Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nynke schreef: en als je de tomatenplantjes heel warm en licht zet ? Een broeikasje maakt zeg maar ?
De laatste lichting stonden op een warmtematje (Met dank aan de vogelopvang die ik in het verleden had :biggrin2: ) In een vensterbankkasje. Ik snap er echt niets van. 1 ieniemienie plantje staat nu boven, in het volle licht bij het raam en ik heb daar nu mijn hoop op gevestigd. 'k snap het echt niet. De bonen doen het allemaal super, de zonnebloemen en alle andere dingen die op dezelfde plek ontkiemd zijn. Maar de paprika's, tomaten en mijn palmkool willen echt niet. Ik denk dat ik er maar mee moet leren leven,........ ::) Heb maar weer palmkool gezaaid. 5 stuks nu hoewel ik maar plaats heb voor 1. :)
Daar ga ik niet van uit, was zaad van de tomatenplanten van Nynke.

En mijn palmkoolzaad was van jelle. Maargoed, dat zegt natuurlijk ook niet alles want zijn klimmende courgettes zijn ook geen hardgroeiers. Van de 10 zaadjes maar 1 opgekomen en die ging ter ziele.
keetje schreef: Daar ga ik niet van uit, was zaad van de tomatenplanten van Nynke.

En mijn palmkoolzaad was van jelle. Maargoed, dat zegt natuurlijk ook niet alles want zijn klimmende courgettes zijn ook geen hardgroeiers. Van de 10 zaadjes maar 1 opgekomen en die ging ter ziele.
Dan zou ik Jelle eens mailen  ;) Misschien heeft hij nog tips
keetje schreef: Daar ga ik niet van uit, was zaad van de tomatenplanten van Nynke.

Nu krijg ik de schuld  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  Mijn tomatenplanten van hetzelfde zaad doen het prima  :-\ :-\
Nynke schreef: Nu krijg ik de schuld  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:  Mijn tomatenplanten van hetzelfde zaad doen het prima  :-\ :-\

Jij krijgt van mij de schuld niet, lieve Nynke, juist niet.  :-[ Het ligt niet aan jouw zaadjes.

Er is bij mij iets fout gegaan. Dat zeg ik, er doet wel meer niet, ook mijn brocoli van AH doet het niet. Ondertussen zijn er nieuwe tomatenzaadjes (Ook weer van jou Nynke, in de herkansing. :)
Nadia schreef: Ik geef niemand de schuld! Ik was gewoon aan het mee denken :)

Anders een paar brandnetel bladeren kneuzen en in de grond erbij stoppen.
Waarbij in? Bij de ieniemienieplantjes? Is het echt?. Brandnetels genoeg, dan ga ik dat proberen.  :)

Ik las ook ergens iets over knoflookwater in een spuitje tegen de slakken, volgens mij op de pagina van Jelle of anders in het boek.
Zal morgen eens even zoeken.

Trouwens, als die zaadjes van Jelle niet opkomen of achterblijven dan ben ik toch van plan om dat eens even bij hem in de groep te gooien.
Laatst gewijzigd door keetje op wo 13 mei 2015, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben gister weer druk geweest. De grote bakken staan nu onder net. Ik hoop dit jaar zo de rupsen op afstand te houden. Ik heb nu in deze bakken brocoli, spinazie, wortels en prei, op de spinazie na alles van de AH moestuintjes. Ik bedenk me nu dat ik maar eens rap bloemkool en spruitjes moet gaan zaaien!

Afbeelding

Hier staan alle tomaten, lenteui, sla, veldsla en nog 2 sneue wortels. In de kleine kweekbakjes zitten sierbloemen voor in de voortuin

Afbeelding
keetje schreef:

Jij krijgt van mij de schuld niet, lieve Nynke, juist niet. :-[ Het ligt niet aan jouw zaadjes.

Er is bij mij iets fout gegaan. Dat zeg ik, er doet wel meer niet, ook mijn brocoli van AH doet het niet. Ondertussen zijn er nieuwe tomatenzaadjes (Ook weer van jou Nynke, in de herkansing. :)
Ik maakte een grapje !!!!!  :-*
Hier heeft een slak zich vannacht tegoed gedaan aan een blaadje van een stoksnijboon. Ik heb er gelijk een koperring omgezet en ga naarstig op zoek naar die knoflookspray.

Gelukkig Nynke, ik schrok er van, dacht dat je echt een beetje boos was.  :biggrin2:
Koffieprut ligt er al in, met een slakkenspoortje er dwars overheen. :biggrin2:

Ik ben nu bezig met knoflookspray te maken. De ui en knoflook staan te trekken in een fles water. Schijnt ook te helpen tegen luis en ander ongedierte, dus een win-win situatie. 8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door