Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door spreeuwtje
Ik ben ook benieuwd welke koptelefoon wel past. En dan nog met muziek!
@ Judith... Klinkt als ons verhaal. Een nacht met onweer is de hele nacht raak. Ik hou ontzettend van Kiek en vind het heel erg voor haar. Maar dit is soms echt niet vol te houden.  Zonder die nachten loop ik al op mijn tandvlees. Dit kan er écht niet bij.
Door judith1967
spreeuwtje schreef: Ik ben ook benieuwd welke koptelefoon wel past. En dan nog met muziek!
@ Judith... Klinkt als ons verhaal. Een nacht met onweer is de hele nacht raak. Ik hou ontzettend van Kiek en vind het heel erg voor haar. Maar dit is soms echt niet vol te houden.  Zonder die nachten loop ik al op mijn tandvlees. Dit kan er écht niet bij.
Ik heb vannacht op de bank "geslapen".Marko moest vanmorgen om 6.30 eruit.Heeft hij tenmnste nog een beetje nachtrust gehad.En ik zit nu toch werkeloos thuis,dus kan altijd overdags nog wat gaan slapen :-\
Heb gisteren ook de bench maar uit de schuur gehaald,helemaal afgedekt met zwart zeildoen,kleed erin,maar ook dat heeft niet geholpen.Dorian wilde er niet in.hij blift maar bij je staan,reageer ik niet,dan pats klimt hij op de bank,reageer ik dan nog niet,dan gaat hij bovenop je staan >:( dus ik heb hem gisteren constant van mij af moeten halen en elke keer weer in zijn mand gezet..Pfft dat riedeltje heeft zich wel 20 x herhaald. Op een gegeven moment kwam hij weer op de bank,pffft had nu echr geen puf meer,dus kijken wat hij ging doen,nu bleef hiij tegen de bankleunig staann,hijgen,dus heb het dekbed zo over mij heen gelegd dat  ik niet onder werd gekwijld ;D. Zo is hij blijven staan,totdat het wat minder werd.Dat was om 3.00 ,na een half uurtje rustig gelegen te hebben begon het onweer weer. >:( >:( Maar toen kroop hij op de bank en ging tegen mijn voeten aan liggen,wss was hij zoooo moe dat hij zich nu een beetje overgaf.
Maar ben bezig om de D.A te bereiken,kijken wat zij voor advies gaat geven.

Maar dit is echt waardeloos zo!!
We hopen maar dat het vanaf nu over is met de onweer.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 31 aug 2015, 17:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pluk
Op Facebook zag ik deze langskomen http://www.hearingprotectionshop.com/nl_NL/c-3002102/honden-gehoorkappen-gehoorbescherming/
judith1967 schreef: Dorian wilde er niet in.hij blift maar bij je staan,reageer ik niet,dan pats klimt hij op de bank,reageer ik dan nog niet,dan gaat hij bovenop je staan >:( dus ik heb hem gisteren constant van mij af moeten halen en elke keer weer in zijn mand gezet..Pfft dat riedeltje heeft zich wel 20 x herhaald. Op een gegeven moment kwam hij weer op de bank,pffft had nu echr geen puf meer,dus kijken wat hij ging doen,nu bleef hiij tegen de bankleunig staann,hijgen,dus heb het dekbed zo over mij heen gelegd dat  ik niet onder werd gekwijld ;D. Zo is hij blijven staan,totdat het wat minder werd.Dat was om 3.00 ,na een half uurtje rutig gelegen te hebben begon het onweer weer. >:( >:( Maar toen kroop hij op de bank en ging tegen mijn voeten aan liggen,wss was hij zoooo moe dat hij zich nu een beetje overgaf.
Mag ik vragen waarom je Dorian negeert en niet toelaat bij je op de bank te liggen? Juist bij angst hebben ze veel aan onze steun.
Door TomsBorders
die van kruipt bij mij in bed of in haar bench, afhankelijk van wat ze het fijnste vind op dat moment, maar bij mij staat de bench er altijd, misschien scheelt dat wat als zijnde veilige plek voor je hond.
Als ze bij mij in bed komt dan maakt ze zich klein en als ik dan zorg dat ik haar wat ondersteun dan wordt ze wat rustiger, mogelijk dat ze zich veilig voelt of durft over te geven omdat ik het dan voor haar regel. al vind ze vuurwerk vele malen erger dan onweer.
Door judith1967
Omdat hij niet rustig is,het lieftst kruipt hij in je nek en dan met die nagels lekker langs je lijf en hij kwijlt je helemaal onder
Ik had gisteravond zijn mand voor de bank neergezet,zodat ik hem kon masseren als hij naast mij(in zijn mand lag)Maar zelfs aanraken wil hij niet. Ja 2 minuutjes,daarna niet meer.

Maar in het begin mocht hij dat wel,hoor,maar hij kan niet gewoon niet rustig blijven liggen.Hij heeft geen rust in zijn lijf/koppie.De stress van het onweer wordt steeds erger nu.
Dus tja we proberen elke keer wat anders.
Door judith1967
Heb gistermiddag ook de bench weer in de huiskamer gezet.Zwart zeiloek eroverheen,enkel de voorkant op.We hebben hem onder de tafel geschoven.Maar ondanks dat hij als pup en op shows gewend is in de bench,ging hij er gisteravond niet in.
Nu net ging hij in de wc zitten(gerommel was weer wat minder,maar het regende nog flink)Na 5 minuutjes loopt hij weer in de huiskamer rond te hijgen. Heb hem mbv een speeltje in de bench gekregen(op vrijwillige basis, niks met dwang)Maar daar is tie ook alweer uit, nu ligt hij weer op zijn mand te hijgen. dus laat hem maar zo.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 31 aug 2015, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Heb vanmorgen de DA gebeld en die had het over Adaptil tabs. Daar had ik gisteren op i-net ook over gelezen. Vanmiddag er al eentje gegeven ,vanavond nog eentje en maar kijken hoe hij het er op doet.
Laatst gewijzigd door judith1967 op ma 31 aug 2015, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Vanmorgen om kwart over 7 hoorde ik onweer gerommel en Dorian kwam alweer naar boven. Ben maar naar beneden gegaan zodat Marko nog lekker kon uitslapen. Ben om kwart over 8 naar buiten gegaan,nog wel beetje gerommel,maar ver in de verte en Dorian had daar geen last meer van. Vrolijk liep hij in het park en ging lekker liggen rollen in het natte gras!

Al snel klaarde de lucht weer op ,en ik ben boodschappen gaan doen,daarna even naar Schiedam voor wat reptielen voer en ik moest haarverf hebben.Omdat de zon scheen en een mooi lucht,dacht ik nog nou kan Dorian thuis blijven komt geen onweer.

Nou dat denk ik dus nooit meer,toen we onze auto in Schiedam parkeerde,begon het te storten en te flitsen en donderen  >:( >:(
Heel snel voer gehaald en toen gelijk weer terug.

Toen we thuis kwamen stond Dorian  te hijgen bovenaan de trap en toen we boven kwamen zagen wij dit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voordat hij naar boven ging is hij beneden ook nog bezig geweest :-[

Afbeelding

Afbeelding

Als hij nu wat van zijn eigen speeltjes sloopt,maar moet echt iets van ons zijn. Hij heeft van de ventilator het snoer doorgebeten  :(
Ik haal gelukkig  van de apparaten die ik niet gebruik de stekker uit het stopcontact.

Zo vervelend wat stress bij een hond kan doen  :(  :(

Toen ik vanmorgen het aan de kapster vertelde had zij het over ValiumValeriaan van VSM . :-\

Nou heb ik nog èèn optie om te  proberen;Dorian dan voortaan maar s'nachts boven te laten slapen,ik heb dat nooit gewild,want tis zo kippehokkie daar boven maargoed als Dorian zich daar prettiger bij voelt. Even wachten tot we in okt.ons  dakkapel krijgen,dan hebben we wat meer ruimte boven.En kan ik daar een mand voor hem neerzetten.
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 03 sep 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pluk
Ach jee, wat zal hij bang geweest zijn

Gebruiken jullie al kurkuma?
Ik heb namelijk het idee dat dit Scott net even wat minder schrikachtig, wat meer stabiel maakt. Het zal lang niet alles oplossen maar alle kleine beetje helpen toch?
Daarnaast gebruik ik Puur geslachtsdrift alleen nog als het echt niet anders kan, daarvan werd Scott echt een watje. Dus misschien ook nog de moeite om te kijken wat je op dit vlak geeft.
Door judith1967
pluk schreef: Ach jee, wat zal hij bang geweest zijn

Gebruiken jullie al kurkuma?
Ik heb namelijk het idee dat dit Scott net even wat minder schrikachtig, wat meer stabiel maakt. Het zal lang niet alles oplossen maar alle kleine beetje helpen toch?
Daarnaast gebruik ik Puur geslachtsdrift alleen nog als het echt niet anders kan, daarvan werd Scott echt een watje. Dus misschien ook nog de moeite om te kijken wat je op dit vlak geeft.
Kurkuma gebruik ik (nog) niet.Wat zou Kurkuma kunnen betekenen in deze situatie?
Dat is poeder,toch en war kan ik dat krijgen

Puur geslachtsdrift is toch meer voor oversekste honden?

Ik kom ook vaak CBD olie tegen?
Is dat ook wat om te geven(als ik weet dat er onweer op komst is)want dat werkt volgens mij ook wel snel
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 03 sep 2015, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pluk
judith1967 schreef: Kurkuma gebruik ik (nog) niet.Wat zou Kurkuma kunnen betekenen in deze situatie?
Dat is poeder,toch en war kan ik dat krijgen
In de periode dat ik geen kurkuma gaf was Scott wat schrikachtiger als daarvoor. Na wat gegoogle kwam ik tegen dat Kurkuma ook wel tegen depressies wordt gebruikt.
Depressie
In de chinese geneeskunde is curcuma hoofdingrediënt van een kruidenformule tegen depressie. curcumine is vetoplosbaar en heeft geen moeite de bloedhersenbarrière te passeren. In diermodellen voor depressie is aangetoond, dat curcumine in een orale dosis van 5 en 10 mg/ kg/dag depressief gedrag significant vermindert [34]. curcumine remt het enzym monoamineoxidase (MAO) en verhoogt de activiteit van serotonine, noradrenaline en dopamine in de hersenen. De dosis van 10 mg/kg/dag zorgde voor aanmerkelijke stijging van de serotonine- en noradrenalinespiegels in frontale cortex en hippocampus evenals van de dopaminespiegel in frontale cortex en striatum. Deze hersengebieden zijn belangrijk voor emotie, motivatie, leren en geheugen.
Sindsdien geef ik Scott weer dagelijks kurkuma en hij is wat stabieler. Bijv sneller herstellen van de schrik bij een dichtklappend raam. Voorheen kwam hij tegen me aan hangen, nu schrikt hij wel maar herstelt direct. Ik snap dat dit niet vergelijkbaar is met donder en bliksem, maar wie weet.

Ik gebruik deze van De Tuinen: http://www.detuinen.nl/natures-garden-curcuma-400mg.html. Aardig aan de prijs, maar ik vind het wel makkelijker doseren zo. Bij de Tuinenn hebben ze ook losse poeder.
judith1967 schreef: Puur geslachtsdrift is toch meer voor oversekste honden?
Onder andere. Ik heb het Scott een tijdje gegeven ivm reu-reu agressie (iom gedragstherapeut). Scott werd hier juist onzekerder door, dus we zijn er vrij snel weer mee gestopt. Maar stel je geeft zoiets ivm een loopse teef of zo, dan zou ik er dus mee stoppen.

CDB olie heb ik geen ervaring mee.
Door Neally
Het is nog tijd genoeg om zelf iets in elkaar te frutselen met een oude koptelefoon. (die kun je misschien wel 2e hands kopen en pasklaar voor haar maken)
Ons Josje werd de laatste paar jaar van haar leven ook panisch (eigenlijk was ze er hartstikke kwaad op) voor onweer en vuurwerk.
Waar ze nog het meest baat bij had was in de badkamer liggen, nadat ze eerst de boel had proberen weg te blaffen.
De laatste twee jaar heb ik oudjaar samen met haar in de badkamer gevierd. Minder geluid en helemaal donker.

Succes, want t is niks aan als je hond zo van streek is.
Door judith1967
pluk schreef: In de periode dat ik geen kurkuma gaf was Scott wat schrikachtiger als daarvoor. Na wat gegoogle kwam ik tegen dat Kurkuma ook wel tegen depressies wordt gebruikt. Sindsdien geef ik Scott weer dagelijks kurkuma en hij is wat stabieler. Bijv sneller herstellen van de schrik bij een dichtklappend raam. Voorheen kwam hij tegen me aan hangen, nu schrikt hij wel maar herstelt direct. Ik snap dat dit niet vergelijkbaar is met donder en bliksem, maar wie weet.

Ik gebruik deze van De Tuinen: http://www.detuinen.nl/natures-garden-curcuma-400mg.html. Aardig aan de prijs, maar ik vind het wel makkelijker doseren zo. Bij de Tuinenn hebben ze ook losse poeder.
Ik kan ook niet echt een vinger leggen op Dorian's gedrag.
Zodra het gaat onweer,raakt hij gestressed(hijgen en  slopen)maar zodra de onweer wegebt,wordt hij ook rustiger. Meestal is hij na een half uurtje wel weer rustig en gaat gewoon lekker op zijn mand liggen(tuurlijk zit de stress nog wel in zijn lijffie,maar hij oogt weer relaxed)Het slopen is ook puur als hij alleen thuis is en hij ons niet heeft voor steun.Want vanmorgen ging het hier weer stortregene en donderend,hij vlucht naar boven ,maar we krijgen hem niet meer naar beneden,ik moest weg maar Marko was thuis en die zat beneden en Dorian boven. maar hij blijft dan boven staan hijgen,maar slopen doet hij dan (gelukkig) niet. Op oudejaarsavond doe ik voerspelletjes met hem daar is tie dan goed mee af te leiden.Wat ook helpt is een bus van dat spuitslagroom,zodra hij hoort dat ik daar de dop vanafaf doe,stopt hij geheid met trillen en is helemaal gefocust op de bus.Maarja is niet goed voor hem :-X

Thnx voor de link,komt goed uit,heb nog een kadobon van de Tuinen(en wist niet wat ik  ervoor moet kopen,nu wel :biggrin2:)
Hoeveel zou ik dan moeten geven?
Gewoon 2 x daags 1?
Doe jij het over zijn voer of zo geven?
Laatst gewijzigd door judith1967 op do 03 sep 2015, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
Neally schreef: Het is nog tijd genoeg om zelf iets in elkaar te frutselen met een oude koptelefoon. (die kun je misschien wel 2e hands kopen en pasklaar voor haar maken)
Ons Josje werd de laatste paar jaar van haar leven ook panisch (eigenlijk was ze er hartstikke kwaad op) voor onweer en vuurwerk.
Waar ze nog het meest baat bij had was in de badkamer liggen, nadat ze eerst de boel had proberen weg te blaffen.
De laatste twee jaar heb ik oudjaar samen met haar in de badkamer gevierd. Minder geluid en helemaal donker.

Succes, want t is niks aan als je hond zo van streek is.
Ga zaterdag naar de bouwmarkt,mss hebben die ze.En anders even op een rommelmarkt of via mp ;)
Ging Dorian maar in de badkamer/wc of in zijn bench,dat is allemaal donker,maar doet hij niet.
Nou hebben wij ook een oud huis dus qua isolatie 3 x niks :-[  Het enige wat redelijk goed geluiddicht is is de voorraadkast,daar ga je een trapje af en ligt onder de trap,maar daar durft hij niet in,vanwege het (open) trapje)

Ik vind het vreselijk zielig om Dorian zo te zien :(
Door pluk
judith1967 schreef: Thnx voor de link,komt goed uit,heb nog een kadobon van de Tuinen(en wist niet wat ik  ervoor moet kopen,nu wel :biggrin2:)
Hoeveel zou ik dan moeten geven?
Gewoon 2 x daags 1?
Doe jij het over zijn voer of zo geven?
Scott krijgt een halve capsule per dag. Ik meng het poeder met een theelepel kokosolie en een snufje zwarte peper. Over de juiste dosering kun je hier meer info vinden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg3052105
Ik geef het als extraatje, soms met een beloningssnoepje of een schepje gemalen noten. Bakje wordt hier schoongelikt  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door