Moderator: Lizzy
pearlsofpassion schreef: Dat zijn toch geen ribben?? ???Dat dacht ik ook direct. Het ziet er meer uit als het heupstuk of idd staart wat aan de rug vastzit. De heupen zijn vaak echt afval en in t geheel niet geschikt om te barfen (alleen om rustig vlees af te kluiven), maar verder veel te hard. Misschien dat het zo gezaagd toch een bestemming heeft gekregen...
Ziet er eerder uit als een in de lengte doorgezaagde staart. Zou dat kunnen? Zoals het eindigt op die punt en zoals de stukjes aan elkaar hangen, lijkt het met staart.
Ribben hebben geen gewrichten en als je ze overlangs doorzaagt zit er gewoon vlees tussenin (denk aan spareribs) ipv dit soort gewricht.
DebbieV schreef: Stuk vlak aan het borstbeen zitten de ribben dichter naar elkaar dan aan de buitenkant...Ja, das waar. Maar ik geloof het nog steeds niet...
Zijn overdwars gezaagde ribben...
pearlsofpassion schreef: Ja, das waar. Maar ik geloof het nog steeds niet...En daarbij een lamsrack is een van de duurst betaalde stukken van het lam, dat gaan ze toch niet overdwars doorsnijden en daar zitten toch niet zulke vetlellen aan?
Het ziet er gewoon niet als rib uit in doorsnede.