Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Als alles goed gaat geraak ik morgen EINDELIJK nog eens op de bloemenmarkt (na 10 weken er niet te geraken omdat er telkens wat tussen kwam  ::) )
Dus wil ik op jacht gaan naar leuke dingen om nog in de moestuin te zetten.
Straks al eerst maar even kijken om al het onkruid weer uit te trekken :s
Want als er iets is wat snel groeit is het onkruid!!!!
En in mei was mijn nieuwe  moestuin alleen maar onkruid. Mijn buurvrouw is net begonnen en daar staat het onkruid op 100 m2. nu een meter hoog. Ik moet wel hard werken om het onkruid de baas te blijven.
monster schreef: En in mei was mijn nieuwe  moestuin alleen maar onkruid. Mijn buurvrouw is net begonnen en daar staat het onkruid op 100 m2. nu een meter hoog. Ik moet wel hard werken om het onkruid de baas te blijven.
oh maar die buurvrouw had ik toch al wel eens aangesproken dan hoor...
orinake schreef: oh maar die buurvrouw had ik toch al wel eens aangesproken dan hoor...
Zou ik ook doen, als het onkruid in het zaad staat... Kan niemand het maaien?
Hier ook veel werk aan het onkruid, maar als je het bijhoudt valt het goed mee.
De eerste courgettes kunnen vandaag getrokken worden. Ook de pompoen gaat goed.
Eerste tomaten hangen, dus die mogen snel rood worden. Tegen dan hebben we ook massa's komkommers.
Paprika en aubergine krijgen hun eerste bloemetjes.
Erwten kunnen bijna getrokken worden, stokbonen komen net boven de grond, stuikboontjes eergisteren opnieuw gezaaid, die zijn niet op gekomen.
Alle kolen doen het goed, alsook het witloof staat mooi.
Prei kan bijna herplaatst worden.
Vroege aardappelen zijn aan het afsterven, nog een aantal weken en dan mogen die de grond uit. Al even gevoeld en er hangen er voldoende aan.
Gisteren een kilo frambozen getrokken, die zijn lekker met yoghurt of een ijsje  ;D
Van de aalbessen hadden we dubbel zoveel opbrengst als vorig jaar, daar kunnen we weer een jaartje lekkere gelei van eten.
De pruimelaar doet het minder goed, heel veel vruchten hangen verdroogd aan de boom.

Lekker druk in de tuin  :)
orinake schreef: Ik ga mijn wortels straks of morgen verder uit doen, enig idee wat ik daar in de plaats kan zetten?
Het was beter om iets anders in de plek te zetten dacht ik he?
Je kunt er nieuwzeelandse spinazie zaaien. Daar is dit het perfecte seizoen voor.
*Lia* schreef: Hoe hoog laten jullie de tomatenplanten worden??  Ze groeien als gekken nu. Aan de onderste trosjes zitten al kleine tomaatjes.
ik heb ze op ca 1,75m getopt. geen idee of dat goed is, maar ik vond dar er genoeg bloemen en tomaten aanzaten
Lida. S schreef: ik heb ze op ca 1,75m getopt. geen idee of dat goed is, maar ik vond dar er genoeg bloemen en tomaten aanzaten

Oh, zo hoog ?? Ik schat de grootste op 1.60 mtr.  Dus nog ff wachten dan maar.
Vraagje: in mijn broccoli van vorig jaar kwam maar 1 broccoli. In die ik nu heb, komen er een heleboel. Nu is de bovenste het grootste en ik denk dat ik die rap moet oogsten, anders gaat ie bloeien. Kan ik die gewoon eraf snijden en groeit de rest dan door?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door