Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irish
judith1967 schreef: En welk merk koptelefoon heb jij dan?

Neem aan dat je het  eerst heb opgebouwd,want je hond zal het voor het eerst wel raar hebben gevonden om een koptelefoon op te hebben
Poe, weet ik niet. Tis een oudje. We hadden de onderkant met ducktape vast gezet (niet aan de vacht, maar ducktape aan de beide kappen waardoor die strakker op het koppie komt) en aangezien Ivan een oude sul is ging dat allemaal prima, soms weer even goed zetten en dat was het dan wel. We hebben met opruimen een strakke oude bivakmuts gevonden en willen aankomend oud en nieuw die bivakmuts gebruiken zodat de boel nog beter blijft zitten :)
Door judith1967
Irish schreef: Poe, weet ik niet. Tis een oudje. We hadden de onderkant met ducktape vast gezet (niet aan de vacht, maar ducktape aan de beide kappen waardoor die strakker op het koppie komt) en aangezien Ivan een oude sul is ging dat allemaal prima, soms weer even goed zetten en dat was het dan wel. We hebben met opruimen een strakke oude bivakmuts gevonden en willen aankomend oud en nieuw die bivakmuts gebruiken zodat de boel nog beter blijft zitten :)
Dankje voor je antwoord

Ga zaterdag even in de bouwmarkt kijken of ze daar die gehoorbeschermer verkopen
En anders op zoek naar een 2de hands koptelefoon
Nou ms dat Marko er nog eentje heb liggen,die heeft er ooit eens eentje van de Philips gekocht was een tientje.
Door judith1967
pluk schreef: Scott krijgt een halve capsule per dag. Ik meng het poeder met een theelepel kokosolie en een snufje zwarte peper. Over de juiste dosering kun je hier meer info vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3052105
Ik geef het als extraatje, soms met een beloningssnoepje of een schepje gemalen noten. Bakje wordt hier schoongelikt  :biggrin2:
Dankjewel.
Ga ik van de week even op mijn gemakkie voor zitten :)
Door lauraV
ja ik gebruik sinds een tijdje cbd olie bij loeka
als ik na warm weer alles tegen elkaar open zet loopt ze al met de staart tussen de benen naar dr mandje in de slaapkamer ....te enge geluiden
van de buurhond , herder die zeer waaks is en blaft met een serieus intimiderend geluid , krijgt ze ook behoorlijk de zenuwen ...
en tja ...onweer ... buienradar hoef ik niet op te zoeken  ::)
hijgen , staart tussen de benen, heen en weer blijven lopen waarna ze bij de deur zielig om het hoekje kijkt  en haast in je willen kruipen .
sinds een maandje ben ik cbd olie aan het gebruiken .
2 druppels en loopt ze dan na een half uurtje nog te vaak heen en weer te lopen krijgt ze een druppeltje bij .... het is vaak inschatten en kijken hoe ze reageert .... vaak meet ik haar stress ook door te voelen aan dr voorhoofd , een soort stress thermometer van dr ...
nu durf ik het nog niet aan om deze hierboven beschreven dosering te geven met vuurwerk ...
het gaat nu ok en ben bang dat het niet genoeg helpt, met gevolg van een overspannen hond  :-\
dus eind september (laatste kermisdag hier) en met oud op nieuw vuurwerk gaat er hier een alprazolam in waarvan ik zeker weet dat het een paar uurtjes werkt ....helaas .

de 4% cbd olie bestel ik via facebook bij homemadecbdolie ... persoonlijk goede ervaring mee tegen de pijn van fibro en onrustige benen
Door Irish
judith1967 schreef: Dankje voor je antwoord

Ga zaterdag even in de bouwmarkt kijken of ze daar die gehoorbeschermer verkopen
En anders op zoek naar een 2de hands koptelefoon
Nou ms dat Marko er nog eentje heb liggen,die heeft er ooit eens eentje van de Philips gekocht was een tientje.
Voordeel van een koptelefoon t.o.v. gehoorbescherming is dat je de koptelefoon nog kan koppelen aan (klassieke) muziek. Dan heb je naast de dempende werking van de koptelefoon ook nog een andere werking dat ze ander geluid horen, namelijk de muziek. Zo krijgen ze nog minder mee van het onweer of vuurwerk :)
Door judith1967
Irish schreef: Voordeel van een koptelefoon t.o.v. gehoorbescherming is dat je de koptelefoon nog kan koppelen aan (klassieke) muziek. Dan heb je naast de dempende werking van de koptelefoon ook nog een andere werking dat ze ander geluid horen, namelijk de muziek. Zo krijgen ze nog minder mee van het onweer of vuurwerk :)
Ja idd :biggrin2:

Heb de afgelopen dagen veel lopen zoeken op i_net voor oplossingen,maar heb ook al wel gelezen dat zo gehoorbeschermer niet afdoende is. :-\
Dus dan is een koptelefoon idd een betere optie,lekker Heavy metal :D :D :D :D(neehoor grapje ;))
Door judith1967
lauraV schreef: ja ik gebruik sinds een tijdje cbd olie bij loeka
als ik na warm weer alles tegen elkaar open zet loopt ze al met de staart tussen de benen naar dr mandje in de slaapkamer ....te enge geluiden
van de buurhond , herder die zeer waaks is en blaft met een serieus intimiderend geluid , krijgt ze ook behoorlijk de zenuwen ...
en tja ...onweer ... buienradar hoef ik niet op te zoeken  ::)
hijgen , staart tussen de benen, heen en weer blijven lopen waarna ze bij de deur zielig om het hoekje kijkt  en haast in je willen kruipen .
sinds een maandje ben ik cbd olie aan het gebruiken .
2 druppels en loopt ze dan na een half uurtje nog te vaak heen en weer te lopen krijgt ze een druppeltje bij .... het is vaak inschatten en kijken hoe ze reageert .... vaak meet ik haar stress ook door te voelen aan dr voorhoofd , een soort stress thermometer van dr ...
nu durf ik het nog niet aan om deze hierboven beschreven dosering te geven met vuurwerk ...
het gaat nu ok en ben bang dat het niet genoeg helpt, met gevolg van een overspannen hond  :-\
dus eind september (laatste kermisdag hier) en met oud op nieuw vuurwerk gaat er hier een alprazolam in waarvan ik zeker weet dat het een paar uurtjes werkt ....helaas .

de 4% cbd olie bestel ik via facebook bij homemadecbdolie ... persoonlijk goede ervaring mee tegen de pijn van fibro en onrustige benen
Dankje voor je antwoord.
Ga op i-net even zoeken naar meerdere ervaringen met de CBD olie! :)
Door TomsBorders
Kaya luisterd wel graag death-metal (mijn muziek) en daar wordt ze best rustig van dus het zou kunnen werken haha.

Daarnaast kan je proberen om samen met je vriend naar buiten te gaan als je het gevoel hebt dat het bijna gaat onweren, bij de eerste onweer, meteen samen thuis komen, die slagroombus openen en iedere keer als het onweerd proberen wat lekkers te geven enzo. Het is heel moeilijk met het geluid allemaal maar ja het zou fijn zijn als je een oplossing kan vinden zeg maar dus probeer zoveel mogelijk mee te denken. Het is belangrijk dat ze het aan iets positiefs relateren natuurlijk en dat iedere keer dat het donderd dat de hond gaat watertanden, de donder als een soort clicker als het ware.
Door judith1967
TomsBorders schreef: Kaya luisterd wel graag death-metal (mijn muziek) en daar wordt ze best rustig van dus het zou kunnen werken haha.

Daarnaast kan je proberen om samen met je vriend naar buiten te gaan als je het gevoel hebt dat het bijna gaat onweren, bij de eerste onweer, meteen samen thuis komen, die slagroombus openen en iedere keer als het onweerd proberen wat lekkers te geven enzo. Het is heel moeilijk met het geluid allemaal maar ja het zou fijn zijn als je een oplossing kan vinden zeg maar dus probeer zoveel mogelijk mee te denken. Het is belangrijk dat ze het aan iets positiefs relateren natuurlijk en dat iedere keer dat het donderd dat de hond gaat watertanden, de donder als een soort clicker als het ware.
Jaa ik begrijp wat je bedoelt ;)
Waardeer het zeer dat je met mij meedenkt. ;)
Dit is niet echt leuk voor Dorian.

Maar waar ik ook een beetje meezit.
Onweer,hond is bang,ik geef slagroom ,ben ik zo bang dat ik hem beloon voor het bang zijn.
Nu is het wel zo is er onweer of vuurwerk,is er angst(hijgen,trillen zowat in me kruipen),maar zodra ik dan de slagroom dop er af haal,is het trillen wel ineens over,duurt dan maar een paar sec totdat hij de slagroom op heeft.We doen ook weleens een dot op zijn neus dan is hij even bezig en vergeet hij zijn angst. :biggrin2:
Door Kaela
judith1967 schreef: Jaa ik begrijp wat je bedoelt ;)
Waardeer het zeer dat je met mij meedenkt. ;)
Dit is niet echt leuk voor Dorian.

Maar waar ik ook een beetje meezit.
Onweer,hond is bang,ik geef slagroom ,ben ik zo bang dat ik hem beloon voor het bang zijn.
Nu is het wel zo is er onweer of vuurwerk,is er angst(hijgen,trillen zowat in me kruipen),maar zodra ik dan de slagroom dop er af haal,is het trillen wel ineens over,duurt dan maar een paar sec totdat hij de slagroom op heeft.We doen ook weleens een dot op zijn neus dan is hij even bezig en vergeet hij zijn angst. :biggrin2:
Je kunt bang zijn niet belonen. Bang zijn is een emotie en die beloon je niet. Je kunt een emotie wel versterken of remmen, maar dat werkt compleet anders als gedrag belonen of bestraffen.

Je moet niet overdrijven en ik denk dat slagroom geven niet gaat helpen. Want wat je zegt, die slagroom is zo op en je kunt geen bussen leeg spuiten voor hem.
Door judith1967
Kaela schreef: Je kunt bang zijn niet belonen. Bang zijn is een emotie en die beloon je niet. Je kunt een emotie wel versterken of remmen, maar dat werkt compleet anders als gedrag belonen of bestraffen.

Ja dat is ook zo!
Daar heb ik niet aan gedacht. :-\

Je moet niet overdrijven en ik denk dat slagroom geven niet gaat helpen. Want wat je zegt, die slagroom is zo op en je kunt geen bussen leeg spuiten voor hem.
Dan heb ik de volgende dag een doodzieke hond
Door TomsBorders
nouja, het was ook meer bij wijze van omdat je dat beschreef als een hele sterke bonus, en dat betekent dat je het misschien de eerste keer kunt doen als extra positieve ervaring. Of wat anders natuurlijk maar je schreef het zo specifiek. Het gaat erom dat ie leert in zijn angst eten aan te nemen omdat je eigenlijk alleen op die manier met spelletjes de hond er nog uit kan krijgen over het algemeen.
Het is inderdaad niet zo dat angst te belonen is maar wel goed te ondersteunen en ze zoeken meestal die steun ook op. De moeilijkheid is hem als ze zo bang zijn dat niets meer binnenkomt en dat is vaak onweer, vuurwerk en vuurwapens (jacht enzo) en eerlijk waar is dat volgens mij de moeilijkste casus.

Je kan een hond wel belonen als hij niet echt angstig is maar een klein beetje, maar dan zal die vaker net alsof doen alsof hij een beetje bang is, dat zie je wel want dan is ie enthousiast en zogenaamd angstig tegelijk dus is het gewoon aangeleerd gedrag, maar zoals jij hem beschrijft, nee dat kan je echt niet belonen.
Door spreeuwtje
Jeetje! Het is hier nog verder gegaan zie ik!
En wat herkenbaar van Dorian. Bij kiek precies hetzelfde. Ik ga denk ik ook eens kijken of ik muziek op haar kop kan zetten met een muts. Dat vind ik wel een goed plan. Of misschien vastmaken aan een soort thundercap. Ik zag dat bij dat ding de oren vrij zijn. Wellicht kun je het er aan vast naaien. Die thundercap kunnen honden doorheen kijken. Maar met wat aanpassingen is ook die helemaal donker.
In de tussentijd hier ook nog flink wat akelige nachten gehad. Door alles presteert kiek het nu om iedere nacht bij ieder geluidje te gaan blaffen. Meestal rond een uur of half 4. Hier ook een oud huis dus het hele gezin zit dan rechtop in bed.
Door judith1967
TomsBorders schreef: die van kruipt bij mij in bed of in haar bench, afhankelijk van wat ze het fijnste vind op dat moment, maar bij mij staat de bench er altijd, misschien scheelt dat wat als zijnde veilige plek voor je hond.
Als ze bij mij in bed komt dan maakt ze zich klein en als ik dan zorg dat ik haar wat ondersteun dan wordt ze wat rustiger, mogelijk dat ze zich veilig voelt of durft over te geven omdat ik het dan voor haar regel. al vind ze vuurwerk vele malen erger dan onweer.
Vergeten te zeggen:
Vorige week  s'ochtends begon het ook weer te rommelen en regenen.Marko moest eruit,want die ging naar zijn werk toe.Dorian stond inmiddels al te hijgen op de slaapkamer,dus dekbed omhoog getrokken en Dorian kom maar op bed.Hij sprong op bed en ging naast mij liggen,dus ik heb de  rest van de dekbed over hem heen gelegd en zo op zijn zij getrokken en "vastgehouden",in het begin sputterde hij een beetje tegen,maar al gauw gaf hij zich over en ging ontspannen liggen.Iniddels was het rommelen ook wel wat minder geworden,hoor.Zo hebben wij toch zo anderhalf uur nog geslapen. :biggrin2: :biggrin2:
Door judith1967
spreeuwtje schreef: Jeetje! Het is hier nog verder gegaan zie ik!
En wat herkenbaar van Dorian. Bij kiek precies hetzelfde. Ik ga denk ik ook eens kijken of ik muziek op haar kop kan zetten met een muts. Dat vind ik wel een goed plan. Of misschien vastmaken aan een soort thundercap. Ik zag dat bij dat ding de oren vrij zijn. Wellicht kun je het er aan vast naaien. Die thundercap kunnen honden doorheen kijken. Maar met wat aanpassingen is ook die helemaal donker.
In de tussentijd hier ook nog flink wat akelige nachten gehad. Door alles presteert kiek het nu om iedere nacht bij ieder geluidje te gaan blaffen. Meestal rond een uur of half 4. Hier ook een oud huis dus het hele gezin zit dan rechtop in bed.
Jaa balen he zo van die onderbroken nachten,ik ben er ook helemaal kapot door.

Ik heb heel i-net aflopen zoeken en ik kwam Alprazolam tegen en de tip Advocaat. :biggrin2:
Alprazolam ken ik niet, zal je bij de Da moeten halen.Advocaat bij de slijterij :)

Ik ga morgen wel de Phytonics Stress halen.Kijken wat dat doet bij hem.
Vannacht heeft hij nog  1 Adaptil tabletje gehad en Marko heeft de radio aan laten staan,vanmorgen wel gerommel in de lucht,maar toen ik beneden kwam lag hij lekker op zijn mand naar mij te kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door