kwam ik op mn werk hadden ze een piepschuimen wand gemaakt met bootjes op prikkers en daarop alle namen vd medewerkers, degene die het snelst was had het voorste bootje...ik kon nog net mn lachen inhouden, hoe kinderachtig.Belachelijk! Ik zie wel dat bij andere afdelingen in ons bedrijf waar de klantenservice medewerkers naast hulp bieden ook verkopen (andere abonnementen, nieuwe hardware, etc.), op dat belachelijke scherm de naam staat van de medewerker met de beste verkoopcijfers, of de naam van de medewerker die de laatste verkoop heeft afgesloten.
2 dagen later gzd een andere baan en gelijk vertrokken.
Mowgli schreef:Vervolgens komt de baas met de mededeling "zie je wel dat het kan!!"
Bij ons was er afgelopen juni ook een "wedstrijd". De drie beste AHT-tijden kregen een waardebon voor een bekende webwinkel naar keuze en ook de drie die de meeste vooruitgang boekten met de AHT-tijd kregen een waardebon.
hannabelgje schreef: Ik denk serieus dat callcenteragents het slechtst behandeld worden van al het personeel. Het werk zelf vind ik best leuk,maar de manier waarop we moeten werken is echt belachelijk.klopt, we hadden ooit een grote stroomstoring, dus veel telefoontjes van bezorgde en boze mensen, kregen we 25 sec ok het af te handelen