Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique schreef: Ai, spinmot, die hebben wij ook ooit in de tuin gehad.
Spinmot, aaaah. Ik zal eens even kijken of ik daar iets aan wil doen. De ergste invasie lijkt voorbij en ik geloof niet dat het me verder in de weg zit.

Ik heb vandaag de slakkenborstels binnen gekregen en rondom mijn aardbeienkuip gedaan. Nu nog even net halen vanwege de vogels. En dan maar zien of het lukt dat de aarbeien dit jaar voor ons zelf zijn  :biggrin2:
Kaela schreef: Spinmot, aaaah. Ik zal eens even kijken of ik daar iets aan wil doen. De ergste invasie lijkt voorbij en ik geloof niet dat het me verder in de weg zit.

Ik heb vandaag de slakkenborstels binnen gekregen en rondom mijn aardbeienkuip gedaan. Nu nog even net halen vanwege de vogels. En dan maar zien of het lukt dat de aarbeien dit jaar voor ons zelf zijn  :biggrin2:
Slakkenborstels?
Kaela schreef: Spinmot, aaaah. Ik zal eens even kijken of ik daar iets aan wil doen. De ergste invasie lijkt voorbij en ik geloof niet dat het me verder in de weg zit.

Daar wil je wel wat aan doen, want anders zitten er volgend jaar 3x zoveel. Nadat je boom kaal is zijn die gevallen op een dag weg, maar zit wel alles onder de dikke webben.
Angelique schreef: Daar wil je wel wat aan doen, want anders zitten er volgend jaar 3x zoveel. Nadat je boom kaal is zijn die gevallen op een dag weg, maar zit wel alles onder de dikke webben.
Maar dat heb ik nog nooit gehad, terwijl ik elk jaar van die rupsjes in de wilg heb. Hij is nog nooit helemaal kaal geworden en webben heb ik ook nog nooit gezien. De invasie lijkt nu ook weer op zijn retour en er zit nog best wat blad aan.
keetje schreef: Slakkenborstels?
Ja deze:

http://www.borstelshop.nl/slakkenborstels-1.html

Ik heb mijn aardbeien nu nog in een specikuip staan en heb het er onderaan omheen gelegd. Dat zou voldoende moeten zijn. Ik ga ze ook op mijn bakken maken als ik zover ben.
Ik ga me eens verdiepen in die borstels. Ik heb nu om sommige bakken koper(plak)band en dat lijkt ook te helpen. Maar soms gaat het dus niet met die koperstrips en dan zijn die borstels wel handig. Bijv gekoppeld op de MMbak.
gisteren 2 worteltjes uitgetrokken om te kijken of ze al goed zijn :)
En jawel :)
Morgen ga ik er maar uit de grond halen denk ik, voor vanavond heb ik nog spaghetti, dus kunnen ze nog maar beter een dagje langer in de grond blijven zitten :p

Uitjes tja die zijn nog niet klaar,
aardappels: daar komt hier en daar bloem in, verwacht die pas klaar tegen volgende maand als ik het goed heb onthouden.
Amerikaanse roodrandpluksla heb k nog een beetje staan, de rest heb ik weg gegeven en aan Liza gevoerd.
De spinazie was doorgeschoten dus die is ook bij Liza beland.
De tomaatjes die ik buiten gepland had zijn al minder depressief, enkel 2 plantjes zie ik somber in. De andere komen wel goed denk ik :)
De bloemkolen = veel blad, weinig kool en hebben een stikstof tekort (iemand een idee hoe je dit snel en gemakkelijk kan oplossen? )
De maïs :p geen idee wat ik daar van moet denken, hij staat er, maar dat gaat traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
De boontjes: die groeien niet, staat wel bloem in...
De pompoenen: 3 bloemen heb ik nu, benieuwd wat het effectief geeft.
Mijn kruidenbak gaat veel te snel :p die snoei ik soms gewoon bij en geef het aan Liza (En dan moet ik altijd lachen als ik in de winkel een pakje kipfilet met tuinkruiden zie liggen... Meestal word dat dan: kijk daar ligt een pakje Liza met tuinkruiden.)
De aardbeien gaan traag, staat veel bloem in, maar nog geen enkel vruchtje gehad.

In de serre gaat alles goed behalve de aubergines???
De komkommers groeien enorm, die zie je bijna groeien.
De tomaten staan volop in bloei.
De watermeloen begint flink te groeien.
De aubergines blijven klein. In het begin groeiden die enorm en nu blijven die precies continu hetzelfde????

De fruitstruikjes:
Rode besjes beginnen te kleuren, witte besjes met hopen
rode stekelbezen kleuren, dus die kunnen binnenkort geplukt worden, de witte zijn maar matig dit jaar precies.
De gele framboos doet niet veel helaas :s

We hebben nog een druivelaar en een kiwi maar daar verwacht ik vanwege de verhuis dit jaar niet veel van.
ik zou graag nog een klimmer in de tuin zetten en dacht aan de honingbes, heeft iemand daar ervaring mee?
is dat lekker?
lianneke schreef: Mn gele bietjes schieten door. Het loof ziet er wel mooi en sappig uit, eens kijken of ik daar wat mee kan doen.
Ik las op het moestuin forum dat je van voetenplank wel recepten hebt.
Voor het vierde jaar op rij gedoe met de druif... hij groeit nauwelijks en ik zie ook nog geen aspirant trosjes. Snap er niks van: hij staat veel gunstiger dan in ons oude huis en daar ging hetzelfde ras als een speer.. ben er wel klaar mee, hij gaat er uit dit najaar >:(
De Courgette gaat ineens goed groeien,nog geen bloemen,maar als het zo warm blijft zal dat vast snel gebeuren.
De maggiplant in de volle grond gezet, en die doet het ook goed.
De aardappelplanten groeien ook enorm,nog geen bloemen eraan
De tomaten planten hebben al bloemetjes.
Radijsjes heb ik vanavond maar allemaal geoogst

De rest,komkommer,augurk,ijsbergsla gaan erg langzaam.
Hopen dat het mooie weer nu blijft
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door