Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Balen zeg >:(
Jullie hebben van alles geprobeerd om zijn staart te redden,maar jammer genoeg is dit niet gelukt.
Nu ook nog die keelontsteking erbij,wat moet je nu nog verder?
Zoals Paulus zegt,het is niet het einde van de wereld.
Wedden dat jullie net zoveel van Brutussie houden zonder staart ;)
Door ine
Ben het met de vorige sprekers eens!! Wat kan ik nog toevoegen?
Voor nu lijkt alles hopeloos en ellendig, over 2mnd, ben je blij, dat alles weer goed gaat!!
Ik zou me ook Kl... voelen hoor, mag ook best, maar niemand heeft er wat aan, laat staan de honden!!
Kop op meis! Alles komt goed, kan ook niet anders met zulke baasjes!! :-* :-* :-*
Sterkte en ga even in de schuur staan timmeren, als het je teveel wordt!! Of knal er hier wat uit!! ;)
Door moniek
Hoi Leo en Lizzy,

Dat is inderdaad mega-balen voor jullie en Brutus maar ik denk ook dat het de beste oplossing nu is. Als de dierenarts al bang is voor botvliesontsteking dan denk ik dat jullie er goed aan doen om de staart te laten amputeren (want als ie eenmaal botvliesontsteking heeft ben je nog veel verder van huis).
Ik wens jullie en Brutus veel sterkte en succes.

groetjes van Moniek
Door avalon
Het zit je echt niet mee he liz. Maar als straks de staart eraf is heeft Brutus ook geen pijn meer, dat is de positieve kant van het verhaal. Er schijnen trouwens ook kragen te zijn die gevuld worden met lucht, dat is voor de hond veel prettiger en hij zal minder omverlopen in huis. Deze kragen kunnen ze niet omheen, sommige dierenartsen verhuren deze (ze zijn wel duur). Ik wens je heel veel sterkte met brutus (t arme beessie die zit het ook niet mee). :-* :-* :-*
Door SHIVA
hoi lizzy en leo zwaar balen zeg ook voor brutus .
nu heb ik even een domme vraag maar is het zeker dat brutus botvlies ontsteking ga krijgen en moet die staart geamputeerd worden?
ik vraag dit namelijk omdat onze kat op een leeftijd van 8 mnd zijn pootje heeft gebroken
en ook hij is 2 keer gespalkt en uiteindelijk heeft hij de spalk er zelf afgeknaagt en er zat daar een vieze onstekeing onder op de plaats van de breuk.
terug naar de da en ook zijn advies was amputeren
maar eerst moest de wond goed genezen.
dat hebben we gedaan maar die kat ging ook steeds beter op zijn pootje lopen en iedere keer hadden wij zoiets van nog even aankijken zolang hij er geen last van heeft even het amputeren uitstellen
nu zijn we ruim 8 jaar verder hij heeft een scheef pootje met een rare bobbel maar zijn poot heeft hij nog steeds
volgens de da moest hij dus ook botvlies ontsteking hebben gekregen vandaar die amputatie
maar ik ben achteraf nog steeds blij dat hij zo smerige wond had wat eerst genezen moest zodat we konden zien dat het gewoon goed ging
nu is niet ieder dier het zelfde maar kan je het ook niet even aankijken hoe dit zich ontwikkeld
amputeren kan altijd nog of zit ik er nu goed naast
inieder geval heel veel sterkte
gr shiva
Laatst gewijzigd door SHIVA op di 16 dec 2003, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
Hoi Shiva, heef jullie kat toen ook antibiotia gehad?

Het is zeker dat Brutus nog geen botvliesontsteking heeft. Maar, hij heeft wel vieze ontstekende wonden en dat is de reden dat de dierenarts vond dat we hem antibiotica moesten geven, om te voorkomen dat hij botvliesontsteking zou krijgen. Dat zou vooral gevaarlijk zijn omdat zijn staart aan zijn ruggegraad vast zit, geloof ik en het dus in zijn ruggegraad kon overslaan (of zoiets).

Maar goed, Leo heeft gisterenavond een spalk aangelegd waar Brutus totaal geen last van heeft en hem juist wel lekker schijnt te zitten. Hij draagt zijn staart weer fier omhoog. We hebben zijn staart overigens twee maal in de soda gehangen gisteren en de wonden zijn minder pussig nu.

Aangezien we pas voor volgende week dinsdag een afspraak hebben voor de amputatie, kijken we het tot maandag dus gewoon aan. Mocht het spontaan ineens veel beter gaan met zijn staart, dan gaat zijn staart er dinsdag niet af. Ik kan wel eigenwijs zijn als de pest, maar ik zit niet te wachten op WEER een operatie. Als het een twijfelachtige toestand is of als het slecht gaat, dan gaat zijn staart er volgende week zeker wel af.

De DA vond dus dat de staart eraf moest omdat de wonden er rot uitzagen en de breuk erg dik was geworden. Blijkbaar zag hij het ook niet meer zitten dat dit nog eens wat ging worden.

We zullen dus tot dinsdag wel zien! Voorlopig zit mijn ventje weer aan de antibiotica. Weer zo'n gezellig breedspectrum kuur.... :(. Hij gaat dus weer aan de probiotics en na de kuur aan de Cat's Claw. Ik denk dat ik hem dan ook maar weer eens een weekje of 2 op de groene leem zet. Dat kan toch ook pas NA de antibiotica kuur, toch?

Groetjes, Lizzy en bedankt allemaal voor het meeleven!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door SHIVA
ja lizzy mijn kat kreeg ook antibiotica
en op zijn pootje zat precies op de breuk een hele groote bobbel niet normaal meer en de wond zag er net zo uit als bij brutus stinken wat het deed net een verotings lucht
ik heb het met soda en een zalfje van vsm behandeld maar ook de pillen gegeven
binnen 3 dagen begon de wond er beter uit te zien en binnen een week begon hij zijn poot goed te belasten
hij verdient nu dan wel niet een schoonheidsprijs
met zijn pootje en het zal altijd wel een zwakke plek blijven maar tot heden gaat het nog steeds goed
wonderen bestaan dus en ik hoop voor jullie dat dat ook zo is
gr shiva
Door Lizzy
Pfff, wie weet Shiva! Wie weet is er ook nog goede hoop voor onze Brutie! Ik houd jullie zeker op de hoogte. Vandaag heeft hij een goede dag gehad.
Groetjes, Lizzy
Door Eidos
Jeetje lizzy, wat toch een gedoe elke keer he ..

Ik zou inderdaad even afwachten hoe het verder gaat met brutus... Opereren kan altijd nog.

En jaren geleden ( ik was 17 ) ben ik aangereden terwijl ik met een vriendin op mijn scooter reed,.. ik had een dikke gebroken duim, die toen in een gipsspalk werd gezet, tot op de dag van vandaag is die duim nog steeds dikker dan de ander en zit er een bult op, maar ik kan er weer alles mee. En bult zegt dus niets. De wonden gewoon behandelen.. en kijken hoe het verder gaat...
En niet te snel de moed verliezen... als het echt niet gaat dan weet je dat snel genoeg ... en ook zonder staart zal brutus erg gelukkig zijn bij zulke goeie en lieve baasjes zoals jullie !!!

Liefs barbara
Door qyan
godsamme lizzy :'(
ik hoop uiteraard voor jullie en voor brutus dat de staart toch nog goed geneest en de wonden natuurlijk ook en dat een eventuele operatie niet nodig is.
maar komt het wel tot een amputatie, het zei zo! en brutus zal dan van de pijn verlost zijn :-*
nou, nogmaals sterkte en geef hem maar een knuffel :-*
Door Gaitkeeper
Heb alles gevolgd en wil jullie alleen maar even sterkte wensen, wat de toekomstige beslissingen ook zullen zijn.
Door Lizzy
Dank je wel allemaal, voor het meeleven. Heel lief van jullie. En Barbara, thanks voor het hart onder de riem! Vandaag hebben we eigenlijk een heel goede dag met Brutie gehad. Zijn wonden beginnen al een beetje dicht te gaan (hetgeen mij gelijk doet afvragen of we niet te snel zijn geweest met de antibiotica-kuur maar ala, da's toch een koe in zijn kont kijken - oftewel "achteraf"). Hij lijkt ook geen pijn te hebben vandaag en deze spalk (Leo, ff een foto!) zit 'm goed. Dus, met een beetje heel erg veel mazzel hoeft tie niet geopereerd te worden! Ik duim me suf!
Groetjes, Lizzy
Door moniek
Owh Lizzy, dat zou toch helemaal geweldig zijn. Ik duim met jullie mee hoor.
Door Truus
Lizzy schreef: Dank je wel allemaal, voor het meeleven. Heel lief van jullie. En Barbara, thanks voor het hart onder de riem! Vandaag hebben we eigenlijk een heel goede dag met Brutie gehad. Zijn wonden beginnen al een beetje dicht te gaan (hetgeen mij gelijk doet afvragen of we niet te snel zijn geweest met de antibiotica-kuur maar ala, da's toch een koe in zijn kont kijken - oftewel "achteraf"). Hij lijkt ook geen pijn te hebben vandaag en deze spalk (Leo, ff een foto!) zit 'm goed. Dus, met een beetje heel erg veel mazzel hoeft tie niet geopereerd te worden! Ik duim me suf!
Groetjes, Lizzy
Gelukkig beter nieuws ;)
We blijven duimen hoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door