Er waren trouwens maar 2 kittens en moederpoes die het blikvoer op hebben. En juist zij moesten overgeven

Kan iemand mij uitleggen hoe dat kan? Ik bedoel ze eten zich een ongeluk aan de kvv, maar een klein pietsie blik kunnen ze niet tegen...
Moderators: koekje, pearlsofpassion
Loeka schreef: Het idee is nu juist om ze ook aan de "gewone" blik en brok zooi te laten wennen omdat ik natuurlijk nooit weet wat ze bij hun nieuwe eigenaar te eten gaan krijgen in de toekomstJa, dat is helaas ook wel zo
Loeka schreef: Ja dat weet ik wel zeker! Idd wat je zegt dat ze een gezondere darmflora hebben, maar dan zouden ze toch wel tegen een beetje blikvoer moeten kunnen.Misschien moet je gewoon eens kijken of je een goede blikvoeding voor volwassen katten kan krijgen, dan heb je gelijk al meer keus. Zelf heb ik een redelijk goede ervaring met Yarrah Brokjes Kip in Saus (zit minimaal 41% vlees in en tarwe, meer niet), maar mijn voorkeur zou gaan naar b.v. Almo Nature of ShinyCat (wat volgens mij in heel veel DSZ te koop is). Naast dat beetje vlees in Hill's zit er hoop verschillend plantaardig materiaal. Dat ze niet tegen dit blikvoer kunnen heeft denk ik dus niets met de darmflora te maken, de maag is gewoon ingesteld op het verteren van vlees en dan krijg de hij opeens iets voorgeschoteld wat merendeels, als je het vocht niet meerekent, uit graan bestaat. Zoiets moet denk ik heel rustig worden opgebouwd.
Het was trouwens een blikje van Hill's en dan de kitten variant.![]()
![]()
Loeka schreef: De twee poesjes gaan naar mensen die heel graag vers willen blijven gevenLeuk, dat zijn er iig 2!!
Ik geef sowieso elke kittenkoper cb mee voor de eerste tijd. Zodat ze evt rustig kunnen omschakelen, hopelijk niet natuurlijk.
Loeka schreef: De twee poesjes gaan naar mensen die heel graag vers willen blijven gevenMijn ervaring is dat als je goede informatie meegeeft aan de kitteneigenaren, dat ze jouw adviezen vaak opvolgen. Eten meegeven zal zeker helpen.
Ik geef sowieso elke kittenkoper cb mee voor de eerste tijd. Zodat ze evt rustig kunnen omschakelen, hopelijk niet natuurlijk.