Nu nog geduld hebben tot hij rijp is
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Ligaa schreef: Al mijn spruiten worden aangevreten door koolrupsen, bah. En dan heb ik het niet over 5 die je er met de hand af kan plukken, maar soms wel 100 tegelijk. 'Natuurlijk' bestrijdingsmiddel werkt niet en ze blijven komen. Jakkes.Daarom doe ik geen spruiten meer, eigenlijk helemaal geen kolen meer
Eerste rodekool ook geoogst: 2,5 kg.En ik heb er nog 3.
![]()
judith1967 schreef: Nou dan heb jij mazzel zegWat is het eigenlijk dat het zo dramatisch is en zo verspreid, zo te horen is het in Nederland en België aan de gang.
Hier al behoorlijk bruine takken,zie het met de dag erger worden
Hoop voor je dat ze jouw buxussen overslaan dan.![]()
Ligaa schreef: Al mijn spruiten worden aangevreten door koolrupsen, bah. En dan heb ik het niet over 5 die je er met de hand af kan plukken, maar soms wel 100 tegelijk. 'Natuurlijk' bestrijdingsmiddel werkt niet en ze blijven komen. Jakkes.Hier ook
Eerste rodekool ook geoogst: 2,5 kg.En ik heb er nog 3.
![]()
Barbaravh schreef: Wat is het eigenlijk dat het zo dramatisch is en zo verspreid, zo te horen is het in Nederland en België aan de gang.http://www.staartploeg.nl/2-staartploeg ... xusplanten
lianneke schreef: Daarom doe ik geen spruiten meer, eigenlijk helemaal geen kolen meerDe rode kool ging eigenlijk heel erg goed (en is dus ook goed haha) en wordt nauwelijks aangevreten, maar die spruiten zijn ze helemaal gek van.![]()