Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
orinake schreef: ik doe volgens mij wat verkeerd hoor...Ik ook niet.
Behalve sla kruiden en radijzen heb ik nog niets kunnen oogsten ???
orinake schreef: ik doe volgens mij wat verkeerd hoor...Ik heb ook alleen nog maar sla,sla, sla en sla hoor. Wel vijf verschillende soorten, dat dan weer wel.
Behalve sla kruiden en radijzen heb ik nog niets kunnen oogsten ???
Kaela schreef: Ik ook niet.Ik ben helemaal bezig via de MM methode, met Jelle als goeroe en zijn boek onder de arm maar hier lukt het ook voor geen meter. Ga het volgend jaar ook anders aanpakken.
Ik heb besloten in het najaar een bak te gaan timmeren en dan te gaan starten volgens de Makkelijke Moestuin. Ik ben alle losse potten een beetje zat.
En we hebben in de schuur een oud keukenblok tegen de achterwand staan en de vriezer vooraan in de zon. Die gaan we omruilen, zodat ik voor bij het raam heel veel plek krijg om plantjes op te gaan kweken. Joehoe!!! Ik voorzie een plezieriger en makkerlijker seizoen volgens jaar![]()
Jantina schreef: Maar wat hebben jullie staan dan? En het ligt er aan wanneer je geplant hebt natuurlijk!in de serre:
Kaela schreef: Ik ook niet.heb ik ook twee werkt super,ga er nog 1 maken
Ik heb besloten in het najaar een bak te gaan timmeren en dan te gaan starten volgens de Makkelijke Moestuin. Ik ben alle losse potten een beetje zat.
En we hebben in de schuur een oud keukenblok tegen de achterwand staan en de vriezer vooraan in de zon. Die gaan we omruilen, zodat ik voor bij het raam heel veel plek krijg om plantjes op te gaan kweken. Joehoe!!! Ik voorzie een plezieriger en makkerlijker seizoen volgens jaar![]()
Nynke schreef: Vandaag de eerste aardappelen uit eigen tuin, verrukkulluk!!!!Is dat niet wat vroeg? Zelfs de buren (boeren) hebben de piepers er maar net instaan. ???
Angelique schreef: Is dat niet wat vroeg? Zelfs de buren (boeren) hebben de piepers er maar net instaan. ???Ze hadden al gebloeid dus ik vond het mooi om een stukje te oogsten, daarbij heb ik dat stukje nodig voor de andijvie
Hier laatst op het land wat aardappelplanten verwijderd, maar dat was minder dan kriel wat daaraan hing.
keetje schreef: Ik ben helemaal bezig via de MM methode, met Jelle als goeroe en zijn boek onder de arm maar hier lukt het ook voor geen meter. Ga het volgend jaar ook anders aanpakken.Het ene jaar is het andere natuurlijk ook niet. Ik ben tot nog toe niet ontevreden over hoe het gaat. Ik ben gewoon volgens schema (geen bepaald schema, maar gewoon op zo ongeveer wanneer je wat zaait) begonnen en het een gaat beter dan vorig jaar en het ander gaat minder. Dat schijnt ook de charme te zijn van een moestuin toch, het ene jaar wat meer succes dan het andere.
orinake schreef: in de serre:Tomaten staan bij mij pas bloemetjes op, dus die zullen binnenkort wel tomaten gaan vormen, vanaf juli oogsten denk ik
tomaten
aubergine
komkommer
watermeloen
buiten in volle grond:
Wortelen (ze zijn er maar ze zijn nog klein dus daar moet ik gewoon meer geduld mee hebben :p)
uien (er zit loof boven de grond, maar ik heb geen idee wat er onder de grond gebeurt)
Sla: de kropsla is op, de pluksla staat nog een beetje de rest heb ik in de soep gedraait ondertussen
bloemkool: dat is vooral heeeeeeeeeeeeeel veel blad en weinig kool
bonen: die groeien voor geen meter
Aardappelen in zak: geen idee wanneer ik die moet oogsten
Pompoenen: die gingen goed zolang ze binnen stonden, nu hebben ze een groeistop
radijzen: zijn al op, moet ik herzaaien
hannabelgje schreef: Voel je vrij om de tips te delen.Uh, ja, met alle liefde maar zijn tips wat jullie allemaal vast weten. Wanneer zie je aan het plantje dat je kunt verspenen. Hoe maak je optimaal gebruik van je ruimte en hierdoor het onkruid verdringen. Bijvoorbeeld sla en koolrabi naast elkaar zetten.![]()