[quote="Peet"]
Comet,
Beau heeft ook nierfinsufficiency.
Voor een hond met nierproblemen, zijn 2 dingen heel belangrijk:
* voer dat bestaat uit hoogwaardige, lichtverteerbaare eiwitten (dus kip, vis, lam, eieren) en voer met zo min mogelijk ballaststoffen erin (dus geen brok, ook geen dieetbrok, ondanks dat de DA's dat meestal meegeven, brok zit vol met ballast en de hond kan deze niet goed afbreken). Bibi of Carnibest is veel beter voor ze.
* Drainage van afvalstoffen bevorderen. Omdat de nieren hun werk niet goed doen, stijgt de bloeddruk en de concentratie van afvalstoffen. Hierdoor wordt de hond steeds zieker. Dus 3 maal daags 30 druppels Solidago complex (Dr Vogel) geven, en in het drinkwater elke keer 2 capsules Brandetel of Koemis Koetjing oplossen. Vinden ze niet lekker, maar is een kwestie van wennen. Als ze het apert weigert, doe je de capsules voor het voer.
Ik hoop dat je je hond hier mee kunt helpen. Alle genoemde middelen zijn te koop in reformwinkels, De Tuinen en DA Drogisten die het merk ArkoCaps of Vitelle verkopen.
[/quote]
Dank je voor al deze informatie, ik ga vanmiddag gelijk op pad.
de DA zei idd dat hij die dieet brokken moest en verder niks mocht hebben
ik krijg trouwens van veel mensen commentaar als ik zeg dat ik CB voer
het eerste wat ze zeggen is dat brokken veel beter zijn
nou ze zeggen maar, ik zie hier hoe Rebell en Pim het erop doen en ze krijgen echt niets anders meer