Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Angelique
Jantina schreef: Vraagje: ik wil amandelspijs maken. Nu wil ik daar eigenlijk amandelmeel voor gebruiken, ik heb nog een enorme pot van Pit&Pit staan waar ik eigenlijk niks mee doe. Kan dat en moet ik dat dan nog fijner malen voor het spijs? Nu lees ik ook dat het eigenlijk in de koelkast moet rijpen. Is dat echt heel noodzakelijk? Ik verwerk het warm.
Ik vind dat rijpen wel noodzakelijk, dan wordt het net even meer 1 product. Het kan ook met amandelmeel, immers anders zou je amandelen vermalen tot meel.  Het moet dan denk ik wel echt het witte meel zijn, dus van ontvelde amandelen.
Door Jantina
Angelique schreef: Ik vind dat rijpen wel noodzakelijk, dan wordt het net even meer 1 product. Het kan ook met amandelmeel, immers anders zou je amandelen vermalen tot meel.  Het moet dan denk ik wel echt het witte meel zijn, dus van ontvelde amandelen.
Ok. Stel ik maak het vanavond en verwerk het morgenochtend, is dat lang genoeg?
Door eelke
Angelique schreef: Hier staat een quiche op het programma, maar aangezien vandaag de wereld ook zou vergaan is het maar de vraag of het zover komt.
Oh ja, inderdaad! Mocht het zo ver komen, geef me ff een seintje, ik ga shoppen dus als we toch vergaan, dan koop ik net ff wat meer!
Angelique schreef: Hier staat een quiche op het programma, maar aangezien vandaag de wereld ook zou vergaan is het maar de vraag of het zover komt.
Oh is dat vandaag ja? Zit ik me nog wel uitgebreid voor te bereiden op een gesprek zaterdag. Kan ik beter mee stoppen en wat leuks gaan doen dan. :biggrin2:

Het is fijn jullie gekend te hebben.
Door BusKay
Gister een gegrilde kip volgestopt met knoflook, tijm en kipkruiden.. (gebakken aardappeltjes en salade)

Aangezien de wereld vandaag vergaat houden we het even simpel met een Courgetteschoteltje, Poolse worst en gebakken aardappeltjes.
Door Ruby/Billy
Als de wereld dan toch vergaat, gaan we met een goed gevulde maag.
Vandaag eten we zelfgemaakte bolognese saus en daarbij voor manlief witte macaroni en voor mij maismacaroni.
Door BusKay
EliScooby schreef: Hutspot van de groenteboer met een groentehamburger erbij. Vallen die krengen altijd half uit elkaar?
De groenteboer??...

Hmm.. ik denk als je beleefd tegen hem bent zal het wel meevallen...  ??? ???
Door Mowgli
Over krap 3 weken gaan we op "vakantie" (lees: familiebezoek, want ik wordt voor de tweede keer tante :smitten: ), dus vanavond komt onze catsitter bij ons eten om alle details alvast te bespreken. We hebben besloten vanavond alles makkelijk te doen, dus gaan we bestellen. Maar de vraag is wat gaan we bestellen...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door