Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Iedereen bedankt, het is een verademing om de dames nu te zien. Phoebe kon niet meer op de bank springen al zeker een jaar niet, maar nu inmiddels wel weer, ze heeft echt minder pijn, ook al draagt ze de bandage niet de hele dag. En Prudence die mankt alleen nog met rechts, maar links zet ze overal neer, dat deed ze hiervoor ook niet. Ze let eigenlijk niet meer op de linkerpoot. Het is nog wel even aanpassen, maar inmiddels weet ze de opstapjes met succes te nemen. Poot vooruit en hoppa, hindernis 1. Alleen op de bank springen weet ze nog niet hoe ze dat voor elkaar moet krijgen, ze blijft steeds haken (die paar honderd gram is dan toch wel zwaar) maar ik denk dat ze dat ook wel zal leren. :)

Heb er nu alle vertrouwen in.
Nee, ik ben dit keer niet bij Hodes geweest, omdat hij niets voor de schouder kon maken zei hij. Ben ik uitgeweken naar Pet Orthopedics in België.  http://www.petorthopedics.be/NL/
Prudence moest ook braces hebben en om nu naar hodes en naar Petorthopedics te gaan in dezelfde periode is wel heel omslachtig. Dus hebben we gezegd we gaan zowel de Stabiliserende schouderbandage en de Dynamische polsbracen ergens anders laten maken.  Zij maken de brace iets groter, tot bovenaan het been, zodat er meer steun is, en deze brace is van Kunststof.

Ik moet alleen Prudence nageltjes nog verder bijslijpen, omdat ze wat druk op het voetje heeft (omdat de nageltjes het voetje voor omhoog drukken), maar als de nageltjes kort genoeg zijn, dat moet ik dus in een paar keer doen anders zit je in het leven, dan heeft ze geen druk meer op de voetjes.

Het is echt een wereld van verschil van Prudence met brace en zonder brace. Als ik hem 's nachts af zou doen, dan heeft ze heel veel pijn. Maar laat ik hem om blijft ze net zo rustig en is er geen pijn te bespeuren.

Cindy de Wolf schreef: Heb je ze bij Hodes laten maken?
Die van Jesse is nooit echt goed geweest. Maar nu ik jou verhaal zo lees en kijk hoe Jesse nu is overweeg ik het wel weer. Want we staan toch wel aan de deur van inslapen.
charmed schreef: Nou ik denk zelf niet dat het hondenras meer kans heeft op artrose. Honden die ziek zijn, bijvoorbeeld een schildklierafwijking, die niet goed ingesteld wordt of kan worden, die lopen wel een verhoogde kans op artrose. En ik denk omdat deze dames altijd te warm zijn dat dat ook invloed heeft op artrose. Door de stofwisselingsziekte zijn ze altijd te warm. Het zijn 2 zusjes!

Idd. het kraakbeen wordt dunner en zachter. Dat loopt echt niet lekker. Bij Prudence is het echt een wereld van verschil. Ze wilde de laatste week eigenlijk geen stap meer verzetten en nu wel, nu gaat ze zelfs de tuin helemaal verkennen en komt een uur later weer binnen.

Gelukkig zijn er oplossingen voor, en dit vind ik een betere oplossing dan pijnstilling, nu mogen ze dat ook niet langere tijd. Maar ben wel heel blij met deze oplossing, zeker die braces van prudence zullen voor een stop van de artrose zorgen en de pijn zal enorm afnemen. Nog 1.5 week en dan komt brace no. 2 voor Prudence. Ik wordt daar zelfs blij van ;)

Ze zien er ook nog eens heel mooi uit! Ik ben ook blij voor je en voor je honden.  :smitten:
Ik vindt het best mooi wat de dierengeneeskunde tegenwoordig allemaal kan.
Ik wordt altijd zo blij als er diereneigenaren zoveel voor hun dieren overhebben.  :biggrin2:  (Je ziet vaak anders, zou ook geen dierenarts kunnen worden daarom  :'(  wou en wil ik nog steeds wel eigenlijk of hydrotherapeut/fysiotherapeut)
het is echt een wereld van verschil. Ben blij dat ik dit gedaan heb.

Er zit nog 1 drukplekje helaas. bij haar zijnageltje, daar zit waar de nagel uitkomt een drukplek (is helemaal rood en ze doet niets anders dan likken als ik de brace even afdoe) dus daar moeten ze volgende week dinsdag nog even wat aan doen :) Dan is de brace helemaal 100% ;)

Lil schreef: Wat mooi om te zien wat zo'n brace voor ze doet!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door