Hoi Shiva, heef jullie kat toen ook antibiotia gehad?
Het is zeker dat Brutus nog geen botvliesontsteking heeft. Maar, hij heeft wel vieze ontstekende wonden en dat is de reden dat de dierenarts vond dat we hem antibiotica moesten geven, om te voorkomen dat hij botvliesontsteking zou krijgen. Dat zou vooral gevaarlijk zijn omdat zijn staart aan zijn ruggegraad vast zit, geloof ik en het dus in zijn ruggegraad kon overslaan (of zoiets).
Maar goed, Leo heeft gisterenavond een spalk aangelegd waar Brutus totaal geen last van heeft en hem juist wel lekker schijnt te zitten. Hij draagt zijn staart weer fier omhoog. We hebben zijn staart overigens twee maal in de soda gehangen gisteren en de wonden zijn minder pussig nu.
Aangezien we pas voor volgende week dinsdag een afspraak hebben voor de amputatie, kijken we het tot maandag dus gewoon aan. Mocht het spontaan ineens veel beter gaan met zijn staart, dan gaat zijn staart er dinsdag niet af. Ik kan wel eigenwijs zijn als de pest, maar ik zit niet te wachten op WEER een operatie. Als het een twijfelachtige toestand is of als het slecht gaat, dan gaat zijn staart er volgende week zeker wel af.
De DA vond dus dat de staart eraf moest omdat de wonden er rot uitzagen en de breuk erg dik was geworden. Blijkbaar zag hij het ook niet meer zitten dat dit nog eens wat ging worden.
We zullen dus tot dinsdag wel zien! Voorlopig zit mijn ventje weer aan de antibiotica. Weer zo'n gezellig breedspectrum kuur....

. Hij gaat dus weer aan de probiotics en na de kuur aan de Cat's Claw. Ik denk dat ik hem dan ook maar weer eens een weekje of 2 op de groene leem zet. Dat kan toch ook pas NA de antibiotica kuur, toch?
Groetjes, Lizzy en bedankt allemaal voor het meeleven!