Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Comet
[quote="Peet"]
Comet,

Beau heeft ook nierfinsufficiency.

Voor een hond met nierproblemen, zijn 2 dingen heel belangrijk:

* voer dat bestaat uit hoogwaardige, lichtverteerbaare eiwitten (dus kip, vis, lam, eieren) en voer met zo min mogelijk ballaststoffen erin (dus geen brok, ook geen dieetbrok, ondanks dat de DA's dat meestal meegeven, brok zit vol met ballast en de hond kan deze niet goed afbreken). Bibi of Carnibest is veel beter voor ze.

* Drainage van afvalstoffen bevorderen. Omdat de nieren hun werk niet goed doen, stijgt de bloeddruk en de concentratie van afvalstoffen. Hierdoor wordt de hond steeds zieker. Dus 3 maal daags 30 druppels Solidago complex (Dr Vogel) geven, en in het drinkwater elke keer 2 capsules Brandetel of Koemis Koetjing oplossen. Vinden ze niet lekker, maar is een kwestie van wennen. Als ze het apert weigert, doe je de capsules voor het voer.

Ik hoop dat je je hond hier mee kunt helpen. Alle genoemde middelen zijn te koop in reformwinkels, De Tuinen en DA Drogisten die het merk ArkoCaps of Vitelle verkopen.

[/quote]

Dank je voor al deze informatie, ik ga vanmiddag gelijk op pad.
de DA zei idd dat hij die dieet brokken moest en verder niks mocht hebben

ik krijg trouwens van veel mensen commentaar als ik zeg dat ik CB voer
het eerste wat ze zeggen is dat brokken veel beter zijn
nou ze zeggen maar, ik zie hier hoe Rebell en Pim het erop doen en ze krijgen echt niets anders meer
Door Peet
Comet schreef:de DA zei idd dat hij die dieet brokken moest en verder niks mocht hebben
Extraatjes moet je idd mee oppassen...en alleen dieet-brok is erg goed voor de DA's portemonee
Lekker laten l*llen >:(
yeahhh...right...totdat ze zelf met de problemen zitten...
nou ze zeggen maar, ik zie hier hoe Rebell en Pim het erop doen en ze krijgen echt niets anders meer
Goed zo!

Laat je ouwetje maar zo snel mogelijk goed spoelen dmv de Solidago en de Brandnetel. Dikke kans dat hij er een heel stuk van opknapt, mits zijn nieren nog niet al te slecht zijn, natuurlijk :-\, dat is lastig te beoordelen.

Hij voelt zich nu niet lekker omdat hij zijn afvalstoffen niet kwijtraakt (hij vergiftigd zichzelf). Zogauw als hij dat wél kwijtraakt, kunnen ze heel snel opknappen. Ik zag Beau met 2 dagen weer veranderen van een ziek hoopje tot een speelse veelvraat :D.
Door pippie
Mijn oudje van nu vijftien jaar is blind en doof, maar ze geniet volop van het barfen en zodra ik bezig ben met haar eten wordt ik doof van haar geblaf, kan niet snel genoeg gaan voor dit omaatje. Ze is als maar levendiger aan het worden, voor die tijd sliep ze de hele dag maar nu kan ze uren op haar kluifie sabbelen

Afbeelding
Door Peet
aahhhh...super toch?

Zo zou elk hondje oud moeten worden :-* :D
Door Comet
ik heb het in huis hoor, de solidago en brandnetel
hij krijgt het vanavond, ben heel benieuwd.

nog een vraagje, mag de pup al botten (kluiven)
Door Peet
ehm...ik zou het nu al geven, en vanavond ook!
(Sorry ik dram, maar je hondje is ziek, dus waarom wachten? Zeker die solidago, echt meteen beginnen :P)

Je pup staat toch op KVV? Dan kan je zachte botjes geven, zoals kippenekken of kleine stukjes strot. Dat is kraakbeen en geen echt hard bot, dus in ieder geval veilig :D
Door Comet
[quote="Peet"]
ehm...ik zou het nu al geven, en vanavond ook!
(Sorry ik dram, maar je hondje is ziek, dus waarom wachten? Zeker die solidago, echt meteen beginnen :P)

Je pup staat toch op KVV? Dan kan je zachte botjes geven, zoals kippenekken of kleine stukjes strot. Dat is kraakbeen en geen echt hard bot, dus in ieder geval veilig :D
[/quote]

oke, Benditt krijgt over een kwartiertje (dan krijgt de pup weer een beetje eten) ook Cb met de druppels erin

kippennekken heb ik in huis, zal het straks eens proberen
Door Audrina
[quote="Comet"]
[/quote]

Precies, lekker laten l*llen. Jij ziet hoe goed ze het nu doen en wat weten die mensen nou van versvlees af? ;)

En die kippennekken, die zou je eventueel eerst nog wat plat kunnen slaan met bijvoorbeeld een hamer.
Door Peet
De druppels kan je het beste in een schone bek geven, een half uur voor of na het eten, met behulp van een spuitje zonder naald. Het wordt dan het beste opgenomen.
Het smaakt nogal vies door de alcohol die er in zit, dus ik verdun het altijd met een beetje water. Ik doe het zelf als volgt:

30 druppels in een eierdopje
2 theelepeltjes water erbij
opzuigen in een spuitje zonder naald
(niet te hard) in de wangzak van de hond spuiten

De capsules kunnen wel gewoon door het eten.
Door Comet
ik heb de capsules door het eten gedaan, hij was door het dolle dat hij versvlees kreeg, en had dus geen erg in die capsules
de druppels geef ik straks, en als beloning krijgt ook hij een kippennek

bedankt voor jullie adviezen
Door Peet
Super-goed van jou!
En nu maar hopen en duimen dat je ouwetje er snel van opknapt!! :D
Door Comet
dat hoop ik ook
en nu ook hopen dat de katten het willen eten
we zetten hier gewoon alles op CB
Door Loeka
Alles op CB? Dan heb je een flinke vriezer nodig, gezien de dierentuin bij jullie :P ;)

Els heeft gisteren trouwens wat pakken CB meegenomen voor de zwangere dames... ;D

Enne niks van aantrekken van die sukkels die zeggen dat brokken veel beter zijn. Ze hebben zich vast nooit verdiept in voeding, blaten alleen de brokkenfabrikanten na. Zoals ik ook ooit helaas. :-\
Door Audrina
Fijn dat Benditt heeft staan smullen van de CB. Ik hoop dat ie er van opknapt. ;)
Door Comet
hier in de omgeving hebben ze alleen voor honden, ze gaat pas over twee maanden weer halen en brengt dan ook voor de katten mee
wel laat ze haar vriendin over twee weken alvast iets meebrengen zodat ik het kan gaan proberen

zou ik dat van de honden ook aan de katten kunnen geven, om te kijken of ze het lusten????
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door