Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Lazy Garfield schreef: We zullen het zien!
Nee, puur maag door de geitenmelk en de diatomeeënaarde door de barf.
Is geheel onschuldig spul dus kan beide tegelijkertijd lijkt me.
Nee, die tip was voor jou om te voorkomen dat je kotsmisselijk wordt tijdens het slachten. :biggrin2:
Even een update:
Ben nu sinds vorige week zondag met Saartje aan het barfen.
Ze heeft nu drie diersoorten aan spiervlees gehad: Paard, ree en konijn.
Ga volgende week kalkoen als spiervlees toevoegen.
Aan bot eendennekken en kipkarkasje die ik plat mep.
Verder natuurlijk orgaan waarvan 50% pens.
Kwartels lust ze niet, die heb ik op BP verkocht.
En ik moet zeggen, ik word steeds enthousiaster, Saartje heeft nog geen enkele reactie vertoond.
Ik voer 1 keer per dag als ik terugkom ut het bos van de lange wandeling.
Ze eet ook veel rustiger en langer, toen ik KVV gaf was het in een mum van tijd op, dat slobberde ze naar binnen.
Het lijkt wel of het verteringsproces veel beter gaat.
Vroeger had ze na het eten van de KVV altijd de dolle tien minuten, dat had ze al lang niet meer.
Maar dat is nu weer terug, daarna valt ze heerlijk in slaap.
De poep is nog mooier geworden.
Spring nog geen gat in de lucht maar heb hele goede hoop dat dit de oplossing is.
Doe nog een klein beetje diatomeeenaarde door het voer, puur maag gebruik ik al dagen niet.
´s Avonds voor het slapen gaan krijgt ze nog een bodempje lauwe geitenmelk.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 10 apr 2015, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat een supergoed nieuws!!
Ja, gemalen slobberen ze in een mum van tijd naar binnen en wordt ook veel sneller verteerd. Hier moet Saar meer voor doen en verteert ook langzamer, dat geeft allebei een meer voldaan gevoel. Blijkt prinses Saartje toch een echt wolfje te zijn! ;D

Misschien is deze hele omslag qua eten wel de oplossing geweest voor haar maagproblemen. ;)
Je zou als vleesbot ook nog parelhoen kunnen proberen.
Laatst gewijzigd door Ruisje op wo 08 apr 2015, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ruisje schreef: Wat een supergoed nieuws!!
Ja, gemalen slobberen ze in een mum van tijd naar binnen en wordt ook veel sneller verteerd. Hier moet Saar meer voor doen, en verteert ook langzamer, dat geeft allebei een meer voldaan gevoel. Blijkt prinses Saartje toch een echt wolfje te zijn! ;D

Je zou als vleesbot ook nog parelhoen kunnen proberen.
Ja fijn hoor! Ben op zoek naar parelhoenkarkas in kleine hoeveelheid.
hïer staat sinds vandaag ook geitenmelk en yoghurt in de koelkast...kreeg het als tip als alternatief voor maagbeschermer: vormt wat slijm in de maag, waardoor bij maagirritatie klachten mogelijk minder worden...

echt zo fijn dat het goed gaat bij jullie! Hoop dat de geitenyoghurt hier ook zijn werk gaat doen voor de maag!
Papalou schreef: hïer staat sinds vandaag ook geitenmelk en yoghurt in de koelkast...kreeg het als tip als alternatief voor maagbeschermer: vormt wat slijm in de maag, waardoor bij maagirritatie klachten mogelijk minder worden...

echt zo fijn dat het goed gaat bij jullie! Hoop dat de geitenyoghurt hier ook zijn werk gaat doen voor de maag!
Dank je wel Papalou, heb de problemen met jouw hond ook gelezen, je hebt er ook wat mee te stellen hoor!
En ja die geitenmelk werkt super, yoghurt geef ik niet.
Ook geef ik nog een klein theelepeltje diatomeeenaarde door het voer dat vermindert het maagzuur.
Hoe het zonder de aarde gaat weet ik niet maar is is volkomen onschadelijk spul.
De geitenmelk verwarm ik een beetje en geef dat voor het slapengaan, ze vindt het heel erg lekker.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op vr 17 apr 2015, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Lazy Garfield schreef: Tegen wie heb je het nu Lizzy? Tegen Papalou of mij.
Als je Saartje bedoelt dan had je hierboven kunnen lezen dat het steeds beter gaat. :)
Tegen jou. En de laatste update was van 10 dagen geleden dus vandaar dat ik nieuwsgierig was.
Lizzy schreef: Tegen jou. En de laatste update was van 10 dagen geleden dus vandaar dat ik nieuwsgierig was.
Je hebt gelijk, de tijd vliegt. Ik heb er sinds gisteren parelhoenkarkas aan toegevoegd, moest ze even aan wennen maar heeft het opgegeten.
Ik wil niet meer anders dan barfen, het gaat heel erg goed. Geef nog wel een theelepeltje diatomeeenaarde door het voer. Puur maag ben ik mee opgehouden en als ze gaat slapen krijgt ze nog een beetje warme geitenmelk. Na het eten speelt ze nog heel even om zich daarna terug te trekken in de bench voor een paar uur. Ze is veel beter voldaan, het lijkt wel of ze het beter verteert. Ze is nog nooit zo goed geweest als nu. Hopen dat het zo blijft.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op wo 22 apr 2015, 01:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog even samengevat wat op de vorige pagina's gemeld is, dat scheelt een hoop leeswerk:

Sinds een week is Saartje weer regelmatig s'morgens misselijk.
Dus dan wil ze heel snel weer naar buiten om gras te eten. Daarna kruipt ze weer achter de stoel of onder de kast en ze rilt dan tot s'middags.
Dan wil ze weer graag naar het bos en als we terugkomen wil ze meestal wel weer eten.
Ik Barf nu bijna anderhalf jaar en dat ging super, zelden meer ergens last van.
Toen ik destijds bij Dr Gerritsen van de Kompaan in Ommen ben geweest werd vastgesteld dat Saartje chronische maagdarmklachten had en dat ze te veel
maagzuur aanmaakt, wat de misselijkheid verklaart.
Na een tijdje hypoallergene brokken van Royal Canin en Zitac te hebben gegeven knapte ze op. maar na een tijdje begon de ellende op brokken toen ook weer.
Jullie zullen begrijpen dat ik het zo langzamerhand echt niet meer weet.

Vanmiddag toch even zonder Saartje naar de dierenarts geweest en weer hypoallergene brokken en Zitac opgehaald.
Tevens even de poep laten onderzoeken, uitslag: geen wormen.
Nu weet ik dat Zitac in combinatie met Barf geen ideale situatie is.
Heb haar vanavond wat zitac gegeven en wat denk je: binnen een uur wilde ze weer eten. Helpt dat zo snel?
De zak Hypoallergene brokken zit nog dicht, wil die troep eigenlijk niet voeren.
Dus vanavond na de Zitac haar weer een klein beetje Barf gegeven, de komende dagen wil ik de dagportie verdelen over de dag om de maag wat rust te geven.
Wil dus eerst gewoon eerst Zitac geven de komende twee weken met Barf.
En dan s'avonds voor het slapengaan en s'morgens wat lauwe geitenmelk met puur maag/diatomeeenaarde, dat vond ze destijds erg lekker en beviel goed.

Nu staat mijn menu hier:
Weekmenu Saartje:
Maandag:
81 gr. kipkarkas.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram lamspens, 13gr.lamsnier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Dinsdag:
81 gr. parelhoenkarkas.
18 gr. andijvie gekookt.
81 gr kalkoenvlees.
Woensdag:
81 gr. haaskarkas.
18 gr. courgette gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram lamspens, 13gr.lamsnier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Donderdag:
81 gr. eendennek.
18 gr. Bloemkool gekookt.
81 gr. Paardenvlees/hertenvlees.
Vrijdag:
81 gr.kipkarkas.
18 gr. broccoli gekookt.
81 gr. orgaan, waarvan 40 gram lamspens, 13gr.rundernier, 14gr. kippenlever en 14gr.lamshart.
Zaterdag:
81 gr.zalmlijf.
18 gr.sperciboontjes gekookt.
81 gr.reevlees/lamsborstvlees.
Zondag:
81 gr. reeribben.
18 gr. witlof gekookt.
81 gr. konijnenvlees.
Saartje krijgt in totaal 12 diersoorten poer week.
En daarnaast één keer in de week een rauw eitje zonder schaal.

Zitten hier volgens de kenners zwaar verteerbare soorten bij? Die zou ik dan weg kunnen laten.

Mocht dit de komende weken goed gaan dan blijf ik Barf geven.
Ze geniet er zo van!!
Kan een andere oplossing als het fout gaat dan zijn:
's morgens wat hypoallergene brokjes en s'avonds gewoon Barf?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop op wat advies wat nu te doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door