Moderator: Lizzy
Lizzy schreef: Zuur werkt inderdaad tegen gisten. In dat kader is dit misschien ook wel interessant voor je: http://www.dogsnaturallymagazine.com/3- ... -your-dog/Dank je, ik ga het even lezen!
Nero schreef: Dank je, ik ga het even lezen!Het is geen vriendelijk spul hoor! Echt pas gebruiken nadat de oren 'schoon' zijn. Owens oren werden er geïrriteerd en rood van en zodra hij het flesje zag, liep hij maar vast weg... Maar goed, het heeft geholpen en het flesje heb ik nooit meer hoeven gebruiken!
Hydra schreef: Het is geen vriendelijk spul hoor! Echt pas gebruiken nadat de oren 'schoon' zijn. Owens oren werden er geïrriteerd en rood van en zodra hij het flesje zag, liep hij maar vast weg... Maar goed, het heeft geholpen en het flesje heb ik nooit meer hoeven gebruiken!Dat is natuurlijk helemaal super!
Lizzy schreef: Ik zet de tekst ook even hier neer. Ik heb namelijk een mail gestuurd naar Grizzly, omdat ik wilde weten waarom het niet geschikt is voor menselijke consumptie. En ik kreeg een allervriendelijkste mail terug. Ik had dat al in een ander topic geschreven, maar ik zet het ook even hier neer:Dit klinkt wel heel erg goed! Fijn ook dat ze zo netjes en volledig terug mailen.
Ik heb gewoon maar eens een mail gestuurd naar Grizzly en ik kreeg een ontzettende vriendelijke mail terug van het Deense hoofdkantoor.
De reden dat ik nooit blij ben als er op staat "niet geschikt voor menselijke consumptie" is dat ik bang ben dat het dan van mindere kwaliteit is.
Maar dat is dus niet bij Grizzly (denk ik) het geval. Deze olie wordt uit de wilde zalm gehaald in een fabriek waar ze wilde zalm voor menselijke consumptie verwerken. En dit bedrijf wilde deze wilde zalmolie speciaal voor dieren gaan produceren en verkopen en dan moet er op staan dat het niet geschikt is voor menselijke consumptie. Om het ook geschikt te mogen noemen voor menselijke consumptie, moeten ze specifieke (kostbare) certificering binnen halen terwijl ze helemaal geen olie willen produceren voor menselijke consumptie maar juist voor dieren (omdat er zoveel met de gezondheid van katten en honden mis gaat doordat de balans tussen omega 3:6 niet in orde is, er een tekort is aan omega 3). De markt voor visolie voor mensen is al zo groot, ze hebben er helemaal geen belang bij om een olie van wilde zalm op de markt te brengen dat ook geschikt is voor menselijke consumptie.
Grizzly olie bevat dus niks anders dan wilde zalmolie met antioxidanten (zodat de olie niet ranzig wordt).
Visolie voor menselijke consumptie wordt vaak gedistilleerd en gereinigd en de elementen van de visolie worden uit elkaar getrokken en weer samengevoegd en de wilde zalm uit die wij gebruiken komt gewoon uit wilde zalm, wordt niet gedistilleerd, bewerkt, gereinigd omdat dit allemaal niet nodig is, de vis in schone wateren (voor zo ver je daarvan kunt spreken natuurlijk) en deze bevat nauwelijks/geen schadelijke zware metalen (niet zoals in gekweekte vis), deze olie staat dicht op gewone wilde vis en bevat nog wel meer van het goede uit vis (noot Lizzy : ik zit wat huiswerk te doen over wilde zalm olie en kom bijv. tot de ontdekking dat het nog vitamine D bevat en vitamine A, niet zoveel, maar wel iets). En deze olie bevat dus verder niks. Geen kleurstoffen, geen resten van medicijnen (zoals wel in gekweekte vis). En deze wilde zalm is dus rijker aan omega 3 vetzuren dan gekweekte zalm.
Kortom, een prettige mail wisseling!
Ik geef het nu 3 dagen aan mijn honden. Ik geef wel minder dan aangegeven staat op de verpakking want voor mijn honden is het een aanvulling, niet wegens gezondheidsredenen. Bovendien krijgen mijn honden gezonde rauwe voeding en ik denk dat de verhouding omega 3/6 niet zo slecht is. Ze krijgen hier ook 2 keer per week een vet visje. Dus ik wilde zo'n 3 dagen per week deze wilde zalmolie geven en dan 2 dagen per week een rauw visje en dat lijkt me mooi genoeg. Tot zover vinden ze het alle 3 kennelijk prima te eten. Verder kan ik er nog niks over zeggen, gebruik ik het nog te kort. Ik vind het wel prettig ruiken. Gewoon wat vissig maar geen ranzige visgeur zoals ik die ook wel eens mee heb gemaakt.
Lizzy schreef: Nee, het zit in een fles met een pomp. Ik moet zeggen dat het erg makkelijk doseert. Ik gooi het over het eten en ze vinden het lekker dus de bak wordt schoon uitgelikt.Thx!