gisteren 2 worteltjes uitgetrokken om te kijken of ze al goed zijn

En jawel

Morgen ga ik er maar uit de grond halen denk ik, voor vanavond heb ik nog spaghetti, dus kunnen ze nog maar beter een dagje langer in de grond blijven zitten :p
Uitjes tja die zijn nog niet klaar,
aardappels: daar komt hier en daar bloem in, verwacht die pas klaar tegen volgende maand als ik het goed heb onthouden.
Amerikaanse roodrandpluksla heb k nog een beetje staan, de rest heb ik weg gegeven en aan Liza gevoerd.
De spinazie was doorgeschoten dus die is ook bij Liza beland.
De tomaatjes die ik buiten gepland had zijn al minder depressief, enkel 2 plantjes zie ik somber in. De andere komen wel goed denk ik

De bloemkolen = veel blad, weinig kool en hebben een stikstof tekort (iemand een idee hoe je dit snel en gemakkelijk kan oplossen? )
De maïs :p geen idee wat ik daar van moet denken, hij staat er, maar dat gaat traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
De boontjes: die groeien niet, staat wel bloem in...
De pompoenen: 3 bloemen heb ik nu, benieuwd wat het effectief geeft.
Mijn kruidenbak gaat veel te snel :p die snoei ik soms gewoon bij en geef het aan Liza (En dan moet ik altijd lachen als ik in de winkel een pakje kipfilet met tuinkruiden zie liggen... Meestal word dat dan: kijk daar ligt een pakje Liza met tuinkruiden.)
De aardbeien gaan traag, staat veel bloem in, maar nog geen enkel vruchtje gehad.
In de serre gaat alles goed behalve de aubergines???
De komkommers groeien enorm, die zie je bijna groeien.
De tomaten staan volop in bloei.
De watermeloen begint flink te groeien.
De aubergines blijven klein. In het begin groeiden die enorm en nu blijven die precies continu hetzelfde????
De fruitstruikjes:
Rode besjes beginnen te kleuren, witte besjes met hopen
rode stekelbezen kleuren, dus die kunnen binnenkort geplukt worden, de witte zijn maar matig dit jaar precies.
De gele framboos doet niet veel helaas :s
We hebben nog een druivelaar en een kiwi maar daar verwacht ik vanwege de verhuis dit jaar niet veel van.
ik zou graag nog een klimmer in de tuin zetten en dacht aan de honingbes, heeft iemand daar ervaring mee?
is dat lekker?