Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Whoofer mag ook absoluut NIET meer springen van Dorit en dat is inderdaad heel lastig. Whoofer wil ook persee zelf de auto in springen. En, nu staat zij dus in de springhouding wanneer we haar op gaan tillen en dan doen we haar dus steeds toch pijn. Heeeel vervelend. We gaan al kijken of we een soort draag/optil contructie kunnen maken. De banken liggen hier 's nachts nu trouwens ook op de zijkant gekanteld.... want Whoofer springt 's nachts nog wel eens op de bank. Huishouden van Jan Steen hierow!
Ja, wij moesten Timmie ook beletten op de bank te springen en hebben haar een poosje in de puppyren gedaan.
Het werd overigens wel even erger na de behandeling. We werden er helemaal wanhopig van, maar toen werd het minder.
geer schreef: Cursus hoe til je een Basset zonder de rug te krommen:

Men neme een stevig laken, of een grote handdoek. Men knippe er vier gaten in, met plaatse de poten van de Basset in de gaten en met tille het laken op..
geer, heb je tovallig ook nog een cursus achter de hand hoe een dober op te tillen van 40 kilo ;D :-X
Nou...moet eigenlijk op dezelfde manier kunnen (als je het maar met z'n tweeen doet)... Het gaat erom dat die poten door het laken bungelen, en ze dus niet moeilijk kunnen gaan doen zodra ze boven de grond hangen.
Maar 't was maar even een Crea-bea ingeving hoor ;D
geer schreef: Nou...moet eigenlijk op dezelfde manier kunnen (als je het maar met z'n tweeen doet)... Het gaat erom dat die poten door het laken bungelen, en ze dus niet moeilijk kunnen gaan doen zodra ze boven de grond hangen.
Maar 't was maar even een Crea-bea ingeving hoor ;D
ja ok, maar hoe doe je het in godsnaam alleen, dat beest is inmiddels echt niet meer te tillen :-X ;D
laat zich trouwens ook niet meer tillen, heel gevecht
dus geer, kom op, nu nog een crea bea voor alleen tillen ;D ;)
Met Whoofer gaat het trouwens geweldig! Zij is weer 99% van wat zij voor haar rug pijn had. Ze wil weer spelen en af en toe rennen en ze heeft gewoon duidelijk geen pijn meer. Des te moeilijker wordt het om haar nu rustig te houden! Maar, we doen ons best!
qyan schreef: geer, heb je tovallig ook nog een cursus achter de hand hoe een dober op te tillen van 40 kilo ;D :-X
Hoi wendy,

Mijn dierenarts heeft een beauceron met HD. Ze heeft een loopplank gemaakt voor haar hond. Ze kan hem onmogelijk in de auto tillen, ik denk dat ze ongeveer net zoveel weegt als haar hond. Dit werkt voor haar goed.

En Lizzy die ene stoel die hier verboden terrein is voor de honden dekken we af met aluminiumfolie, werkt bij de honden perfect, bij de kat van mijn moeder niet maar tis het proberen waard?
Femke schreef:

Hoi wendy,

Mijn dierenarts heeft een beauceron met HD. Ze heeft een loopplank gemaakt voor haar hond. Ze kan hem onmogelijk in de auto tillen, ik denk dat ze ongeveer net zoveel weegt als haar hond. Dit werkt voor haar goed.

En Lizzy die ene stoel die hier verboden terrein is voor de honden dekken we af met aluminiumfolie, werkt bij de honden perfect, bij de kat van mijn moeder niet maar tis het proberen waard?
femke, de auto intillen is het probleem niet.
eerder 3 korte trappen van 6 treden per trap.
maar we hebben geoefend en begin inmiddels alweer aardig aan het gewicht te wennen.
eerste dagen vreselijke rugpijn, maar nu gaat het wel.
we hebben al die tijd verkeerd getild, waardoor qyan het niet prettig vond om getild te worden en dus in gevecht ging.
we hebben nudus geleerd hoe we wel moeten tillen.
Lizzy schreef: Met Whoofer gaat het trouwens geweldig! Zij is weer 99% van wat zij voor haar rug pijn had. Ze wil weer spelen en af en toe rennen en ze heeft gewoon duidelijk geen pijn meer. Des te moeilijker wordt het om haar nu rustig te houden! Maar, we doen ons best!
super lizzy!!!! :D
idd, rustig houden is nu nog moeilijker, maar zal moeten lukken.
dat geval hier krijgen we ook steeds m9oielijker rustig, wordt met de dag erger ;D
Hee, ik ga die alu-tip proberen Femke! Thanks! Het gaat tot nu toe goed om Whoofer rustig te houden. Het enige probleem is alleen de auto in tillen. Normaal springt ze daar natuurlijk in (met behulp van ons waarbij we haar aan haar tuigje naar binnen "slingerde"). Nu moet zij getild worden en dat vindt ze dus vreselijk! En, ze vindt dat ook pijnlijk, terwijl we haar toch volgens de "Dorit manier" erin tillen... We gaan nu een loopplank voor haar maken (in twee delen met scharnieren zodat we deze dus de auto in kunnen klappen).
Groetjes, Lizzy
Vandaag terug geweest naar Dorit Aharon voor controle voor Whoofer (ook dat nog!). En, op eerste consult met Pinkel (Dorit wilde haar graag zien omdat Pinkel mishandeld is en aan wat gedragsproblemen lijdt).

Met Whoofer gaat het erg goed. Zij liep weer behoorlijk goed en stond nog steeds recht. Dat dachten we wel want Whoofer is weer een vrolijke hond momenteel! Ze wil weer spelen enzo. Dus dat gaat goed.

Pinkel..... Ach, arme Pinkel..... Dorit kon voelen dat Pinkel vooral aan linker zijde te grazen was genomen (ze is vooral geschopt omdat de vorige "baas" haar een "meutje van een hond" vond). Haar ribben stonden niet goed, haar rug stond niet goed en was ook pijnlijk bij betasten en haar nek stond ook niet goed.

Ik moest Pinkel haar koppie recht houden en Dorit heeft het e.e.a. recht gezet. Pinkeltje keek mij echt aan van "OK, als jij zegt dat ik in goede handen ben, dan vertrouw ik daar maar op". Ze keek me dus vol vertrouwn in mijn ogen. Op een gegeven moment moest Dorit vrij hardhandig iets in haar nek recht zetten en toen hoorde ik KNAK en piepte Pinkel wel behoorlijk. Nah, dat was janken geblazen voor mij. Zit die lieve hond (Waarvan Dorit ook zei dat het bijzonder was hoe zij vertrouwen heeft in de mens, ondanks haar slechte ervaringen) me met vertrouwen in de ogen te kijken, wordt haar WEER pijn aangedaan..... :'(

Maar OK, ik moet zeggen dat Pinkel heel snel herstelde en zich daarna op een ongelofelijke manier ging ontspannen! Ze liet haar koppie in mijn handen vallen en lag echt te doezelen terwijl Dorit bezig was met haar! Dat is uniek want Pinkel is altijd alert!

Over twee weken moeten we terug komen met Pinkel. Ik ben benieuwd of we veranderingen op zullen merken in haar gedrag! Of misschien in haar onzindelijkheid, wie zal het zeggen?!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door